Døde pixler på Lcd Tv, er det normalt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Døde pixler på Lcd Tv, er det normalt?

Hei.

For to uker siden kjøpte jeg en Samsung 32 tommer LCD TV LE32R41B.

Idag satt jeg litt nærme skjermen og såg først 1 død pixel(en rosa) på vanlig tv bilde og en liten grønn en når bildet var sort.

Er dette helt normalt??

Det skal sies at jeg ikke ser disse fra normal sitteposisjon, men det er jo selvsagt irriterende å se disse når jeg er nærme skjermen.

Hilsen undrende som lurer på om det er flere som kan se slike pixler med flotte farger!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis skjermen er to uker gammel, ville jeg hørt litt med butikken der du kjøpte den.. Er en toleranse grense på hvis antall synlige piksler innafor synsområdet eller no, forskjellige kriterier for "lysende" piksler, sånn som du forklarer, og sorte, de som har slukna.. Er ikke sikker på om alle fabrikater har garanti på pikselfeil.. men vet i alle fall at noen har 30 dagers garanti!

Lykke til i alle fall!!

MvH
    MBF

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pixeldød er "normalt" sånn i måte at det er noe som de fleste har hørt om. Det er dog ikke slik at et flertall prosjektører og skjermer har dette problemet. Problemet er at ifølge europesik lovgivning skal det være en klynge av minst ca 5 pixler på samme sted for at man skal ha rett til ombytte/reklamasjon/service.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er tatt fra Samsungs hjemmeside:
    Samsung innfører nulltoleranse for feilaktig lysende piksler med tre års garanti
    Samsung innførte 1. februar en forbedret garanti mot feilaktig lysende piksler i hele Norden. Nyheten om at Samsung viser vei og innfører en forbedret garanti, har blitt godt mottatt, men den er også blitt møtt med kritikk på grunn av alt for kort garantitid. Derfor utvider Samsung nå umiddelbart garantitiden fra 14 dager til tre år.

Hvis dette stemmer får du nok ny tv skulle jeg tro.

Les mer her:http://www.samsung.com/no/presscente...0000097125.asp

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke tilgjengelig en filmsnutt som klarer å fjerne døde pixler for PSP? Selv om du får byttet Samsungen er det jo enklere om man lett kan fikse skjermen uten å ta den med tilbake til butikken.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Samsung innfører nulltoleranse for feilaktig lysende piksler med tre års garanti
    Samsung innførte 1. februar en forbedret garanti mot feilaktig lysende piksler i hele Norden. Nyheten om at Samsung viser vei og innfører en forbedret garanti, har blitt godt mottatt, men den er også blitt møtt med kritikk på grunn av alt for kort garantitid. Derfor utvider Samsung nå umiddelbart garantitiden fra 14 dager til tre år.

Nok et godt argument for å velge Samsung.

Til trådstarter; Det hender at disse låste pikslene lar seg "vekkes til livet" igjen ved å forsiktig massere dem med pekefingeren dekket av en fille mens skjermen er påskrudd. Det er ikke mye kraft som skal til. Og samtidig kan du jo tenke på at garantien varer i 3 år, så da er det jo ikke noen hast dersom pikslene ikke plager deg/er synlige i normal titteavstand.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode svar. Har sendt en mail til expert og de skulle høre med Samsung. Det er selvsagt ikke krise så lenge man ikke ser de på "sitteavstand" men det er jo ihvertfall litt irriterende når man ser de på nært hold. Man har jo tross alt brukt 14-15 tusen på en tv.

Ellers så må jeg bare si at jeg er strålende fornøyd med den. Testet PC på tv'en igår (via VGA) noe som fungerte utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron

Tror kanskje dette gjelder kun for LCD til pc-bruk, altså de med litt midre tomrer.

Ser under pc-lcd har følgende tekst på samsung sine sider:

Zero Bright Pixel Defect-garanti
    Med denne utvidede pikselgarantien har du rett til å bytte bildeskjermen din kostnadsfritt hvis du oppdager en piksel (hvit, rød, grønn, blå) som lyser feil. Denne garantien gis fra og med 1. januar 2005, og den gjelder i 3 år fra den datoen sluttkunden kjøpte produktet. Ved bytte følges vanlig garantiprosess.

Finner ikke dette under LCDTV.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •