Pioneer og LCD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer og LCD?

Jeg ser frem til den dagen Pioneer begynner med LCD TV'er. De har jo det desidert beste designet på sine plasma TV'er idag!

Hvor lenge må jeg vente? Jeg er lei av alle de andre LCD TV'ene som er på markedet idag. De har altfor mye "plast-følelse".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Jeg ser frem til den dagen Pioneer begynner med LCD TV'er. De har jo det desidert beste designet på sine plasma TV'er idag!

Hvor lenge må jeg vente? Jeg er lei av alle de andre LCD TV'ene som er på markedet idag. De har altfor mye "plast-følelse".

Enig med deg der, men har du sett LG sine tver? jeg kjøpten en 32" LCD tv igår, og den har et slående godt design, ligner på pioneers sine tver, med mye blank sort, ser drit fet ut, ser ikke så kul ut på nette, men hvis du drar på Elnor, eller et annet sted hvor de har LG tver skjønner du hva jeg mener, absolutt noe verdt og satse på.
    tror ikke pioneer kommer til og lage LCD tver, siden de nå skal slutte med plasma, men man vet aldrig?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutte med plasma (!!), hvor fikk du det ifra ??

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jo

jeg leste også det.

var ikke det en spøk eller avis-and? jeg tror det. de gikk ut og benektet at slikt ville skje.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skulle visst legge ned en eller to OEM fabrikker. IKKE slutte å produsere plasmaskjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    De skulle visst legge ned en eller to OEM fabrikker. IKKE slutte å produsere plasmaskjermer.

det er ikke det jeg har hørt, jeg har kontakt med en i pioneer norge som jeg kjøper bilstereo av, når jeg skulle snakke med han om plasmatv fra pioneer, nevnt han at de kanskje skulle slutte med plasma siden det var for lite avanse, eller vente noen år til markede blir større. men det var ikke sikkert.
    bare det jeg har hørt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onedayatatime
    Enig med deg der, men har du sett LG sine tver? jeg kjøpten en 32" LCD tv igår, og den har et slående godt design, ligner på pioneers sine tver, med mye blank sort, ser drit fet ut, ser ikke så kul ut på nette, men hvis du drar på Elnor, eller et annet sted hvor de har LG tver skjønner du hva jeg mener, absolutt noe verdt og satse på.
    tror ikke pioneer kommer til og lage LCD tver, siden de nå skal slutte med plasma, men man vet aldrig?
    LG sine LCD TV'er er av det bedre, selv om de ikke er helt på høyde med Pioneer sine nye plasma modeller. Det er også bra at den har DVI-inngang.

Jeg bestilte akkurat en Dell 37". Har ikke sett så mye informasjon om den annet enn presemeldingene, men jeg synes den ser veldig bra ut:

http://www1.euro.dell.com/content/pr...hs1&l=en&s=dhs

Det blir spennende å se hvordan den blir i praksis.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onedayatatime
    det er ikke det jeg har hørt, jeg har kontakt med en i pioneer norge som jeg kjøper bilstereo av, når jeg skulle snakke med han om plasmatv fra pioneer, nevnt han at de kanskje skulle slutte med plasma siden det var for lite avanse, eller vente noen år til markede blir større. men det var ikke sikkert.
    bare det jeg har hørt.
    Har ytterst vanskelig for å forestille meg at pioneer skal slutte å produsere plasmaskjermer. Kanskje det blir lengre intervaller mellom hver generasjon, ettersom det ikke er så mye mer å hente fra plasmateknologien. Men slutte.. pfffffft!!

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har vært på plasma fronten fra 1992. Kommer ikke til å slutte med det, kommer heller ikke til å starte med LCD tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Pioneer har vært på plasma fronten fra 1992. Kommer ikke til å slutte med det, kommer heller ikke til å starte med LCD tror jeg.
    Gitt at teknologien forandrer seg relativt fort på flatskjermer, så tror jeg det er dumt å spå at plasma kommer til å være foretrukket teknologi for TV'er om X antall år. Jeg tror vel ikke Pioneer kommer til å sitte igjen med avlegs teknologi om det er noe annen som blir bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok pioneer venter på teknonologien som kjører over lcd igjen, som f.ex oled og annet.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OLED er ut: Toshiba har snudd opp ned på LCD/Plasma verden med sin nye TV-teknologi, SED. Tipper flere produsenter legger sine utvidelses-planer på is når SED kan oppvise 100.000:1 i kontrast. SED= Surface-conduction Electron-emitter vil revlusjonere kontrasten for flat-tv'er. Står mere i L&B nr.11 side 108.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at pioneer skulle slite med manglende avanse på sine plasmaskjermer er også noe jeg har vanskelig for å forstå, da de er dyrere enn alle konkurrentene og allikevel har problemer må å levere nok skjermer pga etterspørselen.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det at pioneer skulle slite med manglende avanse på sine plasmaskjermer er også noe jeg har vanskelig for å forstå, da de er dyrere enn alle konkurrentene og allikevel har problemer må å levere nok skjermer pga etterspørselen.
    Mm, sånn har det alltid vært og det kommer sikkert til å fortsette slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    LG sine LCD TV'er er av det bedre, selv om de ikke er helt på høyde med Pioneer sine nye plasma modeller. Det er også bra at den har DVI-inngang.

Jeg bestilte akkurat en Dell 37". Har ikke sett så mye informasjon om den annet enn presemeldingene, men jeg synes den ser veldig bra ut:

http://www1.euro.dell.com/content/pr...hs1&l=en&s=dhs

Det blir spennende å se hvordan den blir i praksis.
    Kan du ikke skrive litt om denne når du får den? Jeg er også veldig nysgjerrig på denne.. :-) På forhånd tusen takk!!

hm... denne burde kanskje legges i en ny tråd... men...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •