lett å bli gal av valgets kval

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer alebi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile lett å bli gal av valgets kval

Håper denne overskriften fenger da...
    Jeg har i en lang stund lest om diverse plasma/lcd og har saumfart rundt på internett i månedsvis på jakt etter den rette skjermen til den rette prisen.
    Har vurdert stort sett alt av skjermer og de siste tre jeg har kommet ned til er selfølgelig pioneèr 436,PannasonicPV500 og LG Px5.
    Nå begynner dette å nærme seg "fornuftige" priser og lommeboken verker veldig.
    Jeg har endelig klart å spare 23000 kr og higer etter å kjøpe tv..
    Det jeg nå lurer på er når evt nye modeller slippes ,eller om det er verd å vente litt til på de nye som kommer?.Da med tanke på at de gamle vil synke litt.
    Jeg har ingen inngående kunnskap om tver eller bilde annet enn jeg har lest og må si meg enig med de to ting som skiller panna og pioneèr. Pannasonic PV500E har bedre sortnivå og pioneèr har bedre farger,men litt mer støy.
    Dette har jeg sett går igjen på flere forum og kan ikke helt forstå hva folk mener når de sier de ikke ser dette.
    Synes begge er fullverdige kandidater.
    Har alltid vært litt skeptisk til LG av en eller annen grunn.
    og lurer derfor på om noen kan fortelle meg hvordan bilde er på PX5 i forhold til 500E.Og om den er verd pengene.
    Jeg skal benytte analoge signaler en stund foreløbig(desverre), så derfor er jo det viktig å ha en tv med en god tuner.
    Har fått høre spesielt at panasonic er bra når det kommer til dette
    Den siste tingen jeg lurer på er om vi kan forvente oss noe prisfest nå frem mot jul?Noen som vet om noen fristende tilbud
    Håper noen kan komme med noen innspill.Jeg trenger hjelp til å velge både skjerm og tidspunkt

m.v.h.
    Alebi

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og lykke til med valg av ny tv.
    Ville begrenset vaget til Pioneer og Panasonic. Finnes mange tv er å få kjøpt men tror uten tvil det er disse to kandidatene som er det tryggeste kjøpet.
    Jeg baserer dette utifra det jeg har lest om de forskjellige skjermene på diverse forum de site 5-6 månedene. Jo flere alternativer, jo verre er det å velge.
    Når det gjelder tidspunkt ved kjøp av tv, så tror jeg det beste tidspunktet er om 3-4 år!!!! Iallefall prismessig. Det blir alltid billigere og bedre dersom man venter en stund.....Men hvem gidder vel å vente....??
    Det dukker stadig opp kampanjetilbud i diverse kjeder og diverse nettbutikker.
    SKulle ikke forundre meg om ikke Elkjøp og de store kjedene kjører en "julekampanje" på flatskjermer nå som det nærmer seg jul....

Lykke til med valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å sette i gang ! Man kan vurdere PV500 og 436 serien mot hverandre til evig tid ! Jeg har selv en 436 FDE skjerm og kan bare si at den er helt topp. Det er svart som det holder, flotte farger og nydelig design. Panny er jo litt billigere og også en fantastisk skjerm, så man kan ikke bomme her så langt jeg kan skjønne. Gå etter magefølesen (og lommeboken). Når man leser rundt om i diverse forum , blir det ofte "harde" fronter mellom Panny og Pio, ganske tåpelig etter min mening. Begge gjør jobben med glans. Uten at jeg kan påberope meg å ha peiling, tviler jeg på noe prisras på disse skjermene til jul. Det virker som om det er vanskelig nok bare å få tak i en av disse skjermene her i landet for tiden, og den gamle teorien om tilbud og etterspørsel gjelder enda. Og opp mot LCD , synes jeg at plasma fremdels utklasser de fleste skjermer (Nei, jeg har ikke sett alle de nyeste LCD modeller, men de fleste skjønner sikkert hva jeg vil frem til....:smile: ).
    Uansett om 2 år får vi alle skjermer som er dobbelt så gode til halve prisen , men i mellomtiden går man glipp av mye moro :grin:

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,og takk for svar.
    må si meg helt enig med å begrense kjøpet til enten pioneèr eller panasonicen.
    Slik jeg oppfatter det finnes det ikke noe alternativ.Synes det er rart at mange lar seg fenge/kjøpe billige plasma og lcd tver i dag når man kan sammenligne med f.eks panasonic sine modeller som gir ypperlig kvalitet på tv bilde.Men igjen kommer det vel an på hva man skal bruke tven til.
    Har hatt store betenkligheter med å kjøpe plasma siden jeg har tenkt å bruke den til litt pc (spill/filmer),med tanke på innbrenning.Men siden bilde er så ufattelig mye bedre på plasma frister dette veldig.Har også blitt fortalt at hvis tven blir kalibrert riktig blir ikke dette noe problem,samt at innbrennings problematikken er betydelig forbedret i forhold til de eldre modellene.
    Er det noen som kan fortelle noe om dette?
    Begynner å få mer å mer lyst på en PA500E og lurer svært på om noen kan fortelle meg om dataerfaringer på denne tven ?

m.v.h

Alebi

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du mener PV500E, for PA50 har vel ikke pc inngang? Jeg har prøvd pc inngangen via VGA og kan ikke si annet enn at jeg er meeeeeeeget godt fornøyd med bildet og da spesielt til spilling

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener PA500 ja.Pa 50 sliter vel litt med oppløsningen når det kommer til pc bruk i .o.m antall linjer og slikt.

Newcomer mrba sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte deg gamle Panasonicmodellen PA30. Jeg har vært strålende fornøyd med denne. Til TV-titting blir den mest kjørt på analoge signaler via vanlig uteantenne, og etter min mening er panasonic best med tanke på dette. Jeg kjøpte min TV for ca 1 år siden og har ikke angret et sekund. Selv i dag synes jeg at bildet er mye bedre enn div billigmodeller. Jeg vurderte Pioneer også som et bra TV, men den ble for dyr. Dermed ble panna det eneste fornuftige valget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •