Sagem DLP tv og service

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Sagem DLP tv og service

Hei, driver for tiden å vurderer sterkt å kjøpe den nye 50" DLP tv'en til Sagem. har vært å sett på de tidligere modellene og der er bare flotte :-)

Men da jeg spurte Elkjøp i Drammen om når de kom til å få inn disse, fikk jeg til svar at de har luttet med Sagem pga. mye trøbbel med importøren når det gjelder service.

3 måneders ventetid og null refusjon/bytte høres ikke bra ut.

Er det noen her som har erfaringer med Sagem når det gjelder dette? Er de så dårlige, er det mange som har hatt feil på tv'ene?

Takk for svar

hcpr

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt lang ventetid på min sagem ja... han på serviceeksperten vest sa at de sleit med å få deler til sagem'ene. På min ventet jeg 3 uker på et "board" som s-vhs inngangen på baksiden sitter på og når det endelig kom så manglet det power sa de på verkstedet. Tenkte å ringe å høre med de imorgen hva som skjer.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 45" fra Sagem i ett års tid. Så langt har den fungert upåklagelig med null feil. Følgelig har jeg heller ikke fått testet hvordan service o.l fungerer fra produsenten, så jeg kan bare svare på det ene spørsmålet ditt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sagem og service.

utifra bidekvaliteten er jo sagem skjermene et godt kjøp, men med tanke på servicetid og reklamasjoner så bør du kansje vurdere andre skjermer? sagem har ikke avtale med de vanligste serviceverkstedene som forhandlere bruker, og TVen kan fort bli stående der i noen uker før Sagem får folk til å hente dem. og når deletilgangen er så dårlig som jeg har inntrykk av at den er, så kan du fort forvente deg 5 uker +++ på verksted.
    når det er sagt så er det lite feil på disse skjermene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett om du har uflaks om det blir noe feil på tvn din så er det jo butikkens problem og ikke ditt, du har jo loven som sier du skal ha ny om det tar over så og så lang tid og er det feil 2 ganger på den kan du kreve ombytte. Er vel den du handler av som er ansvarlig og ikke importøren - så om selve fabrikken/distributøren er treige ved service skal det ikke ha så mye å si for oss kunder egentlig, så lenge det er garanti! Om det ikke blir action på mitt tv innen neste uke skal jeg kreve ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med samsung?

Hm - jeg hadde nesten bestemt meg for at det ble sagem under juletreet i år, men valget er kanskje ikke så opplagt. Jeg ser Nettdata skal begynne å levere Samsung SP-50L6HX til en pris litt under Sagem i disse dager, se http://www.nettdata.no/catalog/produ...oducts_id=1249
    Noen som vet noe om samsung mht bildekvalitet, service osv?

TI HD4 Teknologi, Darkchip og 7 Segments Fargehjul ser jo forlokkende ut på papiret, da...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm .. tror jeg hadde gått for Sagem HD-D50H. Har den selv og syntes den er finere designmessig. Har også lest på avforums.com at den har litt bedre bilde enn Samsungen. Ellers er jo toppmodellen til Samsung heelt rå, den som står på søyle.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harvard
    Hm - jeg hadde nesten bestemt meg for at det ble sagem under juletreet i år, men valget er kanskje ikke så opplagt. Jeg ser Nettdata skal begynne å levere Samsung SP-50L6HX til en pris litt under Sagem i disse dager, se http://www.nettdata.no/catalog/produ...oducts_id=1249
    Noen som vet noe om samsung mht bildekvalitet, service osv?

TI HD4 Teknologi, Darkchip og 7 Segments Fargehjul ser jo forlokkende ut på papiret, da...

Samsung har kontor i norge, noe sagem ikke har lenger, så av den grunn lever de nok opp til de norske forbrukerkjøpslovene. Sagem i norge blir etter det jeg har hørt kun distribuert fra scribona - ingen leverandør av merket - og yter dermed ikke den service som Samsung gjør vil jeg tro!

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skvaldre
    Samsung har kontor i norge, noe sagem ikke har lenger, så av den grunn lever de nok opp til de norske forbrukerkjøpslovene. Sagem i norge blir etter det jeg har hørt kun distribuert fra scribona - ingen leverandør av merket - og yter dermed ikke den service som Samsung gjør vil jeg tro!
    Et annet argument (og det som gjorde at jeg valgte dlp) er at prisene på pære ser ut til å ha falt MYE i det siste.. i dag så ligger pæra til L6 på ~2.000,- inkl. moms (i følge delelageret vårt.) .. For meg var DET det eneste argumentet for å ikke kjøpe dlp (før kosta den 4-6.000,-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Sonys nye projektor-TV. Den har fått knallkritikker i Tyskland. L&B-gjengen fikk visst også hakeslipp av denne i følge en liten notis i siste nr.

50" koster 15k hos komplett..

http://www.sony.no/view/ShowProduct....+Projection+TV

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony bakprojeksjon

Sitat Opprinnelig postet av Torf
    Sjekk ut Sonys nye projektor-TV. Den har fått knallkritikker i Tyskland. L&B-gjengen fikk visst også hakeslipp av denne i følge en liten notis i siste nr.

50" koster 15k hos komplett..

http://www.sony.no/view/ShowProduct....+Projection+TV
    Så jo fin ut på bildet den, men jeg synes det var litt sparsommelig med informasjon på websiden.
    Dessuten har den jo ikke digital inngang, hverken DVI eller HDMI, i hvertfall ikke ifølge spesifikasjonen: http://www.sony.no/view/ShowProduct....+Projection+TV

Noen som vet noe om denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0