Støy i Sagem Axium HD D50H

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy i Sagem Axium HD D50H

Hei alle! Jeg har nettopp fått min splitter nye Sagem Axium HD D50H og må først si at det er en fantastisk TV. Bildekvaliteten er noe av det aller beste jeg har sett på noen TV. Det er bare en ting som irriterer meg. Når jeg skrur den på kommer det en lavfrekvent during. Jeg tenkte først at dette var viftestøy men det høres mer ut som noe "elektrisk" , eller noe lignende den suselyden som kommer fra høyttalere hvis de står på veldig høyt volum uten signal. Lyden er akkurat så høy at jeg irriterer meg over den hvis jeg har lavt volum på tven. Noen som vet om denne lyden skal vœre sånn eller om det er noe feil?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Den høyfrekvente lyden kommer fra fargehjulet, som surrer 10.800 ganger pr. minutt... Det skal ikke så mye lyd til for å dempe denne støyen betraktelig, men...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Hmm ok, jeg syntes bare det er rart.. Summelyden høres ut som om tv'en snart skal til å kortslutte eller noe.. Den høres ikke ved moderat høyt volum men så snart jeg skrur ned til et "passe" lyd-volum på forsterkeren kommer summingen tydelig frem. Dette er passe irriterende, men hvis det skal være sånn så .. Ingen her som har en Sagem Axium 45"/50" selv og som kan kommentere lyden? Takk for hjelpen så lenge hvertfall !

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest litt om Sagem dlp tv'er på ulike fora: Noen mener at støyen blir dempet med et stykke filt/gummi under Tv'en. Andre hevder at den blir lavere etter en "innkjøringsperiode". Til sist er det enkelte som mener at dette er en produksjonsfeil, og bare tilstede på enkelte eksemplarer. Noen eiere som vil dele erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører ingenting på min axium 45 hvertfall, kun viftestøy her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt på andre fora jeg også og det virker som om det er veldig mange som sliter med denne støyen på Sagem Axium TV'ene. Noen har den ikke i det hele tatt og noen har den. Jeg har nå tatt kontakt med butikken jeg kjøpte den i for å informere om problemet og de skulle sjekke det opp med Sagem og komme tilbake til meg. Så egentlig venter jeg bare spent på hva som skjer videre. Vil helst ikke bytte ut Sagem'en med en annen modell siden den har så SINNSYKT bra bilde og design. Men må jeg så må jeg.. Klarer ikke leve med denne støyen..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samma problem som dig dekar

Ska först säga att jag inte fattar allt på detta forum :-) , hoppas ni fattar mig bättre.

Jag har den nya HD-D50H G4-T och har samma problem som dig med väldigt högt fläktljud. Jag har jämför med 2 andra sagem tv:n av den äldre modellen av 45" och min har betydligt högre ljud.

Jag har även kontaktat support angående detta, har även mailkontakt med serviceansvarig i Norden. Han har även vidarebefodrat detta till utvecklingsavdelningen i Frankrike.

Har bara haft tv:n ett par dagar och inte hunnit att testa så mycket men supporten har iallafall sagt att dom byter fläkten om jag så önskar.
    Men jag är inte 100% på att det är fläkten som låter, kan vara färghjulet eller något annat.
    Tycker ljudet påminner om en högtalare med fel jordpotential men stänger jag av högtalarna så försvinner inte ljudet så jag vet inte.

Det jag vill veta innan jag skickar iväg tv:n för byte är vad som skiljer den nya G4-T modellen mot den gamla 45# modellen.

Håller mest till på www.prisjakt.nu på tråden http://www.minhembio.com/forum/index...1&#entry878791
    så titta även gärna in där.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •