Store plasmaer og sitteavstand (506XDE)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Store plasmaer og sitteavstand (506XDE)

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en Pioneer PDP-506XDE. Jeg har sett den hos Hi-Fi Center kjeden i Oslo med DVD signal. De hadde ikke mulighet for å kjøre inn andre kilder som vanlig TV.

Er det noen som har prøvd denne med digital parabol eller enda "verre", analogt tv signal?

Jeg har en sitteavstand på 3-3.5m i stua. Vil noen si at dette blir for lite på en så stor skjerm?

Har klipt ut papp og "hengt" på veggen for å få en følelse av størrelsen og tror nok at det skal gå greit å tilvenne seg denne. Jeg er imidlertid mer usikker på hvordan det vil være å se på med dårlig signalkilder og f.eks. fotball fra digital parabol på en slik skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem å sitte 3-3.5 m fra en sånn skjerm, men det vil sette strenge krav til signalet inn. Det er forskjell på kabelsignal og kabelsignal, men jeg ville anbefale å skaffe parabol(best) eller alternativt digital dekoder til kabel.

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer vs. innsignal

Kjører 436xde, og force digital kabel. Forskjellen fra analog til digital er enorm.

Og utifra at jeg vil tippe at de fleste her har forskjellige meninger om hva som er bra bilde så vil jeg anbefale å eksperimentere med innstillingene ang. bildeforbedringer, mange som mener den ser best UTEN bilde forbedringer, andre med..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •