Dårlig oppskalering på HDReady TVer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig oppskalering på HDReady TVer?

Var en tur innom Lefdal igjen(!) i dag. Nå hadde de stillt opp en HDReady Panasonic LCD TV. Det sto en annen LCD TV ved siden av, også HDReady, men jeg husker ikke merket(Philips muligens).

På disse skjermene hadde de koblet opp en DVD-spiller(vet ikke hva slags), og den sto på en av menyene på Shrek 2 da jeg var innom.

Men jeg synes bildet var veldig uskarpt? Det så ut som det gjør når man tar et forholdsvis lite bilde og blåser det opp i et bildebehandlingsprogram; interpoleringen av nye bildepunkter gjør at bildet blir veldig 'soft' og litt utflytende.
    Samme fenomen var det her. Riktignok enda verre på TVen som sto ved siden av Panasonicen, men uansett.

Jeg hadde ikke vært fornøyd med denne dårlige skarpheten og mangelen på detaljer.

Er dette et utslag av oppskalering internt i TVen, eller har de klart å sette på noe støyreduksjon igjen selv om det var DVD?

De fleste kommer vel til å fortsette å se på DVD-samlinga si en stund til fremover, så dersom oppskaleringen er SÅ dårlig, tror jeg mange bør bli skuffet over HDReady TVer i hverdagen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke tvil om at det er mye å hente på bildekvaliteten ved å bruke en skikkelig videoprosessor til å ta den jobben, dvdo eller lumagen f.eks.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat på dette punktet det spares på alle TV-skjermer. Det selge mye rart som er HD-ready til under 15K, men det er kun på de dyrere modellene at du får skikkelig oppskalering og billedbehandling. Slike ting koster.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det er akkurat på dette punktet det spares på alle TV-skjermer. Det selge mye rart som er HD-ready til under 15K, men det er kun på de dyrere modellene at du får skikkelig oppskalering og billedbehandling. Slike ting koster.
    jepp...på "mikke-mus" tvene bør man nesten kalkulere inn en bildeprosessor i prisen hvis man er noenlunde opptatt av hva som vises på skjermen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •