Pa50, oppkobling mot pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pa50, oppkobling mot pc

Har tenkt på å kjøpe meg plasma ganske lenge nå, men er av typen som liker å gjøre grundig "research" før jeg går til innkjøp av en såpass kostbar gjenstand...
    Modellene jeg har vaklet mellom er LG 42PX3 og Pana pa50. Etter å ha lest uttalige poster i avforum, så vel som i andre forum har jeg konkludert med at pa50 er tv'n jeg helst vil ha.
    Tingen er bare det at jeg kommer til å se mye film/tv via pc'en, og pa50 er jo noe dårligere utstyrt til dette formålet enn 42px3... :???:
    Har lest flere poster som omhandler dette problemet, men jeg har enda til gode å se en "god" løsning på pa50's manglende porter.

Jeg har en pc med Asus GF6600GT, som har DVI, VGA og SVideo utganger. Vet jeg kan bruke SVideo utgangen, men vil gjerne ha en løsning som gir bedre bilde enn dette.
    Kan det være en løsning å bruke en slik vga - komponent dippedutt , for så å koble til pa50's komponentinngang???

Eller er det noen som har noen andre forslag til en GOD løsning for å koble pc til pa50???

Eller blir jeg rett og slett nødt til å gå for 42px3, som jeg egentlig ikke har like lyst på??? :-x

Takk for hjelpen!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kabelen du linker til fungerer motsatt vei, altså den er for å koble en sak med komponentutgang til en vga inngang.

PA50'en er rett og slett ikke lagd for tilkobling av pc. Å bruke svideo utgang på en slik løsning vil jeg rett og slett fraråde da bildet du får er like dårlig som de verste dvd spillerne fra 7 år tilbake.

Spør rundt etter andre alternativ evt, men er nok enig i at pannyen gir et mye bedre bilde enn nevnte lg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde pa50, og til filmer fra pcen via s-video funket den over all forventning. Det virket som om bildet ble mye mer fargerikt og klart enn på min forholdsvis nye crt skjerm(til dataen). Jeg ble rett og slett veldig positivt overrasket over bildet i og med at jeg brukte en så dårlig oppkobling som s-video. Spilling ble derimot noe helt annet. Den var ubrukelig til spilling. Har forøvrig radeon 9800 pro kort i maskinen. Tror nok uansett jeg ville ha gått for en tv med alt av tilkoblinger. Slik at du kan ha den mye lengre. Pa50 er jo totalt ribbet for innganger. Noe som kan bli irriterende etter kort tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har trålt nettet etter "vga til komponent" adaptere/kabler i håp om at kanskje det kan være løsningen for å koble pc til pa50.
    Kan noen av disse adapterne gjøre susen????
    VGA TIL KOMPONENT VIDEO ADAPTER
    VGA TIL KOMPONENT TRANSFORMER
    VGA TIL KOPONENT ADAPTER

Eller kan jeg droppe selve adapteren og bare kjøpe en vga til komponentkabel som en av disse:
    VGA TIL KOMPONENTKABEL
    VGA - KOMPONENT KABEL

Kan noen si meg om noen de nevnte dingsene vil funke til sitt formål???
    Blir evig takknemmelig for svar, da jeg har så j.... lyst på den tv'n...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Pa50 og kobler for øyeblikket opp pc med S-video.
    Skjermen blir litt uklar til å surfe med men til film, fremvisning av bilder osv funker det helt ok.
    Skal kjøre via komponent slik du også nevner så snart jeg får fikset meg en skikkelig htpc evt. oppgradert min eksisterende.
    Har prøvd LG`s px21, og den ble returnert etter et par ukers tid.
    Men syntes ikke bildet på pc via pc inngangen ble så veldig bra der heller.
    Virker som om px3 er bedre enn sin forgjenger, men tror at
    pa50 modellen er hakket vassere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broren min har en PA50 som er koblet med pc til komponentinngangen. Vi kjøpte et ATI 9800 pro kort på Ebay, med et DVI-komponent adapter fra ATI, også dette kjøpt på ebay USA. lastet ned ny kjermkort driver fra ATI usa og vips så var DVI utgangen blitt til en komponent utgang. som takler signaler 480i/480P/720P/1080i. Vi har satt kortet til 720P og dette fungerer meget godt mot media center 2005. Fungerer også bra til surfing og spilling

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sa tidligere, svideo vil fungere men det gir elendig bilde sammenlignet med hvilken som helst rimi dvd spiller. Alt av analoge utganger på en pc er fylt av forstyrrelser da hele boksen tiltrekker seg alt muli rart. Sett opp og sammenlign.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen vennligst si meg om noen av disse adapterne vil fungere???

http://www.ramelectronics.net/html/kd-vtca2.htm
    http://www.digitalconnection.com/pro...video/9a60.asp

Blir SÆRDELES takknemmelig for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville heller ha valgt lg px3 hvis jeg var deg. bildet er like bra, om ikke bedre, og du får hdmi og vga inngang. en no-brainer hvis du planlegger å bruke den til pc spør du meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp nytt skjermkort!

Jeg har pa50 og den fungerer supert til min htpc. Faktisk mye bedre enn forventet. HDTV blir helt enormt.

Hvorfor ikke bare kjøpe nytt skjermkort med komponent dongle? De fleste Nvidia kortene har dette. Jeg har et vifteløst geforce 6200 kort for rundt 600 spenn. Funker topp. Surfing og sånn blir ikke så bra med tanke på at skjermer er SD, Men med mediacenter frontend og til film er det ingenting å utsette. Kjører 720p inn og lar pa 50 nedskalere. blir best slik av en eller annen grunn.. noen som vet hvorfor?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •