innstillinger for flatskjermer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 554
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Komponent skal visst gi de beste bildene, eller tar jeg helt feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra innstilling Panasonic

Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Glimrende forslag dette da jeg snart skal gå til innkjøp av plasma etter nøye lesning på dette utsøkte forum.
    Håper noen kan poste sine innstillinger på panasonic 500 da det er denne som foreløpig har skilt seg ut til meg.
    Vet jo at innstillinger er individuelt,men alltid nyttig/spennende å se hvike rerferanser andre brukere har.
    Her er min anbefaling til et godt bilde hos meg via digital dekoder gjennom canal digital!! :-P

BILDEMODUS NORMAL
    KONTRAST LITT OVER MIDTEN
    LYSSTYRKE LITT UNDER MIDTEN
    FARGE PÅ MIDTEN
    SKARPHET 3 TRINN
    FARGE -TEMP KJØLIG
    COLOUR MANAGEMENT PÅ
    P-NR AUTO

LYKKE TIL DISSE INNSTILLINGENE ER BRA!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viewsonic

Forslag til innstillinger til Viewsonic N3000W ?(30") Koblet: RGB. Har også mulighet for bilde innstillinger på tuneren, Force D-Master 1155S. Er usikker på om jeg skal bruke fra tv eller tuneren, eller begge deler.
    Er nybegynner både på lcd tv og Force tunere.

Newcomer Stitch sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo jeg har fått meg 42" plasma. QPVISION. Er det noen som kan hjelpe meg med farge og kontrast innstilingene på det. Er nybegynner på det så på forhånd takk for alle svar.

mvh. Stitch

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ATEC 37"

Noen som har calibrert Atec 37"? Jeg vet ikke åssen instillinger som er bra på denne skjermen. Noen som har forslag?

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Qp

Sitat Opprinnelig postet av Stitch
    Hallo jeg har fått meg 42" plasma. QPVISION. Er det noen som kan hjelpe meg med farge og kontrast innstilingene på det. Er nybegynner på det så på forhånd takk for alle svar.

mvh. Stitch
    Jeg har også qp, den Hd skjermen med pianolakkfinish.
    Fikk sånn passelig bra bilde etter å ha skrudd ned farge til 20, lys 49, kontrast 37. Dårlig kabeltv hos meg men har ca samme innstilling på s vhs inn.
    Veksler litt mellom og ha fargetemp på normal og kald.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min første plasma i begynnelsen av februar. Det ble en Panasonic PA50 på Siba til 13990,-. Er meget godt fornøyd med den. Den slår min gamle Sony KV66 Crt-tv ned i støvlene når det gjelder bildekvalitet.
    Har holdt på med innstillinger på denne tv'en nesten siden jeg fikk den :smile:.
    På dvd kjører jeg Componentkabel med Progressive scan fra en HK dvd25. Der har jeg kalibrert bilde ved hjelp av "Pirates of the caribbean" dvd'en, hvor det finnes et kalibreringsverktøy som jeg har fulgt. Ellers har jeg "normal" på bildet, "kjølig" farge og alt "på". Kvaliteten jeg får på dvd er ikke noe annet enn fantastisk. Jeg må si at jeg har sett utstyr som er flere ganger dyrere som ikke matcher det bilde jeg har fått.

Når det gjelder kabel-tv signalene fra upc, så er jeg postivt overrasket. Har ikke vært plaget med gode signaler inn for å si det sånn. Kjøpte en ny coax på hi-fi-klubben, fra kabeluttaket og inn i dekoderen.
    Jeg kjører "dynamisk" bilde og 70/30 kontrast, 45/55 på lys, 50/50 farge og 75/25 på skarphet. Har "kjølig" bilde og ellers alt "på". Dette fungerer bra, da det generelt er ganske forskjellig kvalitet på de ulike kanalene. Til fotball så passer ihvertfall disse innstillingene meget godt med de signalene jeg har inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan kalibrere?

Hvordan fungerer et kalibreringsverktøy, og hvor kan en få tak i det? Jeg har en Hitachi 42PD6000 og det er naturligvis ønskelig med optimale innstillinger. Føler at det blir litt tilfeldig synsing når jeg justerer de forskjellige parametrene opp og ned.

Hvis noen har forslag til innstillinger på nevnte modell mottas det med stor takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrere eller justere???

Mye snakk om kalibrering her, men vil anta at de fleste bare justerer skjermen sin med bruker innstillingene som er tilgjenngelige i menyen feks: lys, kontrast, farge, skarphet etc.
    For de aller fleste vil en enkel guide for denne justeringen være THX OPTIMIZER materialet som er på en del dvd filmer. Pirates of Caribbean filmen har dette materialet...
    For de som krever litt mer og ikke minst forstår en del mer er DVE (Digital Video Essentials) bra materiale. Manualen til DVE platen kan lastes ned her for å få ett innblikk i hva det dreier seg om.
    På mange apparater må man inn i service menyen for å gjøre endringer i fargetoner/fargetemperatur etc. En annen ting å huske på er at de fleste apparater kan justeres ulikt for de ulike inngangene/signalkildene som benyttes.
    Scart (RGB), komponent, svideo, HDMI, vil alle kunne gi forskjellig bilde med ulike signalkilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kalibrering på star wars 3?

mener jeg leste ett sted på forumet at det var kalibrering på star wars 3 dvden!
    Har ikke funnet det på min?
    Noen andre som vet om dette er riktig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har nettopp kjøpt en Samsung LE26M51 og ser at mange med tilsvarende skjerm har skrudd ned skarpheten veldig. Hvorfor har dere gjort det, er det ikke bra at bildet er skarpt, er det noe jeg ikke har forstått

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig, hvorfor??

Sitat Opprinnelig postet av Solo
    Hei!
    Har nettopp kjøpt en Samsung LE26M51 og ser at mange med tilsvarende skjerm har skrudd ned skarpheten veldig. Hvorfor har dere gjort det, er det ikke bra at bildet er skarpt, er det noe jeg ikke har forstått
    :grin: Min erfaring etter og ha hatt masse rå tver opp gjennom åra, er at det viktigste er og ikke ha for masse kontrast.Da sliter de fleste tver enormt på billedsiden.D viktigste etter min mening er og ha mindre kontrast for da og kjøre på mer skarphet!!Nå har jeg panasonic 42 pv500E.Denne tv,n ruler med et fantastisk bilde,det beste apparatet jeg har hatt hittil!! :grin:

Sjekk denne:
    http://www.dinside.no/php/art.php?id=218897

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Fotball

Heisan,har en Lg py10 42 tommer plasma som jeg er veldig fornøyd med.
    Det er bare en ting som har vært irriterende og det er problemer med "graderinger-tidvis småhakkete-slowmotion aktig bilde" under fotballkamper.Dette har vært et periodisk og ikke et fast problem.
    Jeg gikk inn på menyen og stilte noe som heter "Movie" til "off" når jeg ser kamper og da ble problemet helt borte
    Har ikke vært anntydning til problemer etter dette så nå nyter jeg fotballkamper uten irritasjoner på den deilige tv`n min.
    Kanskje dette er et tips for andre med samme problem!
    Sjekk gjerne innom:http://minhjemmekino.no/hunden

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

QPVision QPV37 LCD-HD05

Noen som har noen tips om innstillinger på denne? :???:

Bruker Denon DVD-2910... Kabel HDMI med overgang til DVI...

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahp
    mener jeg leste ett sted på forumet at det var kalibrering på star wars 3 dvden!
    Har ikke funnet det på min?
    Noen andre som vet om dette er riktig?
    jepp det har den.justerte på min tv

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

42px4r ??

Kan noen tipse meg om innstillinger til denne skjermen?
    Finnes det kalibreringsside på nettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt meg Samsung LE26R72B. Er det mulig på denne modellen og slå av brightness effekten? Ofte når jeg ser på tv kan du se den slår til i mørke sener og skrur seg av når det blir lysere..

Men veit ikke hvor jeg finner den menyen, sett i manualen og så klart i menyen på tv`en men finner den ikke.

Da er min kalibrert Sånn ser den ut:

Contrast: 80
    Brightness: 65
    Sharpness:50
    Colour: 45

Colur Tone Warm1

Men er litt "redd" for og kjøre Brighness på 65 da jeg er redd for at ting kan bli "brent" inn... Eller er jeg for skeptisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg ny tv i dag. Samsung LE32R75. Hadde tidligere LE32R41, byttet hovedsaklig grunnet design og at denne har 5000/1 i kontrast mot 3000/1 i kontrast.

Men har noen innstillinger for LE32R75?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

436XDE kalibrering

Har jeg forstått det riktig at man må gjøre instillinger for hver kilde? dvd, kabel TV osv? Tenkte jeg skulle kjøpe kalibrerings dvd fra play.com, duger den?

Jeg har kjøpt 4346xde og lurer på hvilke forhåndesregler jeg bør ta, før jeg bruker tvn, eller i begynnelsen for å hindre at innbrenninger skjer..

Flott om noen skriver tilbake, så jeg ikkje gjør noen galt

Ha en fin dag folx!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piknik
    Har jeg forstått det riktig at man må gjøre instillinger for hver kilde? dvd, kabel TV osv? Tenkte jeg skulle kjøpe kalibrerings dvd fra play.com, duger den?
    Ja, innstillingene "må" gjøres for hver kilde. Om det er DVE du tenker på så har den noen ok testbilder, men den er veldig lite forklarende. Det beste prosjektet jeg har sett til nå er dette, men foreløpig finnes den kun for NTSC.

Side 3 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •