tv-signaler forstyrrer vga bilde på viewpia 32"lcd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tv-signaler forstyrrer vga bilde på viewpia 32"lcd

Har nettop flyttet, og fikk endelig strekt en lang kabel fra pcen til tven. Problemet er at hvis antennekabelen er koblet til tven, begynner pc-bildet og flimre. Første trodde jeg dette var fordi kablene var strukket sammen, og pga skjerming, men det var det ikke.

Med en gang antennekabelen er nær kontakten på tven begynner bildet og flimre, noen som vet grunnen til dette?

På forhånd takk for all hjelp.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp et galvanisk skille så er du kvitt hele problemet. Ligger på en ca 400 kr.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke opplevd noe likende når jeg kobler PC'n til Viewpia'n, og jeg har analog TV-kabel. Har du gjordet tilkobling på PC'n - prøv med og uten gjord.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er et galvansik skille, og hvorfor ville dette funke?

Pcen er jordet, men det er ikke tv'en. Kan prøve dette senere i kveld. Hvorfor skal det ha noe å si om pcen er jordet? Får bare forstyrrelsene når antennekontakten er tilkoblet tven og antenneuttaket.

Hadde ikke dette problemet i det forrige huset, men har det her nå. Kan det være feil med antenneuttakene, og hvordan kan jeg sjekke dette?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen på antennekabelen er jordet men ikke nødvendig vi til samme jordpunkt. Trolig har du en liten lekkstrøm et sted som går til jord via antennekabelen. Galvanisk skille kjenner jeg ikke til hvordan funker men skal vel hindre at du får slike strømmer (?) . Prøv å koble enten både PC og TV til jord eller ingen til jord.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et galvanisk skille, skiller spenningen på inn/utgangen fysisk ved hjelp av en liten trafo. I praksis vil det si at; hvis du har et jordet hus, med et f.eks. kabeltv signal in, kan du oppleve en støy fra kabel nettet. Grunnen er at de ikke er bra nok jordet. Dette gjør at dine produkter (Hjemmekino reciver, sub el.)som er jordet prøver og jorde alle de 300 andre som sitter på kabelnettet ditt, som ikke er jordet... Det fungerer også hvis du har en pc som støyer, denne har også mange finurlige måter og få jordings feil på. Med et lite galvanisk skille (RCA) fjerner du den PLAGSOMME støyen.

Edit : Skrivefeil

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •