Daewoo 42" plasma??????????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Daewoo 42" plasma??????????

Hei, jeg kjøpte denne tvn, en daewoo 42" plsama som ligger på omtrent 17000, jeg kobler den opp og ser en film, alt vel, men litt uklart bilde, virker som om pixelene er litt rare, pixelene "flimmrer" som en pc skjerm med dårlig skjermkort på et spill som f.eks counterstrike, bakgrunnen på f.eks akutten er rar, man ser pixler som ikke er i ro( vet ikke om jeg kan kalle det pixeler) men det virker som om den kjører en lav oppløsning, ? så skulle jeg se en fotballkamp, når den vises i vanlig avstand, så ser det ut som ballen er klumpete, og den ser ut til å fly over gresset, som er noe grønt, ? noen som har noen tips, hjelp eller noe om hva dette kan være vil jeg være takknemelig, fikk nemelig denne tvn annbefalt av han som solgte den, det stod om denne, eller en elfunk 42" som ikke hadde så skarp hvitfarge, eller "gode farger" som han andre sa, den elfunken kostet 11900, jeg skulle få begge tvne for denne prisen. jeg spurte hvorfor den daewooen var så rar i bildet, og de sa det var pga for mye rødfarge, altså en innstilling, som kunne fixes. jeg har sett og lett men finner ingen innstilling som fixer dette dårlige tv bilde. jeg har ikke dekoder, men utgang fra veggen, kabeltv kan det vel kalles??? jeg syns ihvertfall dette var en møkkatv iforhold til hva jeg har hørt om plasma, og bildekvalitet, dette er ikke en pioneer eller LG, HD klar, men uansett, det burde jo være bedre enn en 26" tvboks som er 8-9 år gammel???

Setter stor pris på alle komentarer, hjelp og veiledning. jeg har altså ingen peiling på dette med tv og plasma. så håper på hjelp fra dere!

Vemund

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet egentlig ingenting om denne tven din, oppløsning, farger, innganger osv...?

De tv signalene du har, kalles analoge signaler. Ingen plasma leverer veldig bra bilde med disse signalene. Vet om noen få plasmaer som leverer noenlunde bra bilde med analoge signaler. Derfor er det ikke så rart at tv bildet er litt grumsete. Digitale signaler er signalene du får gjennom parabol. Dette er de beste signalene for tv og "alle" plasmaskjermer skal kunne vise disse signalene meget bra. En måte å få digitale signaler gjennom kabeltv på er å kjøpe en tuner. Force har en veldig bra tuner som gjør det analoge signalet ditt om til et digitalt signal.

Men nå var det jo ikke bare tv signalet du hadde problemer med. Hvis jeg forsto rett, hadde du prøvd å spille av en DVD film på tven. Dette skal bli bra så lenge tven ikke er sinnsykt dårlig eller feil innstillt. Vil tro og håpe at den er feil innstillt, og at noen her på forumet har erfaringer med denne skjermen slik at de kan hjelpe deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg greier ikke å finne noen informasjon om noen 42"Daewoo plasma noen steder på nettet. Hvor kjøpte du den? Du betalte 17.000 for denne skjermen, og i den prisklassen finner du veldig brae skjermer fra langt mer kjente merker. Du sier du er helt blank på dette med skjermer, men da var det kanskje ikke så lurt å svi av 17.000 på en skjerm som selgeren sa var bra. Du kan lære mye av å lese på nettet om skjermer. www.dinside.no gir god veiledning når det gjelder valg av plasmaskjerm. Men nå skal vi ikke ta sorgene på forskudd. Kanskje er det en bra skjerm som flere her på forumet har, og kan hjelpe deg med å stille inn :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for svaret, jeg kjøpte den på elnor i oslo, jeg hadde egentlig ikke tenkt og kjøpe den tvn, men han sa at den var mye bedre og uten tvil brde jeg ta den tvn, jeg vet han ikke ville sagt det for å selge tvn, fordi det er sånn familie venne greier, så de var bare inntresert og gi en god pris, ikke selge "koste hva det koste vil", hvis du forstår? jeg skal dra tilbake idag og snakke med de, og høre om det er mulig og bytte den, tenker da jeg skal ta en 32" elfunk som hadde ganske bra bildekvalitet og som var HD ready. jeg sitter ca 2.5m fra tvn, men sånn som jeg så det var disse signalene eller bildene dårlige uansett avstand... på en film jeg ikke husker hva heter, så var den en neger som stod ved siden av en hvit, midt på dagen, og de skrøyt av at den hadde bra hvit og sort farge, men man kunne ikke se øynene, ansiktsuttrykket til negeren, ?

Vemund

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du absolutt ha et "jallamerke" ??

Det er jo masse bra skjermer å få kjøpt der ute.
    Jeg ville definitivt gått for et kjent merke.

Da er det bedre å vente litt, spare opp noen kroner til slik at du blir fornøyd.
    Bedre å bruke noen tusenlapper ekstra og bli fornøyd enn å spare noen kroner og være misfornøyd.
    Ta forøvrig en titt rundt om i forumet her og se hva folk anbefaler.

Lykke til med ny tv

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9kki
    Hvorfor skal du absolutt ha et "jallamerke" ??

Det er jo masse bra skjermer å få kjøpt der ute.
    Jeg ville definitivt gått for et kjent merke.

Da er det bedre å vente litt, spare opp noen kroner til slik at du blir fornøyd.
    Bedre å bruke noen tusenlapper ekstra og bli fornøyd enn å spare noen kroner og være misfornøyd.
    Ta forøvrig en titt rundt om i forumet her og se hva folk anbefaler.

Lykke til med ny tv
    Ok, selfølgelig skjønner jeg det, men det er det at det ikke var jeg som betalte tvn, min far, og han fikk den billigere enn 17000, jeg hadde tre tver og velge mellom, to elfunk og en daewoo, når jeg stod i butikken sa de at det bare var innstillingene som var gale. og annbefalte denne tvn forran de andre.
    disse elfunk tvene er lagd på samme fabrikk som JVC, og relativ lik innmat på visse modeller så vidt jeg forstod det, og en elfunk tv jeg så der hadde et ganske "soft" bilde, kunne ikke se grums og pixeler i bakgrunnen, men den var billigere en daewooen. men de annbefalte denne daweooen. så jeg tenkte at de kunne mye om tv og at det ville ordne seg. noe som det ikke har gjort...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

for guds skyld. kvitt deg med daewoo og elfunk! jeg er forhandler og selger av disse skjermene (elfunk) og de skal aldri bestilles mer, aldri.

det er latterlig dårlige skjermer, i motsetning til alt annet jeg har på veggen min (for det meste pana, lg, philips). Kjøp deg en Pana 37pa50 og blir fornøyd med livet. eventuelt en LG px4 som har hdmi og pcinngang.

jeg tror grunnen til at det finnes såpass mye elfunk på markedet er at selgeren av disse skjermene er usedvanlig dyktig, må selv innrømme å bli overkjørt av ham til å ta inn disse skjermene, men de har en sinnsyk høy feilprosent og er generellt elendige.

hilsen
    forhandler

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det sies at Daewoo er ikke et "jallamerke" som noen vil ha det til, bare på grunn av at det selges ikke offisielt her i landet. De lager generet sett greie produkter til prisen.

Det er dog muligt at den plasmaen som diskuteres her er en av de tidligste modellene, så kvaliteten er følgende også...
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vik's
    Nå skal det sies at Daewoo er ikke et "jallamerke" som noen vil ha det til, bare på grunn av at det selges ikke offisielt her i landet. De lager generet sett greie produkter til prisen.

Det er dog muligt at den plasmaen som diskuteres her er en av de tidligste modellene, så kvaliteten er følgende også...

Skal sies at jeg ikke har noen erfaring med merket, men det lukter litt mer kvaliet over merkenavn som Pioneer, Philips, Panasonic, Jvc, Grundig, Hitachi, Sharp osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såklart er det dumt og kjøpe dårlige merker, som ikke er noe bra, men jeg trodde aldrig at denne modellen skulle være så dårlig som den er, ihvertfall ikke etter det de sa om den, men jeg regner med at jeg får lov til og bytte denne tvn, hva slags burde jeg kjøpe da? helst 37" elelr 42" men 32 er også aktuellt, rundt 12000. har sett på en samsung 32" til 13000 på komplett tror jeg det var,

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom du øsker 37/42 tommer, så er det desidert Tryggeste å kjøpe deg en Panasonic Pa50,37tommer.
    Den selges til 14900,- på Elkjøp nå.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onedayatatime
    såklart er det dumt og kjøpe dårlige merker, som ikke er noe bra, men jeg trodde aldrig at denne modellen skulle være så dårlig som den er, ihvertfall ikke etter det de sa om den, men jeg regner med at jeg får lov til og bytte denne tvn, hva slags burde jeg kjøpe da? helst 37" elelr 42" men 32 er også aktuellt, rundt 12000. har sett på en samsung 32" til 13000 på komplett tror jeg det var,

Du må nesten ta deg en shopping-tur også se på forskjellige merker/modeller og sammenligne litt. Så kan du kjøpe på internett (alltid billigere det).
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •