Pioneer plasma og SR+

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer plasma og SR+

Er det noen som har satt opp en Pioneer plasma og receiver med SR+ kopling? Skal snart kjøpe en PIO 436 og vurderer derfor å kjøpe en AX2. Leser i bruksanvisningen om SR+ og lurder derfor på:
    - Er dette en nyttig funksjon?
    - Knytter dette Plasma og receiver så tett sammen at egen høyttaler for tv ikke er nødvendig?

Er forresten en AX2 sammen med PDP-436XDE litt overkill? XDE har 2 HDMI innganger og da trengs kanskje ikke HDMI switchingen til AX2? Da holder det kanskje med en VSX-1015 og så sparer jeg noen lapper (gitt at jeg ikke trenger ipod-inngang og ekstra juice).

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en grei funksjon fordi du kan gjemme vekk hele forsterken i et skap og bruke sensoren i tv'en. du kan få opp hvor volumet er når du trykker men volumen beveger seg ikke opp og ned når du trykker av en eller annen merkelig grunn

noen annen sammenkobling er ikke mulige, men fordi fjernkontrollene passer så godt til begge deler, mener jeg det er unødvening med andre høytalere.
    Hadde en 1014 og 436, og må si at det var en meget god forsterker.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres veldig bra ut. Kona blir nok veldig glad når vi kan hjemme bort forsterkeren. Har også en Pioneer DVR og denne har jo også SR kopling. Har tittet litt på fjernkontrollen til 436 og den ser ut til å kunne styre alle disse komponentene!

Nettokostnaden ved kjøp av receiver blir jo kanske hyggelig når jeg kan trekke fra kostnaden til høyttaler til 436-en. Penere blir jo tv-en også!

Nå ble valget av tv og receiver veldig enkelt. Gjenstår bare å finne matchende høyttalere til å henge på veggen.

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Det høres veldig bra ut. Kona blir nok veldig glad når vi kan hjemme bort forsterkeren. Har også en Pioneer DVR og denne har jo også SR kopling. Har tittet litt på fjernkontrollen til 436 og den ser ut til å kunne styre alle disse komponentene!

Nettokostnaden ved kjøp av receiver blir jo kanske hyggelig når jeg kan trekke fra kostnaden til høyttaler til 436-en. Penere blir jo tv-en også!

Nå ble valget av tv og receiver veldig enkelt. Gjenstår bare å finne matchende høyttalere til å henge på veggen.

Men en lærbar fjernkontroll med makrofunksjon gjør samme nytten som en SR+ kobling. Bortsett i fra at du da ikke kan bruke ir'en i tv'en. Da kan du legge en makro som skrur begge deler av og på med en knapp, samt at volumet justerer volumet på recievern og de andre knappene går på kanalvalg o.l

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt blandede erfaringer med opplærbare fjernkontroller. Har en Logitech Harmony 885 og det fungerer greit, men kona blir helt gal når de ulike aparatene kommer i usync (f.eks. når det blir valgt feil input på tv-en i forhold til valgt kilde).

Tanken på at komponentene er tettere integrert virker veldig forlokkende. Dette er nok også en forutsetning for at jeg skal droppe høyttalerne på tv-en og kjøre alt gjennom stereoen. Positivt at det også er OSD på tv-en fra de andre komponentene.

Må forresten tv-en alltid stå på selv om man skal høre på radio via receiveren?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •