Pioneer shuts down plasma display lines - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    lcd og plasma har nok ikke helt de samme brukerne. i mine øyne er plasma mest for filmfolket og lcd er for alle andre. det mangler ørlite på sort nivået med plasma blir gruset på mange andre områder som oppløsning, punch, bruk sammen med pc og spill etc. den har tross alt 150% mer oppløsning en for eks pv500. det er mye. det er dette som er HD. burde man i det hele tatt ha lov til å kalle en 1024x768 skjerm for HD?
    på film er det jo uansett projektor som teller. en liten femi 50" er vel ikke så mye å trakte etter når man kan ha det fire ganger større og definitivt mye bedre bilde med en projektor en med en flatskjerm
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Les pressemeldingen en gang til

Pioneer legger ned 2 av til sammen 6 produksjonslinjer av plasma. Deriblandt den de kjøpte av NEC. Dette dreier seg i hovedsak om OEM produksjon (Original Equipment Manufacturer) Dvs skjermer som selges under annet navn enn Pioneer.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    den har tross alt 150% mer oppløsning en for eks pv500. det er mye. det er dette som er HD.
    Velvel, den kan ikke ta imot 1080p-signaler engang. Da er vel straks litt av poenget med den oppløsningen borte spør du meg

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har vi da heller ingen kilder med det formatet og ikke er det annonsert noen de neste årene
    det er for min del ingen tvil om at det virker forlokkende med denne oppløsningen. for de som må slepe seg gjennom tv-drammen ( norges i særklasse mest elendige lokaltv, spesielt idioten som tester biler) så ville jeg sevfølgelig gått for den laveste oppløsningen som er å spore. i følge leverandøren philips takler denne skjermen inverce telecine av 1080i.
    hvilke kilde i 1080p har du foret denne skjermen med?

det du sier er da at det ikke er noen vits med skjermer som har høyere oppløsning en kilden. dvs at alle bør kjøpe seg matterhorn projektorer igjen. hm, høres skikkelig fristende ut det der alex
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har vi da heller ingen kilder med det formatet og ikke er det annonsert noen de neste årene
    Du burde vel vite bedre enn som så. Først og fremst har vi jo PS3, med et kobbel HDMI-utganger og 1080p ut. Ingen ubetydelig aktør det, akkurat. I tillegg er det stadig flere og flere DVD-spillere som kommer med oppskalering til 1080p. Og dette er vel bare den spede begynnelsen, tør jeg påstå

for de som må slepe seg gjennom tv-drammen ( norges i særklasse mest elendige lokaltv, spesielt idioten som tester biler) så ville jeg sevfølgelig gått for den laveste oppløsningen som er å spore. i følge leverandøren philips takler denne skjermen inverce telecine av 1080i.
    hvilke kilde i 1080p har du foret denne skjermen med?
    Hehe, jeg må bare konstatere at det er ganske utrolig hvordan drammen gang på gang kan gjøre negativt utslag i AV-relaterte diskusjoner på nettet

Inverce telecine aner jeg ikke hva betyr, jørn, men jeg vet da det at denne skjermen ikke takler progressive signaler i sin egen native oppløsning, noe som selvfølgelig er et skår i gleden når man endelig har å gjøre med en "ekte" HD-skjerm. Du er vel enig i det?

Jeg så forøvrig denne skjermen vist med 720p-signaler i københavn for et par måneder siden. Det var et meget imponerende skue. Men det var fortsatt negative artefakter å spore som ene og alene kunne tilskrives at signalene hadde en mye lavere oppløsning enn skjermen selv hadde...

Reidar Heieren er forøvrig ingen autofil-larsen, jeg skal være enig i det, men så er det heller ikke lokal-tv'en som var utslagsgivende da jeg akkurat bestilte meg en lavoppløst plasmaskjerm, nemlig en panasonic TH-42PA50. Utslagsgivende faktor var best mulig bildekvalitet på dagens kilder, og det faktum at dette er den serieproduserte flatskjermen med verdens beste, reelle sortnivå.

det du sier er da at det ikke er noen vits med skjermer som har høyere oppløsning en kilden.
    I grunnen ikke, nei. Med mindre man har et godt prosesseringsverktøy for hånden som kan oppskalere og levere et bedre resultat. Hvis du har sett 9830 på kabel-TV så fortoner det seg som rene grauten

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Du burde vel vite bedre enn som så. Først og fremst har vi jo PS3, med et kobbel HDMI-utganger og 1080p ut. Ingen ubetydelig aktør det, akkurat. I tillegg er det stadig flere og flere DVD-spillere som kommer med oppskalering til 1080p. Og dette er vel bare den spede begynnelsen, tør jeg påstå

Hehe, jeg må bare konstatere at det er ganske utrolig hvordan drammen gang på gang kan gjøre negativt utslag i AV-relaterte diskusjoner på nettet

Inverce telecine aner jeg ikke hva betyr, jørn, men jeg vet da det at denne skjermen ikke takler progressive signaler i sin egen native oppløsning, noe som selvfølgelig er et skår i gleden når man endelig har å gjøre med en "ekte" HD-skjerm. Du er vel enig i det?

Jeg så forøvrig denne skjermen vist med 720p-signaler i københavn for et par måneder siden. Det var et meget imponerende skue. Men det var fortsatt negative artefakter å spore som ene og alene kunne tilskrives at signalene hadde en mye lavere oppløsning enn skjermen selv hadde...

Reidar Heieren er forøvrig ingen autofil-larsen, jeg skal være enig i det, men så er det heller ikke lokal-tv'en som var utslagsgivende da jeg akkurat bestilte meg en lavoppløst plasmaskjerm, nemlig en panasonic TH-42PA50. Utslagsgivende faktor var best mulig bildekvalitet på dagens kilder, og det faktum at dette er den serieproduserte flatskjermen med verdens beste, reelle sortnivå.

I grunnen ikke, nei. Med mindre man har et godt prosesseringsverktøy for hånden som kan oppskalere og levere et bedre resultat. Hvis du har sett 9830 på kabel-TV så fortoner det seg som rene grauten
    først og fremst har vi ps3 sier du. send meg linken til hvor du bestilte den for den er det flere som vil ha tak i. siste info om den er levering i 2007 faktisk.
    nei fra spøk til alvor. pa50 er en fet tv faktisk. poenget mitt var at det er litt tøft å se en høyoppløselig skjerm med godt kildemateriele. vi kjørte D-vhs i går og det var smooth. mine egne kilder på en fremtidig tv vil bestå av digitale tv-bilder samt hd. da synes jeg at fremtiden heter LCD nå jeg ikke har planer om en kjempe skjerm nede i stua.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    først og fremst har vi ps3 sier du. send meg linken til hvor du bestilte den for den er det flere som vil ha tak i. siste info om den er levering i 2007 faktisk.
    Joda, den er muligens utsatt noe, men at det "ikke er annonsert noen kilder med den oppløsningen de nærmeste årene" er vel ikke HELT korrekt

nei fra spøk til alvor. pa50 er en fet tv faktisk.
    Spesielt til 13k fra fyndbørsen Bare håper DV-989 leverer glimrende bilder via komponent!

poenget mitt var at det er litt tøft å se en høyoppløselig skjerm med godt kildemateriele. vi kjørte D-vhs i går og det var smooth. mine egne kilder på en fremtidig tv vil bestå av digitale tv-bilder samt hd. da synes jeg at fremtiden heter LCD nå jeg ikke har planer om en kjempe skjerm nede i stua.
    Jeg er jo egentlig enig med deg da Jeg ser også mer potensiale i LCD-teknologien for fremtiden enn plasma, spesielt siden førstnevnte er i såpass stor utvikling om dagen. Det er jo egentlig bare 1080p-skjermer som er skikkelig HD, og med høyoppløste signaler ser det helt rått ut! Men jeg mener fortsatt at litt av vitsen forsvinner hvis skjermen ikke kan ta imot progressive signaler i samme oppløsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex

Liten avsporing her;Drammen har da sine lyse sider? Her oppe på Konnerud(Drammens Holmenkoll) har vi ihvertfall fått bredbånd og kabel pr Lys!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    drammen er fortsatt en hindring for oss som kjører mellom Oslo og Kongsberg
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Liten avsporing her;Drammen har da sine lyse sider? Her oppe på Konnerud(Drammens Holmenkoll) har vi ihvertfall fått bredbånd og kabel pr Lys!
    Jøss, sier du det. Det var jeg faktisk ikke klar over. Jeg sitter nede på strømsø og "koser" meg med UPC..

jfinneru: Drammen er ikke lenger noen hindring, trafikken går nå utenom bykjernen

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg må bremse ned, da er det en hindring
    nok om det, tidenes avsporing er et faktum
    sterkt bidratt til av undertegnede
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det beste fra 2 merker - Pioneer DVD spiller og Panasonic TV funker som (sensurert).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    Jeg har det beste fra 2 merker - Pioneer DVD spiller og Panasonic TV funker som (sensurert).
    Høres betryggende ut.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •