innstillinger for flatskjermer - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 28 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 554
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Knertunited
    Heia
    Når jeg ser fotballkamper på Viasatsport Norge så er ikke bildet klart. Ser ut som spillerne har skygger. Blurrete bilde. Jeg har hd pvr fra Viasat og bruker hd selvfølgelig. Uten hd blir det litt bedre. Er det noe som må stilles ned? F.eks kontrast. Er i villrede nå.

Prøv å skru av skarphet, sharpness..... sett det på null eller veldig lavt...
    Det samme gjelder alle DNI, og alle "ekstra" ting som kan slås av.... Det er som regel bare TVsminke som fucker opp bildet ditt... Særlig fotball i farta..

Er ikke sikkert at det er det, men det høres sånn ut...

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Hei. Jeg vil bare si deg at de få detaljene som du hadde annerledes rett og slett gjorde underverker for tvn min. Særlig hva gjelder sortnivå og dybde....
    Helt utrolig at så små justeringer kan gjøre slike underverker. 8)

Takker og bukker...

Brukte du noe kalibreringsprogram for å finne disse innstillingene, eller fant du ut helt selv? Synes innstillingene er perfekte! Anbefales...

En ting har du imidlertid litt feil i... det gjelder varm.
    Jeg har hørt at grunnen til at gulstikket er litt fremtredende er fordi plasmacellene ennå er unge... etter en viss tid skal det vist roe seg litt ned.
    Dette har jeg hørt fra anmeldere som prislover VARM funskjonen på plasmaen.

Men den skal altså helst stå i VARM, særlig pga at de meste av fargene er mest korrekt gjengitt her...og nærmest Kelvin 600 eller hva det het...
    unntagen gullskjæret i førsten da.

Jeg synes det er meget vakkert, men det blir bare bedre og bedre... Se på ild, hud og vann i Varm.. mye bedre og mye bedre punch...
    Hei! Bare hyggelig det! Kjekt med positiv tilbakemelding!

Jeg fant innstillingene i en eller annen engelsk tråd. Var en bruker som postet noen innstillinger som han hadde funnet i en test så vidt jeg kan huske. Men jeg har forandret litt på dem i ettertid. Kontrast og lysstyrke bl.a. Tror at de opprinnelige innstillingene var 4 hakk høyre (36 av 63) på kontrast, og ett hakk til venstre på lysstyrke. Men jeg følte at det muligens var litt lite kontrast, så jeg prøvde med ytterligere 4 hakk til høyre (40 av 63). Det ble kanskje litt mye igjen, så jeg justerte den tilbake to hakk (38 av 40). Altså to hakk mer enn det som stod i den tråden. Synes faktisk at de to hakkene til høyre utgjorde en forskjell. Fikk et mer glansfullt bilde. Brukte først et kalibreringsprogram som fulgte med BluRay-filmen Wall-E. Var vanskelig å stille kontrast, så det ble til at jeg måtte prøve meg fram. Kjøpte nettopp DVE på play.com, og synes fremdeles at kontrasten er vanskelig å stille, men jeg tror at det er nokså perfekt nå, så da spiller det ikke så stor rolle.

DVE gav meg hvertfall svar på at lysstyrken skulle ett hakk lenger til venstre enn det jeg hadde. Dette synes jeg utgjorde en stor forskjell!! Ble ganske mye mer sprut i fargene. Bare prøv å stille lysstyrken to hakk til høyre igjen, så ser du at bildet blir en del blassere.

I den engelske tråden stod det at farge skulle stilles 4 hakk til venstre. Dette synes jeg er helt perfekt. Ser det særlig på røde farger. Bare jeg har ett hakk mer farge så synes jeg nesten at det blir for mye. (Tror forresten ikke at det går an å kalibrere farge med DVE. Jeg finner det hvertfall ikke. Mye jeg ikke forstod med DVE forresten. Har ikke satt meg godt nok inn i den ennå.

Jeg hadde opprinnelig mer skarphet, men etter anbefaling fra deg () så justerte jeg den litt ned. Kunstig skarphet er visst ikke å anbefale.

Mange velger nok å slå av overscan, men jeg velger å ha det på på SD. Slår jeg det av på SD, så får jeg en tynn svart stripe nede, og på høyre side. Etter en stund så hadde denne stripen brent seg inn, så jeg slo det av. Hersens innbrenning! Jeg fikk det bort da...

Jeg er litt overrasket over at du foretrekker "varm," men det er mulig at jeg har vært litt kjapp i svingene her. Skal sjekke ut dette. Jeg sammenligner bildet på PX80 med mine foreldres tre år gamle Pioneer. I forhold til den så blir "varm" definitivt alt for varmt. Føler at det er kjølig som blir mest likt Pioneeren. (Jepp, den er også kalibrert. Fant innstillingene på første side i denne tråden.) Det stod "kjølig" i den engelske tråden også. Hva tror du om "normal" da?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så CINEMA-modus da! Det er jo kanskje det viktigste. Mange med Panasonic plasma som "ødelegger" bildet med NORMAL. Velg CINEMA, og bli kvitt grønnskjæret alle snakker om!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Hei! Bare hyggelig det! Kjekt med positiv tilbakemelding!

Jeg fant innstillingene i en eller annen engelsk tråd. Var en bruker som postet noen innstillinger som han hadde funnet i en test så vidt jeg kan huske. Men jeg har forandret litt på dem i ettertid. Kontrast og lysstyrke bl.a. Tror at de opprinnelige innstillingene var 4 hakk høyre (36 av 63) på kontrast, og ett hakk til venstre på lysstyrke. Men jeg følte at det muligens var litt lite kontrast, så jeg prøvde med ytterligere 4 hakk til høyre (40 av 63). Det ble kanskje litt mye igjen, så jeg justerte den tilbake to hakk (38 av 40). Altså to hakk mer enn det som stod i den tråden. Synes faktisk at de to hakkene til høyre utgjorde en forskjell. Fikk et mer glansfullt bilde. Brukte først et kalibreringsprogram som fulgte med BluRay-filmen Wall-E. Var vanskelig å stille kontrast, så det ble til at jeg måtte prøve meg fram. Kjøpte nettopp DVE på play.com, og synes fremdeles at kontrasten er vanskelig å stille, men jeg tror at det er nokså perfekt nå, så da spiller det ikke så stor rolle.

DVE gav meg hvertfall svar på at lysstyrken skulle ett hakk lenger til venstre enn det jeg hadde. Dette synes jeg utgjorde en stor forskjell!! Ble ganske mye mer sprut i fargene. Bare prøv å stille lysstyrken to hakk til høyre igjen, så ser du at bildet blir en del blassere.

I den engelske tråden stod det at farge skulle stilles 4 hakk til venstre. Dette synes jeg er helt perfekt. Ser det særlig på røde farger. Bare jeg har ett hakk mer farge så synes jeg nesten at det blir for mye. (Tror forresten ikke at det går an å kalibrere farge med DVE. Jeg finner det hvertfall ikke. Mye jeg ikke forstod med DVE forresten. Har ikke satt meg godt nok inn i den ennå.

Jeg hadde opprinnelig mer skarphet, men etter anbefaling fra deg () så justerte jeg den litt ned. Kunstig skarphet er visst ikke å anbefale.

Mange velger nok å slå av overscan, men jeg velger å ha det på på SD. Slår jeg det av på SD, så får jeg en tynn svart stripe nede, og på høyre side. Etter en stund så hadde denne stripen brent seg inn, så jeg slo det av. Hersens innbrenning! Jeg fikk det bort da...

Jeg er litt overrasket over at du foretrekker "varm," men det er mulig at jeg har vært litt kjapp i svingene her. Skal sjekke ut dette. Jeg sammenligner bildet på PX80 med mine foreldres tre år gamle Pioneer. I forhold til den så blir "varm" definitivt alt for varmt. Føler at det er kjølig som blir mest likt Pioneeren. (Jepp, den er også kalibrert. Fant innstillingene på første side i denne tråden.) Det stod "kjølig" i den engelske tråden også. Hva tror du om "normal" da?
    Det med Varm er en tilvenningsak... Du får som sagt litt gullstikk i de gule fargene, dette er som sagt pga at skjermen er ganske ny.
    Det er sagt at dette ellers gir de rigtigste fargenivåene..

Nå klarer jeg ikke gå tilbake til kaldt igjen, det blir for livløst. Enda mer så etter at jeg fikk de nye innstillingene.

Føler at det blir mye bedre punch, "glansfult bilde", sortnivå og farger med Varm og jeg godtar gullstikket pga dette..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba Z 30 DD
    Hei jeg sliter med bildet på tveen min, blir veldig lei meg når dette skjer, Merker det godt på formel 1 og fotball vann og sjø oxo...
    Analoge sendinger...
    Er det noen som vil lage et Koblinsskjema til meg?
    Hvordan jeg kobber opp Blu-ray Dvd spillmaskiner...
    Jeg får oxo dobbeltbilde på fotballen når den er i luffta, selv i hd, lurer på om jeg virkelig har på hdmi....
    skal ta mål hvor langt unna jeg sitter fra tveen Danke....
    Finnes det noe man kan kjøpe som gjør ting enklere for en stakkar?
    med norsk skrift...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Toshiba Z 30 DD
    Hei jeg sliter med bildet på tveen min, blir veldig lei meg når dette skjer, Merker det godt på formel 1 og fotball vann og sjø oxo...
    Analoge sendinger...
    Er det noen som vil lage et Koblinsskjema til meg?
    Hvordan jeg kobber opp Blu-ray Dvd spillmaskiner...
    Jeg får oxo dobbeltbilde på fotballen når den er i luffta, selv i hd, lurer på om jeg virkelig har på hdmi....
    skal ta mål hvor langt unna jeg sitter fra tveen Danke....
    Finnes det noe man kan kjøpe som gjør ting enklere for en stakkar?
    med norsk skrift...
    Er ikke helt sikker på om jeg er helt med på hva du mener. Kanskje du kan forklare litt nermere akkurat hva du lurer på?

Jeg går ut ifra at du tenker på tilkobling av ledning til diverse og justering av bildet?

Jeg begynner først med det beste du kan koble til tvn med av bildekontakt.

Det beste er en HDMI ledning, det gjelder bluray, dvdspiller, dekoder, spillmaskin osv....

Har man ikke HDMI på dvdspilleren eller tv spillet så er det nest beste man kan få HDbilde ut av Komponent ledninger. Disse fås kjøpt på elkjøp eller clasollsson feks og er en tredelt bildeledning som har har rød, grønn og blå kontakt...
    Da må man også ha lydledninger til, helst COAXAL eller OPTISK ledning... som fåes kjøpt i elbutikker.

Bildejusteringer er også viktig for å få bildet ordentlig, råder deg til å kjøpe en eller annen kalibreringsdvd. For eksempel Digital Video Essentials, denne er å få kjøpt på nett for ca 200kr.

Ellers er et stikkord at det lønner seg å ha skarphet/sharpness veldig lavt, og har tvn en del tilleggsfunksjoner som feks DNI, eller lignende så lønner det seg å skru dette av. Det gjelder nesten alle ting ved bildet som det er mulig å slå av, støyreduksjoner, skarphet og lignende.

Håper dette gav deg en liten pekepinn på hva du kan gjøre..
    Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re instilling av Hdtv

Hei sveis takk for hjelpen enn så lenge. Danke..
    Ja skal sjekke alt dette du tipser om, ser ut som jeg har koblet ut 2 scart fra dekoderen min, kansje derfor bildet blir veldig dårlig på analogt da :|
    en scart brukes til Dvd opptager evt? fra dekoder til..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne jeg Danke : Big TV: Over 50'' Screen Size

Er en del ekstra-funksjoner ja.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei sveis takk for hjelpen enn så lenge. Danke..
    Ja skal sjekke alt dette du tipser om, ser ut som jeg har koblet ut 2 scart fra dekoderen min, kansje derfor bildet blir veldig dårlig på analogt da :|
    en scart brukes til Dvd opptager evt? fra dekoder til..
    Har du kun mulighet for skart?

Skart er veldig dårlig å bruke på flatskjerm.....

Bruk heller Component eller HDMI om det er mulig.

Ellers kan du også bruke noe som heter RGB Skart som er en skart ledning som passer bedre med flatskjermer.....

Det vil løfte bildekvaliteten din til å bli mye bedre enn den er med vanlig skart..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki vil du sjekke for meg hva jeg bør skru av danke klikk på linken så ser du tveen min...
    rgb scart ja har Component på spillkonsoller Hdmi tilk ps2 , men fikk vel ikke full HD til sp3 men det får vi ta senere...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki vil du sjekke for meg hva jeg bør skru av danke klikk på linken så ser du tveen min...
    rgb scart ja har Component på spillkonsoller Hdmi tilk ps2 , men fikk vel ikke full HD til sp3 men det får vi ta senere...
    OK gå i menyen din, "på tvn"... se etter forkortelser som det går an å skru av, eller skarphetsfunksjoner, fargefunksjoner, sortnivåfunksjoner, 100Hz og lignende.... Går det å skru det av, så gjør det..

Skru alt dette av.
    Så må du justere ned sharpness.. den bør ikke være på mer enn 0-10%

Kontrast og lysstyrke er vanskeligere for meg å stille det må du nesten se selv der du sitter...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Ledig HDmi på tveen som ikke ar aktiv, har koblet en HDmi fra Dekoder - Tv
    en hdmi Tv - Anlegget
    trur ikke jeg bruker HDmi lyd nu
    Men har en leding Hdmi inngang som jeg vil ha på Ps3 eller noe annet.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Ledig HDmi på tveen som ikke ar aktiv, har koblet en HDmi fra Dekoder - Tv
    en hdmi Tv - Anlegget
    trur ikke jeg bruker HDmi lyd nu
    Men har en leding Hdmi inngang som jeg vil ha på Ps3 eller noe annet.

Har du kun HDMI tilkoblet og får lyd, så er det HDMI lyd du hører....

Det er heller ikke vits i å ha i skart om du har HDMI.. men den regner jeg med at du har fjernet alt?

Jeg har ellers et lite tips hva gjelder Lysnivå/Brightness og kontrast....

Dette er nemlig noe av de viktigste midlene du har for å få fram det beste bildet.
    Disse to justeringene bruker du nemlig for å trikse fram best mulig kontrast og sortnivå....

Tipset er som følger... når du stiller kontrast og lysstyrke så skal du stille helt til det svarte ser så svart ut som det er mulig å få det... Samtidig så skal helst de fleste detaljene i det svarte synes....

For eksempel, er det en filmscene om natten... Feks Olsenbanden på brekktur..

Så skal du stille ned helt til den sorte bilen ser virkelig sort ut og natten og mørket ser mørkt ut.... Men ikke så svart at du ikke ser veska til Kjell....

Skjønner du hva jeg mener?

Ellers så ser det ut som du er sånn tålig i mål nå eller?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danke,
    Jeg har nå prøvd ut "varm" på min PX80, og når jeg nå prøver å gå tilbake til "kjølig" så fatter jeg ikke hvordan jeg har holdt ut med det, haha! :-D Har brukt "normal" en stund, men også det blir for kaldt nå. Tok bare en halvtime å vende meg til "varm" etter å ha brukt "normal" en periode.

Takk for tipset. Jeg skal redigere innlegget mitt med innstillingene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess sir skjønner det..
    Men når jeg har 3 Hdmi på tveen min, så bruker jeg 2 av dem på dekodern er det riktig? eller skal den fra HD-dekoder bare kobles til forsterker å gi lyd/bilde,
    Ingen flre hdmi til tv ?...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vært en tur på Elfa og kjøpt med Trippelskjermet coaxkabel slutt på forstyrrelser ny håper vi ..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess sir skjønner det..
    Men når jeg har 3 Hdmi på tveen min, så bruker jeg 2 av dem på dekodern er det riktig? eller skal den fra HD-dekoder bare kobles til forsterker å gi lyd/bilde,
    Ingen flre hdmi til tv ?...

Hei, du trenger da kun en HDMI til dekodern... da er det ikke noe rart at det kan bli litt forvirring om du bruker to til dekodern...

Enten så kjører du via forsterkeren din, ellers så kjører du rett fra dekoder til tv.

En av disse og ikke begge to på en gang....

En HDMI fra dekoder til tv ELLER en HDMI fra dekoder til forsterker og fra forsterker til TV...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Danke,
    Jeg har nå prøvd ut "varm" på min PX80, og når jeg nå prøver å gå tilbake til "kjølig" så fatter jeg ikke hvordan jeg har holdt ut med det, haha! :-D Har brukt "normal" en stund, men også det blir for kaldt nå. Tok bare en halvtime å vende meg til "varm" etter å ha brukt "normal" en periode.

Takk for tipset. Jeg skal redigere innlegget mitt med innstillingene.
    Ja ikke sant?

Varm gir det beste punchet og sortnivået, samt de beste fargene med unntak av gullstikk/grønnstikk.

Som sagt så har jeg hørt at gullstikket er der fordi plasmacellene er nye, disse normaliserer seg vist etter ca 1 års tids bruk....

Grunnen til at jeg valgte plasma er pga Punch og sortnivå og da er det jo greit å få det beste ut av det.

Se feks en film med nærbilder av hud og ansikter.... feks "I am Legend" eller "Sunshine" to HDfilmer som virkelig viser hudporer.... Det ser mye bedre ut og livat ut med Varm...

Det samme gjelder ild og vann.... Det ser rett og slett helt nydelig ut i Varm mode...
    Bildekvaliteten kommer jo først, da kan jeg leve med gullstikk et års tid. Å gå inn i service mode straffer seg jo bare når plasmacellene er normalisert.

Synes jeg og du nå har lagt lista for hvor nær nirvana man kan komme med
    PX80. Fy så bra bilde den tvn gir for pengene... det være seg SD, tv, dvd eller bluray

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Ikke hdmi Lyd det fant jeg ut nu
    har koblet fra den ene hdmi da.. kun bilde til tv
    jeg rår ofte sånn skimring på krystallting smykker etc., fortsatt en del skygge og kornete på fotball i digitalt
    takker.. Danke.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0