innstillinger for flatskjermer - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 28 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 554
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oslo28
    Jøye meg, visste ikke at man måtte være rakettforsker for å få en flatskjerm til å funke skikkelig. Har nettopp kjøpt en LGtv. Folk har sagt at dette er en bra tv så jeg stoler på de. Tar inn tvsignaler med vanlig bordantenne og har greie signaler. Men alt av serier og filmer som går på tv ser ut som dårlige såpeserier eller bilder man tar opp selv med eget videokamera. Mistenker litt at dette har med innstillinger å gjøre. Det er blandt annet veldig lyst. Trodde jeg hadde litt peiling men skjønte fort at jeg ikke hadde det. Noen råd om hvordan jeg skal få tvbildene til å se ut som vanlige tvbilder igjen? Har lest mye om noe kalibreringsdvder. hjelper dette?

Hilsen en som begynner å bli litt lei "såpeserie og hjemmeopptaklooken"
    Hei.

Det er sikkert 100Hz funksjonen som gjør at filmer og serier virker litt
    "rare" på den ellers så bra tven

Gå på Meny-Bilde-PSM og velg Bruker1. Gå dermed på avansert og sett TruM til AV og vipps så blir 100Hz kretsen deaktivert

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

42ly95

noen som har gode instillinger for 42ly95? gjerne kalibrert.

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toshiba A3000PG

Har kalibrert tven til 50% baklys og 90% kontrast da er den grei på kvelden hvertfall, resten må stilles etter hvilken kilde du har inn på tven.

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp bestilt meg Sony 40D3000.

Noen som har kalibrert sin, og har noen gode forslag til innstillinger å komme med ???

:?: :?: :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen gode instillinger for Pana 50px70?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har stilt inn sin m86/m87?? kunne tenke meg å få et litt bedre bilde.
    Takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg 32lb2r

Hei,

er helt fersk med lcd tv og har kjøpt en LG 32LB2R, men sliter litt med å få et bilde jeg er fornøyd med. Har digitale signaler, så det skulle være mulig...:roll:

Er det noen som har kalibrert eller funnet gode innstillinger til denne tv'n og vil være så vennlig å dele disse med meg?

På forhånd takk!

mvh

Lewis

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump, lurer på det somme som Lewis over !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen eksperimentert med innstillingene til Sony KDL-40W3000 sammen med digital-TV fra GET??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROla
    Har noen eksperimentert med innstillingene til Sony KDL-40W3000 sammen med digital-TV fra GET??
    Har nettopp fått 40W3000 i hus, men benytter Canal Digital kabel. Det skal ikke være stor forskjell mellom de ulike kildene som GET og CD.

Brukte gårdagen til å finne ut av de svært mange innstillingene som finnes, og er bare delvis fornøyd. Jeg skal skrive av innstillingene i kveld og legge ut, men foreløpig bare si at uansett signalkilde hos meg, ble det ganske bra med å stille det meste av "forbedringsmekanismer" på AV og bakgrunnslys, lys, kontrast, "litt over midt på treet". Ikke uventet.

Det jeg synes er mindre bra er at ansikter (hud generelt) får et flatt og lik-aktig utseende. Fargen er grei, men alle detlajer (porer, rynker og lignende) er som polert bort. Lurer faktisk på om TVen kjenner igjen hudfargen og glatter der... Jeg hadde min gamle rør-tv stående ved siden av under utprøvingen, og så at forskjellen var påfallende. Er det noen andre som har merket det samme? Har prøvd å stille gamma, detaljfremhever med mere, men lite hjelp i det.

MEN! Hvor flott bildene blir ved visning av foto fra PC! Både HDMI og VGA-inngangene fungerer perfekt med 1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grundig Cinemo 40 LXW 102-8735 REF

Hei...

Noen som kan gi meg fornuftige innstillinger til denne skjermen? Og navn/link til en kalibrerings-dvd som er bra.

Jeg har PS3 og kabel fra GET, samt en eldre dvd-spiller som jeg ikke bryr meg om hvordan kvaliteten blir fra, den skal byttes. Uansett, må jeg bruke kalibrerings-dvd`n på alle komponentene? Hvordan gjør en så dette? Gjelder ikke innstillingene du gjør for alle komponenter? Forvirret og helt fersk i gamet...

Morten

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROla
    Backlight: 2
    Contrast: 60
    Brightness: 51
    Colour: 53
    Colour Temp: Neutral
    Sharpness: 45
    Noise Red: Low
    MPEG Noise Red: Off
    DRC Mode: Mode 1
    Black Corrector: Low
    Adv. Contrast Enhancer: Off
    Gamma: Low
    Clear White: Off
    Colour Space: Wide
    Live Colour: Off
    Detail Enhancer: Off
    Edge Enhancer: Off

med Get digital TV.

har ikke helt bestemt meg om jeg skal beholde de - men blidet bilr bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg denne tvn sonykdl40w 3000 for tre uker siden, og sliter ennå med å finne gode innstillinger. Trenger virkelig råd til gode instillinger på denne tvn. Det største problemet til meg er at bildene kan bli noe blasse,fargen på ansikter og hud kan i noen tilfeller flyte utover og se ut som en hinne som ligger på. Dette kan være spes på noen programmer. Forhandleren sa at dette skyldes dårlige sendinger. Særlig kopierte programmer kan være dårlige, særlig reprise på værmeldinger, fotballinnslag etc. Noen som har noen gode råd for å løse dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Har du noen gode innstillinger til sony kdl-40w 3000 til kanal digital? Finner ingen innstillinger jeg blir helt fornøyd med.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helga jobbet jeg videre med min nye Sony 40w3000 og har nå et bilde jeg er mye mer fornøyd med. Er på jobb akkurat nå, men legger ut innstillingene i kveld (mandag).

Mottak med Riks-TV blir forresten utrolig bra. Har bare gratiskanalene ennå, men overraskende gode bilder. Og EPG er en drøm å betjene.

Eric

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adetu

Mottak med Riks-TV blir forresten utrolig bra. Har bare gratiskanalene ennå, men overraskende gode bilder. Og EPG er en drøm å betjene.

Eric
    bruker du EPG'n i TV'n eller i dekoderen til Rikstv? ser frem til å se innstillingene dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, jeg glemte å ta med innstillingene på jobb i dag.
    Skal skjerpe meg.

Men Mogul sitt forslag over stemmer bra med mitt. Hvis du vil ha mest mulig naturtro gjengivelse, skru av alt som er nedenfor sharpness, og øk heller kontrasten til 70, samt mer fargemetning. Gamma og Svartkorreksjon har jeg på AV.

Og, viktig: Spar deg tid ved å først stille alle AV-inngangene og TV-innstillingene til "vanlig". Da vil justeringene dine bli gjeldende for alle inngangene inkl TV. Deretter kan du eventuelt "koble fra" en inngang du vil ha anderledes og justere verdiene spesielt for denne. Gjør en ikke dette, går en fort i surr, og timene går.

EPG-en på TV-en virker umiddelbart mer oversiktelig enn på Riks-TV-boksen (Grundig). Men begge vil gjøre hverdagen mye enklere - for den som har tid til å se mye TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SONY 40X3500 innstillinger

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter å ikke være 100% fornøyd med innstillingene til min w3000, så startet jeg på starten igjen - og fulgte denne metoden fra avforums.com

Before I even switched on the PS3 I went about calibrating AV5 to HDTVtests's recommended settings for the X3500. I thought they'd be pretty optimal given they're similar sets overall. From the off I thought I was dissapointed. The screen looked muddy, colours muted, my BR's lacked fine detail (I got more detail out of my S2000 Bravia). So I flicked to the standard setting and it was like night and day.... far more detail present in 1080p content, more vibrant and contrasty image..just wonderful. I took the settings from Standard and applied them with Game Mode switched on (since you can defeat auto-dimming that way) I scaled back the backlight to 2, contrast to Max, brightness to 50-56 (depending on lighting condition) and turned off all advanced processing, except 'detail enhancer' to low...which is necessary in giving that 3D appearance. Absolutely awesome BR picture.

For games I use the same settings except turn the colour space to Wide (just for a more saturated look) and turn the backlight up to 5.

Not bad so far..still loads of options to explore....but yeah I really don't like the calibrated settings. Colours look way off to me. In fact those settings look remarkably close to default Sony's 'theatre' mode (which I believe accesses the 'cinema' preset).
    skal se om jeg og fruen blir fornøyd med disse innstillingene i kveld

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Endelig har jeg fått et bilde jeg er meget fornøyd med på min Sony KDL- 40w3000 tv. Kjøpte meg en ny HDMI kabel for 795,- samt en ny antennekabel (monster cabl). Fikk også god hjelp av en hyggelig selger på Sony Karl Johan. Dette var anbefalingene jeg fikk av han, og jeg er kjepeførnøyd med klarheten på bildene:
    Bildeinnstilling: Egendefinert
    Bakgrunnsbelysning:4
    Kontrast: 80
    Lysstyrke:50
    Farge:50
    Fargetemperatur:Nøytral
    Skarphet: 55-60
    Støyredusering:Lav
    Fargeområde:Bred
    Ekte farger:Medium.

Disse valgene fungerer veldig bra hos meg. Bildene ble krystallklare. Har canal digital med HD dekoder. Kom gjerne med tilbakemeldinger på gode innstillinger!!!!

Side 9 av 28 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •