PDP-436XDE til PC bruk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PDP-436XDE til PC bruk

Noen som kan hjelpe??

Har nettopp bestilt PDP-436XDE men har i ettertid tenkt på oppløsningen.

Det står på www.pioneer.no at oppløsningen er 1024 x 768 som jeg har forstått oppfyller XGA kravet (og HD kravet frosåvidt) men at dett er et 4:3 format. Samtidig står det omtalt i databladet av skjermen at den støtter wideXGA og at det er en widescreen tv (16:9).

Lurer på følgende: Er det noen som har erfaring med bruk av denne skjermen til pc. Hvordan fungerer det å bruke DVI via HDMI (eller finnes det andre muligheter?)? Hvordan er det med pixelmapping? Bør en heller vurdere å kjøpe 506XDE som har en oppløsning på 1280 x 768 dersom en tenker å bruke windows media center og ellers litt pc spill etc? Andre ting en bør tenke på i forbindelse med bruk av skjermen til data.. eller andre skjermer som en bør vurdere? Hvordan kan de få til wideXGA det må jo ha en større oppløsning enn 1024 x 768?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir widescreen fordi hver pixel er avlange. det du bør passe på ang plasma og data er først og fremst innbrenninger. velkommen til forumet forresten.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du skal koble PC til TVen anbefales det å bruke VGA. Du _kan_ bruke dvi-hdmi men du vil få overscan (altså at noe av desktopen forsvinner utenfor bildet). Det er mulig å tweake dette bort med bruk av powerstrip, men bruk VGA og spar deg bryet. Med bruk at vga inngangen får du 1:1 pixelmapping og resultatet blir bra. HDMI inngangen støtter ikke PC-oppløsning, ikke spør hvorfor.

Desktopen vil bli strekt i bredden, men ved f.eks spilling av film kan du bruke f.eks Windows Media Player som har aspect ratio control (slik som de fleste avspillere).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker VGA kontakten på den Skjermen.Stillte bare inn samme oppløsning på PC'en så er det bare å kjøre.Fungerer perfekt.Hadde aldri trodd at alle bildene jeg hadde på PC'en tatt med digitalkamera skulle bli så fine på storskjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Meridian
    Jeg bruker VGA kontakten på den Skjermen.Stillte bare inn samme oppløsning på PC'en så er det bare å kjøre.Fungerer perfekt.Hadde aldri trodd at alle bildene jeg hadde på PC'en tatt med digitalkamera skulle bli så fine på storskjerm.
    Samme her, eg og bruker vga kontakten i fronten, funker greit det, større oppløsning enn 1024 x 768 gjør det vanskelig å lese mail (og aviser på nett) hvis du sitter på større avstand enn3-4meters. dvs. bokstavene blir så altfor små....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan bedres ved å justere dpi i kontrollpanelet...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej
    Er helt ny her og skriver normalt paa et dansk forum. Der har jeg laest foelgende..........
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

En negativ ting ved Pioneer skærmene er at media boxen scaler alt om - dvs. at der kommer dobbelt scalering.

Du kan køre 1:1 pixelmapping via vga, men kun ved 60hz og skærmen ændrer alligevel alt til dens native refreshrate (mener det er 56.25 hz) - så med alt PAL materiale vil du få store judder problemer.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvad siger I der ejer denne dejlige skaerm til det? Er det et problem, oplever i "judder", naar I koerer PC igennem VGA?

Mvh
    LBA75

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av guso
    Samme her, eg og bruker vga kontakten i fronten, funker greit det, større oppløsning enn 1024 x 768 gjør det vanskelig å lese mail (og aviser på nett) hvis du sitter på større avstand enn3-4meters. dvs. bokstavene blir så altfor små....
    Er virkelig VGA kontakten montert i fronten på tuner-boksen? Er ikke det litt dumt å ha en stygg kontakt og kabel montert på forsiden?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Er virkelig VGA kontakten montert i fronten på tuner-boksen? Er ikke det litt dumt å ha en stygg kontakt og kabel montert på forsiden?
    VGA er på baksiden.

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    VGA er på baksiden.
    Vga er i fronten!! Sitter med en 436 XDE foran meg nå

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry. Du har rett. Jeg kikket kjapt i manualen og blandet VGA med RS-232.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej igen

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

En negativ ting ved Pioneer skærmene er at media boxen scaler alt om - dvs. at der kommer dobbelt scalering.

Du kan køre 1:1 pixelmapping via vga, men kun ved 60hz og skærmen ændrer alligevel alt til dens native refreshrate (mener det er 56.25 hz) - så med alt PAL materiale vil du få store judder problemer.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvad siger I der ejer denne dejlige skaerm til det? Er det et problem, oplever i "judder", naar I koerer PC igennem VGA?

Er der ingen der vil give deres personlige mening
    Mvh
    LBA75

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 506XDE. Har brukt VGA inngangen, uten noen problemer eller tegn til problemer. Skal prøve HDMI inngangen når jeg får DVI-HDMI kabel for å se om det er noen forskjell. Noen som har sammenlignet?

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører også gjennom vga og har ikke fått testet med DVI. Folk som kommer innom er imponert over kvaliteten, men jeg ser helt klart det judder problemet som finnes generelt hos pioneer.

Tror det kun er fin instilling og gode signaler som må til for å få vekk dette. Fargedybe og alt annet synes jeg er helt topp, og veier opp for dette judderet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

strekt bilde

Roffen skriver databildet blir strekt i bredden, hvordan opplever dere dette? Noen som har prøvde wideXGA modus og kan fortelle litt om dette?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LBA75
    Hej igen

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

???? Dette må du nok forklare på en bedre måte. Alle plasmaskjermer må jo skalere til sin native oppløsning ved både SD og HD signaler. Det skjer jo bare en skalering i disse tilfellene.
    Sitat Opprinnelig postet av LBA75
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Er der ingen der vil give deres personlige mening
    Mvh
    LBA75
    506XDE kan pixelmappes på 56Hz, 60Hz og støtter også 72Hz og 75Hz i native 1280x768 oppløsning på VGA.
    Ja, såkalt "judder" forekommer på avspilling PAL materiale på grunn av FRC(frame rate conversion) som må gjøres i PC'en, siden media boksen ikke støtter 50Hz på VGA. Merkelig nok varierer det en del fra film til film. Progressive PAL kan se helt OK ut, interlaced PAL sliter(av hva jeg har sett).
    NTSC materiale synes jeg fungerer greit på 60Hz og VGA.
    Veldig synd egentlig, for etter å ha fått pixelmappet den korrekt, og stilt inn pixel klokke og fase riktig ved hjelp av div. patterns, har jeg en klokke-ren desktop uten tegn på støy av noe slag.
    Kjørte noen divx og HD filmer igår med zoomplayer og div. ffdshow filter og bildet var rett og slett helt rått. Klokke-rent, uten støy og en herlig dybde.

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer Oppløsning

Kjører 1024x768 og 1280x768 alt ettersom hvilket materiale jeg kjører på pc.

Dette på en 436xde forresten.

Pioneer + PC DVI = Stress.. prøver å finne ut av det, noen som har klart det men de er gniene på info\abc guide.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Pioneer 435 på pc og har nå 506 XDE. Begge skjermer fungerer bra med pc på vga inngang i front. Det er ingen scalering av signal som kommer via denne porten. Du må bruke skjermoppløsning på 1280 x 768 på begge skjermer. Husk da og bruk wide2 på pc inngangen. Den tilpasser signalet riktig ogås på 436.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wide2 på pc-inngangen? Mener du på selve skjermen nå? Jeg har satt oppløsningen til 1280x768 og bildet er veldig skarpt og fint.. men bildet er litt for stort... har pdp506 og kjører component. Kan juster høyre og venstre i posisjon på skjermen, men da blir det bare feil i andre enden av bildet. Prøver å justere i programvaren til skjermkorten (ati radeon rx600) men uten hell foreløpig.. håper på tips!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •