Jeg skal svi 30.000 i Trondheim på lørdag - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Geir&Merethe
    Spørs på miljøet rundt, og den angitte plass den skal stå på det da!
    Jeg tenker på integrert hjemmekino. Jeg regner med at i en dedikert hjemmekino er det budsjettet som oftest setter begrensninger. Selv de største "bøttene" som finnes på markedet tar under en halv kvadratmeter pr. stk. Om det er spesiellt pent å se på? Tja, skulle man ikke bygge hjemmekino da? Det finnes også løsninger for de som gidder å bruke tid og krefter for å "skjule" relativt store høytalere.

Problemet mitt er at jeg kjenner alt for mange par hvor den feminine styrer og bestemmer alt for mye i stua, og slikt irriterer meg. De får holde seg til møblement og duker og slikt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metropol
    Jeg har kun mulighet til å sette opp hjemmekinoen i oppholdsstuen. Har ikke mulighet til å bruke alternative rom for dette.

I tillegg har jeg to "snørriser" på 2 og 4 år som løper rundt som en orkan med jevne mellomrom. De høyttalerne jeg har i dag har gått i golvet et par ganger siden de er morsomme å gjemme seg bak.

Fruen ønsker å få mest mulig vekk fra golvet for å lettergjøre renhold og gi stuen et mer enhetlig og rent preg.

For den svorne og dedikerte hjemmekino fantast, så vil sikkert dette virke helt på trynet. Og løsningene som velges blir halveis og full av kompromiss. Kanskje vi heller får kalle det Filmfremvisning med noe bedre lyd.
    :grin: Dette forklarer det meste. *ler*

Newcomer Geir&Merethe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jeg tenker på integrert hjemmekino. Jeg regner med at i en dedikert hjemmekino er det budsjettet som oftest setter begrensninger. Selv de største "bøttene" som finnes på markedet tar under en halv kvadratmeter pr. stk. Om det er spesiellt pent å se på? Tja, skulle man ikke bygge hjemmekino da? Det finnes også løsninger for de som gidder å bruke tid og krefter for å "skjule" relativt store høytalere.

Problemet mitt er at jeg kjenner alt for mange par hvor den feminine styrer og bestemmer alt for mye i stua, og slikt irriterer meg. De får holde seg til møblement og duker og slikt.
    Vel. Som du sikkert vet så hadde jeg fullt Rotel og B&W 600 serie før. (geiris hjemmekino)
    Å selge dette var mitt eget valg. Da vi venter familieøkning igjen og mitt tidligere brukte hjemmekinorom skal bli soverom.
    Før jeg solgte prøvde jeg å integrere det systemet i stuen, men det ble for dominerende.
    Og med 2 unger springende rundt var det heller ikke praktiskt å ha noe slikt i stuen.
    Jeg mener at jeg har klart å fremstille en fullgod hjemmekino med god lyd, siste teknologi og ett stort bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Jeg har tøfler med Dusk !!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Jeg har tøfler med Dusk !!
    Selv har jeg en "gulpis" på ca. 6 mnd. så vi har moderert lydnivået noe. Når babycall'en (som er ca. 15 m i fra høytalerne og to stengte dører) slår ut p.g.a eksplosjoner dempes nivået noe.

Mitt neste prosjekt på hjemmekinofronten er å bygge nytt rack slik at Konrad jr. ikke slipper til så lett når krabbingen begynner. Har hobbyplater og verktøy klart, men så var det tid da....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir&Merethe
    Vel. Som du sikkert vet så hadde jeg fullt Rotel og B&W 600 serie før. (geiris hjemmekino)
    Å selge dette var mitt eget valg. Da vi venter familieøkning igjen og mitt tidligere brukte hjemmekinorom skal bli soverom.
    Før jeg solgte prøvde jeg å integrere det systemet i stuen, men det ble for dominerende.
    Og med 2 unger springende rundt var det heller ikke praktiskt å ha noe slikt i stuen.
    Jeg mener at jeg har klart å fremstille en fullgod hjemmekino med god lyd, siste teknologi og ett stort bilde.
    Ikke uten grunn til at jeg listet opp ditt (deres) anlegg i det første inlegget i denne tråden heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag

Setter opp et 6.1 system som er noe over ditt budsjett, men alt må jo ikke kjøpes med en gang.

Kabler er ikke iberegnet, men noe må man kunne få med på kjøpet. ;-)

Høytalere:

3 par B&W VM1 a 3496.- pr. par = 10488.-
    1 stk SVS PB10-ISD a ca. 5200.-

Receiver:

Denon AVR-3805 8498.-

DVD spiller:

Denon DVD-1920 2898.-

TV:
    Fujitsu Siemens V321 32" LCD 10405.-

Denne er tilgjengelig på Elkjøp Giganten på Tiller. (11/11-05)

Totalpris: 41129.-

Kabler kan gjemmes bort i hvite kabelkanaler. Disse kan også overmales i ønsket farge.

Denon AVR-3805 er en meget god receiver til den prisen. Men den har ikke HDMI innganger. Men hvis du kun skal ha en HDMI kilde skulle ikke det være noe problem. Selv vil jeg få probemer når XBOX 360 og PS3 skal tilkobles. Den tid, der "sorg".

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Vm en trenger han vel ikke den store 3805. 2106 holder. Og om han da bytter ut 1920 med samsungs HD950 eventuelt HD850 så er han innenfor budsjett.
    Man får også kjøpe bare 1stk VM 1 om man vil så 5.1 er mulig om han ikke vil ha 6.1.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Foreløpig beslutning

Har nå landet på følgende tentative beslutning

Høyttalere: KEF 1005, Elegant design. God lyd. Passer med resten av møblene
    Tv: Samsung LCD 32" R41 eller R51

Receiver: ikke besluttet
    DVD: ikke besluttet.

Vil legge på med en HTPC om ikke så altfor lenge. Trenger derfor ikke DVD recorder.

Har besluttet denne opphengslisten istedet for benk:
    http://www.wedgwood-group.com/acatal...t_in_white.htm.

Takker så langt for en meget god diskusjons på mitt spørsmål. Det har vært veldig verdifullt.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk handlerunden?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resultatene så langt

Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Hvordan gikk handlerunden?
    Veldig interessant egentlig. Satset friskt på komplett pakke og en Samsung 32". Fruen ble med og skulle vurdere TV for første gang. Sitat "Oi, 32" ser jo så lite ut !" Sitat slutt. På forhånd hadde vi mange diskusjoner hvor jeg hevdet at 32" kanskje var i knappeste laget, men den gang ei.

Vel havnet til slutt på en Samsung 40" fra Hi-Fi klubben på dagspris. Glitrende TV. Den er visst noe kresen på signalene, så HDMI utgang på DVD var visst et må krav. http://www.hifiklubben.com/no/produk...TV.htm?id=7337

Måtte på nytt vurdere øvrige komponenter, etter samtale med obersten. (Receiver, høyttalere og DVD)

Fikk tilbud på B&W Mini Theatre WH til 10998. Disse var veldig ålreite, men de stikker litt langt utfra veggen. Det kan bli et problem ved verandadøren.

Av receiver har jeg følgende opsjoner:
    Denon AVR 2106SI
    Pioneer VSX515S

DVD spiller:
    Denon DVD 1920SI
    Pioner DV575AS

Prismessig blir Denon pakken på ca 7.900 kr
    Pioneer pakken på ca 4.700 kr

Får muligens en budsjettskvis. Mulig jeg kniper igjen øynene og går for Denon og DALI Elegance + AW8 Sub Høyttalersystem. Mister nok endel musikk i disse høyttalerene, men ok til hjemmekino.

Ok første steg unnagjort. Tv'n får jeg på torsdag - sitre - gleder meg. Turen gikk ikke helt som planlagt, men en god start er halve jobben.

Hvis noen har gode eksempler på oppheng, så hadde det vært fint. Har sett denne på hi-fi klubben, og den var jo lekker (også høy WAF) http://www.hifiklubben.com/no/produk...ck_.htm?id=741

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen har gode eksempler på oppheng, så hadde det vært fint. Har sett denne på hi-fi klubben, og den var jo lekker (også høy WAF) http://www.hifiklubben.com/no/produk...ck_.htm?id=741

Tror du gjorde et bra valg. mht. skjerm størrelse ja.
    Etter noen uker med 40" så er den akkurat passe. Om et år eller to, så vil dere ha større.

Hvordan var M1 settet i forhold til VM1 ?
    Ser jo at prisen er det samme for MT10 og VM1 oppsett, med samme type AS1 sub.
    Jeg sikler litt på den PV1 sub'en for den ser så innmari "kul" ut :-)

Hvorfor skal du ha komponentene stående framme ?
    De er jo ikke spesielt dekorative i WAF sammenheng ;-)

Kjøp en benk eller skap med frosta glassdører.

Roger
    Mitt smarthus med xComfort: http://samdal.com/SmartHome.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forberedelser til del 2

Enig i at PV1 er et flott objekt. De hadde ikke denne utstilt, men anbefalte den varmt. Ser tester av denne, og den har fått jevnt over meget god score. Men dessverre spiser denne budsjettet for høyttalere alene.

Behovet mitt for høyttalere er i kategorien "diskre". Hvis de skal skille seg ut, så må de ha et smart design.

M1 oppsettet virket veldig troverdig. Jeg syntes det hadde en overraskende god lyd. Hver av satelitthøytalerne veide sine 3 kg og virket veldig solide. Braketter fulgte også med, hvis du ønsket veggfeste istedet for sokkel. I tillegg ble de levert i en offwhite farge, noe som var høyaktuelt for oss.

VM1 fikk jeg faktisk aldri testet. Hmmm... det var faktisk meningen, men ble avglemt i farten. Etter valg av 40" istedet for 32" TV, så blir det allikevel ikke aktuelt. Budsjettsprekk

Hensikten med veggmontering av komponentene er å få mest mulig bort fra golvet (ivrige småttinger som løper rundt). Men, har du tips om gode og elegante løsninger så er jeg åpen for forslag.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hensikten med veggmontering av komponentene er å få mest mulig bort fra golvet (ivrige småttinger som løper rundt). Men, har du tips om gode og elegante løsninger så er jeg åpen for forslag.

De må jo rimelig høyt opp på veggen for at smårollingene ikke skal klå for mye.
    Jeg hadde heller satset på et møbel med plass til komponentene og glassdører i front. IKEA har en rimelig sak som heter Benno.

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er svært interessert i å høre hvordan denne TV'n er, da jeg vurderer og kjøpe den samme.

Lurer kanskje mest på hvordan den takler analoge TV-signaler.

Antar egentlig at jeg blir strålende fornøyd hvis jeg kjøper den, men er jo 22 lapper som skal brukes sånn cirka.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogers
    De må jo rimelig høyt opp på veggen for at smårollingene ikke skal klå for mye.
    Jeg hadde heller satset på et møbel med plass til komponentene og glassdører i front. IKEA har en rimelig sak som heter Benno.

Roger
    Ja, den så faktisk ikke så halvgæren ut. Fordelen med skap er også å holde utstyret støvfritt. Hvordan fungerer fjernkontrollen gjennom glassdørene?

Ett annet spørsmål. De hyllende du har avbildet på "min Hjemmekino" var faktisk veldig dekorative. Er dette også IKEA varer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lovnad på tilbakemelding

Sitat Opprinnelig postet av Mario
    Jeg er svært interessert i å høre hvordan denne TV'n er, da jeg vurderer og kjøpe den samme.

Lurer kanskje mest på hvordan den takler analoge TV-signaler.

Antar egentlig at jeg blir strålende fornøyd hvis jeg kjøper den, men er jo 22 lapper som skal brukes sånn cirka.
    Jepp, det er mye "peeng!" Jeg har både digital og analog kilde, og jeg skal legge ut tilbakemelding på denne tråden når jeg får den opp på veggen. Blir vel til helga antar jeg. I den forbindelse må jeg opplyse om at jeg er amatør, så det blir en refleksjon av kvalitet og bilde på bakgrunn av en vanlig forbrukers ståsted. Skal også teste PC oppkobling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bekymringer om HI-fi klubben på en lørdag

Skylder å gi tilbakemelding på Hi-FI klubbens servicenivå på en lørdag og fare for ukyndige ekstrahjelpere.

Syntes atden hjelpen jeg fikk i Trondheim på lørdag var veldig bra. Men jeg er som sagt amatør i faget. Skulle jeg borret ned i mHz fortreffeligheter og diskutert detaljer, så vet jeg ikke hva resultatet kunne blitt. Men jeg syntes de håndterte meg som kunde veldig bra. God service og ærlige tilbakemeldinger.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den så faktisk ikke så halvgæren ut. Fordelen med skap er også å holde utstyret støvfritt. Hvordan fungerer fjernkontrollen gjennom glassdørene?
    Ett annet spørsmål. De hyllende du har avbildet på "min Hjemmekino" var faktisk veldig dekorative. Er dette også IKEA varer.
    Fjernkontrollene fungerer som en drøm.
    Utstyret er støvfritt.
    Rett og slett genialt :-)

Den hylla jeg har er fra ROOM. Men selges ikke lengre.
    Men jeg tror jeg skal selge den på ausjon snart, da jeg har fått mailer fra fjern og nær om akkurat den.

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    metropol: Nå.. Fått gjort deg noen erfaringer med ting som PC og analoge signaler?

Og alt annet forsåvidt..

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •