Samsung LE32R51B, hjelp med denne.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE32R51B, hjelp med denne.

Hei, jeg beklager hvis noen syns jeg starter mange rare tråder men trenger hjelp siden den forige tvn jeg kjøpte var fiasko. skal nemmelig kjøpe, eller har tnekt på og kjøpe, denne Samsung LE32R51B. er det noen som har erfaring med denne? hvordan er bildekvaliteten fra en grei og enkel dvd spiller, analoge signaler uten upc dekoder osv. rett fra veggen, den tvn jeg har nå, en daewoo 42" plasma, gir et dødt og blasst bilde fra dvd, så ut som en sort hvitt film, bare i farger, en dårlig dårlig tv... men denne samsungen, fikk den anbefalt av noen her på forumet, og lurte på om noen har erfaring med denne.

Vemund

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en LE32R41 som er samme skjerm bare med litt annerledes design. Når det gjelder bildekvalitet er mine erfaringer at skal du bruke den med DVD spiller burde du ihvertfall koble den opp mot skjermen gjennom component utgangen på spilleren, har selv prøvd å koble den opp mot en Yamaha DVD S550 først gjennom SCART(RGB) og så component, på scart utgangen var bilde helt ærlig ikke noe å skryte av, først når jeg koblet den opp mot component inngangen viste skjermen hva den virkelig var god på. Bruker nå en samsung DVD HD-945 og kjører HDMI ut mot skjermen. Det gir muligheten til å oppskalere bilde til 720p og der synes jeg bilde kvaliteten er best.

Når det gjelder signaler rett fra vegen...ja helt ærlig det gidder jeg ikke engang, bilde blir "kornete" og uklart..tror nok den skjermen er litt kresen på signalet.. Har desverre ikke fått testet bilde kvaliteten fra dekoder da jeg venter på en ny en, men vil absolutt anbefale deg den skjermen, "forer" du den med forholdsvis greie signaler tror jeg nok du blir positivt overrasket.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Samsung LE32R51B selv, og har hatt den i en snau uke nå, er veldig fornøyd. Bildekvaliteten ved vanlig kabelTV ut fra veggen er ikke noe å hoppe i taket for, men det er ikke noe å hoppe i veggen for heller. Synes bildene er greie nok, og med noen lette instillinger på lys / farge / kontrast ser det rimelig bra ut. Fra PC, VGA- så har 32" LCD TV'en min tatt over jobben som PCskjerm. Helt flotte bilder, og det er overraskende gode resultater ved PCbruk. Har enda ikke fått testet noe via komponent eller RGB, bare dumme kompositt, som forsåvidt er greit nok det og, men absolutt ikke bra. Men i alle fall, til HD-sendinger er TVen en av de aller beste i 32" formatet, og det er en TV du absolutt ikke kommer til å angre på hvis du bestemmer deg for den!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sortnivå

Har kjøpt en Samsung LE32R41B, men med samme design som LE32R51B (går utifra at det er samme TV med forskjellige produktnummer). Synes at sortnivået ikke er bra. Sorte dresser på folk blir helt sort, ikke noen nyanser i det hele tatt. Noen som har peil på hvilke instillinger som funker best på denne skjermen eller noen som har hatt skjermen en stund som har noen "go-tips" om denne skjermen, innstillinger osv...?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketle
    Har kjøpt en Samsung LE32R41B, men med samme design som LE32R51B (går utifra at det er samme TV med forskjellige produktnummer). Synes at sortnivået ikke er bra. Sorte dresser på folk blir helt sort, ikke noen nyanser i det hele tatt. Noen som har peil på hvilke instillinger som funker best på denne skjermen eller noen som har hatt skjermen en stund som har noen "go-tips" om denne skjermen, innstillinger osv...?
    Hei Ketle!

Prøv denne linken:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=226591

Knockertommy

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •