innstillinger for flatskjermer - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 28 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 554
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det er isåfall blurayspilleren du må justere på. Regner med at det er i picture meny eller hva de kaller det...

Plasmatver har som regel den egenskapen at de kan skalere 1080P uten problemer... selv om de kun er HDready.

Om du setter blurayens oppløsning til 1080P og får bilde så tyder det på at den kan vise det, ellers så pleier svart bilde å bli resultatet.

Men det er slik at jeg kun har en Pioneer DV-LX50 DVD spiller (ikke HD). Men det er når jeg kjører HD fra mottakeren til parabolen gjennom Canal Digital at jeg ser at instillingene er 750p.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er det da menyen i Canal Digital boksen/mottakeren som du må justere da?

Sikkert i menyen det også under bildeinnstillinger eller Picture.
    Noen ganger heter det rett og slett oppløsning eller HDoppløsning.

Eventuelt resolution på engelsk.

Jeg har selv Get boks, men disse tingene er ganske like på dekoderne. De ligger som regel i bildemenyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er mine innstillinger for TH-50PZ800. Er spent på hvordan de passer for dere andre med PZ800 (uansett størrelsen).

Håper på tilbakemeldinger fra dere som eventuelt kommer til å prøve disse innstillingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Men det er slik at jeg kun har en Pioneer DV-LX50 DVD spiller (ikke HD). Men det er når jeg kjører HD fra mottakeren til parabolen gjennom Canal Digital at jeg ser at instillingene er 750p.
    Du mener 720p? Men også 750p høres ut som Pioneers egen oppskaler. Har vært borte i 650i, det også Pioneer. Har du en vanlig hd-dekoder fra CD? I så fall er det under dekoderinnstillinger. Der skal du velge videoinnstillinger så 1080i under der.

Men jeg ser ingen hensikt med å gjøre det. Siden 720p er mye bedre enn 1080i på en 720p-skjerm, i dette tilfelle din Pioneer-plasma. Progressiv er mye bedre enn interlaced.

Velger du 1080i så vil ikke tv'en din oppskalere til 1080p, men nedskalere til 720p. I denne nedskaleringen vil du miste litt av bildekvaliteten, så det er bare å velge 720p under menyen til dekoderen så slipper du nedskaleringen.

Full HD vs. HD Ready spiller ingen rolle mtp på bildekvalitet under 50". Og siden modellen din er 43" og den originale oppløsningen på 720p så skal du som sagt velge 720p i menyen. Eller rett og slett la tv'en gjøre jobben slik den hittil har gjort og glemme Full HD vs HD ready. Du lider ingen nød, bildekvaliteten er strålende på tv'en din.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Philips 37 PFL5603D?

Hei!
    Har en 37" Philips full hd. Tror jeg har fått stilt den sånn tålig inn, men er tålig grønn på akkurat det med kontrast og generelle lysforhold. Tv´en blir for det meste brukt til Ps3.

Har noen vært borti denne og har gode tips for oppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere med Panasonic PX80:

Gikk inn i srvicemeny i dag for åprøve å bli kvitt grønnstikket som jeg syns var plagsomt.

Hold inne V- på TV og trykk 7 ganger på 0 på fjernkontroll. Da er du inne i servicemeny. Trykk så 3x2.
    Trykk 3\4 så finner du fargen du vil justere opp\ned. Forandre verdi med +\- på volum fjerkontroll. TRykk OK for å lagre.

Lekte meg litt i dag og har nå fått kanonbilde. grønnstikket er borte.

Etter det jeg husker nå så justerte jeg hvitbalanse, grønnfarge og litt i det røde.

Justerte ned lys i de mørke partiet (husker ikke hva det het i menyen), og nå er det sorte svart som natten! Enorm forskjell.

NB! Kan være lurt å notere fabrikkverdiene om du kommer helt ut på viddene.

Har i kveld sett at hvit snø har en touch av rødt i seg, så skal leke meg litt mer i morgen.

Edit: Nå er jeg fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva må justeres på min Samsung le32a457?

Når jeg ser på Viasat Sport Norge og fotball så er ikke bildet helt bra/klart. Spillerne har noe rundt seg, ut fra kroppene, vet ikke hvordan jeg ellers skal beskrive det. Har prøvd å stilt ned på kontrasten men det hjelper ikke. Jeg har også valgt bort hdmi men det var ingen suksess. Fryktelig irriterende. Noen tips?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sharp

Noen som har de ideelle innstillingene for Sharp LC46X20E?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her med en LG PG6000 der jeg har koblet PC til via VGA. Det jeg ikke klarer er å få utgang av både bilde via VGA og lyd via RCA samtidig, da jeg kun klarer å velge en input.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    Til dere med Panasonic PX80:

Gikk inn i srvicemeny i dag for åprøve å bli kvitt grønnstikket som jeg syns var plagsomt.

Hold inne V- på TV og trykk 7 ganger på 0 på fjernkontroll. Da er du inne i servicemeny. Trykk så 3x2.
    Trykk 3\4 så finner du fargen du vil justere opp\ned. Forandre verdi med +\- på volum fjerkontroll. TRykk OK for å lagre.

Lekte meg litt i dag og har nå fått kanonbilde. grønnstikket er borte.

Etter det jeg husker nå så justerte jeg hvitbalanse, grønnfarge og litt i det røde.

Justerte ned lys i de mørke partiet (husker ikke hva det het i menyen), og nå er det sorte svart som natten! Enorm forskjell.

NB! Kan være lurt å notere fabrikkverdiene om du kommer helt ut på viddene.

Har i kveld sett at hvit snø har en touch av rødt i seg, så skal leke meg litt mer i morgen.

Edit: Nå er jeg fornøyd.
    Men det er jo bare å bruke Cinema-modus, og ikke Normal, så er grønnstikket borte det!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samsung le40b651

Er noen som har noe kalibrering data til denne tv'en

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt rundt, men finner bare et eksempel på idealinnstillinger for th42px80: Idealinnstilling for Panasonic-skjermer - teknofil.no

Føler at jeg ikke får frem hvitfargen riktig her..
    noen som har et bedre forslag til innstillinger?
    Evnt. sd kontra hd osv.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rosapanter
    Har sett litt rundt, men finner bare et eksempel på idealinnstillinger for th42px80: Idealinnstilling for Panasonic-skjermer - teknofil.no

Føler at jeg ikke får frem hvitfargen riktig her..
    noen som har et bedre forslag til innstillinger?
    Evnt. sd kontra hd osv.

Da har du ikke sett mye rundt, den tvn flyter det virkelig over av innstillinger til..
    Den er også veldig enkel å stille inn.

De aller fleste jeg har hørt med har en slags tripp trapp tresko på farge, lys og kontrast.

Dette gjelder fra midten/50% og med CINEMA

Farge -1 eller -2

lystyrke på midten eller -1

kontrast + ca5-8

Skarphet en eller to på SD. 0 på HD.

Jeg kjører 0 alltid.

Alt annet av til normalt bruk, om det ikke er spesielt behov for feks 100hz(bruker det aldri selv) eller lignende...

Temperatur varm eller kjølig.

Nå kjører jeg varm, men jeg pleier også å kjøre kjølig.
    Kjølig tar bort endel av grønnstikket føler jeg.

Innstillingene er veldig enkle å få til, det eneste som er litt vanskelig er grønnstikket.....

Sjekk HDtvtest fra UK. Det er bare å google HDtvtest og PX80, tror tilogmed den står å finne på førstesiden....

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innstillingene til HDTVtest (som er de samme som hos Teknofil) er mildt sagt rævva etter min mening.

Her er mine innstillinger i hvertfall. Jeg er jo forsåvidt nesten helt enig med deg, Danke :

Bildemodus: CINEMA (skjønner ikke hvorfor så mange snakker om det grønnstikket. Er jo bare å velge Cinema, og borte er det.)

Kontrast: 6 hakk til høyre (38 av 63)

Lysstyrke: 2 hakk til venstre (30 av 63)

Farge: 4 hakk til venstre (28 av 63)

Skarphet: av på HD, og ett til to hakk på SD

Fargetemperatur: Varm (endret fra "kjølig" etter tips fra Danke...som har helt rett )

Fargestyring: AV

P-NR: AV

Overscan: PÅ på SD, AV på HD (etter min mening)

Håper du blir fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony KDL 40W5500

Jeg har kjøpt meg Sony 40W5500 og jeg trenger hjelp til å legge inn de rette innstillinger. Det er så mange så jeg holder på å bli gal.
    Er det noen som kan hjelpe meg???

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får slenge meg på her også. Skulle gjerne hatt noen tips til bildeinnstillinger til LG 50PG6000. Hadde vært supert om noen kunne hjulpet meg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung LED 6000, 7000, or 8000

Fant denne på nettet, skal teste senere, men kanskje noen har interesse av dette:

Samsung LED 6000, 7000, or 8000

I've been searching all over for a tweak on my new Samsung LED 6000 tv. I found the setting below in another forum to be quite useful and looks better than the default. Thought I would share with you.

Picture
    Mode: Movie
    Backlight: 3
    Contrast: 93
    Brightness: 44
    Sharpness: 20 (Changing it really doesn't do anything)
    Color: 47
    Tint: G50/R50

Advanced Settings
    Black Tone: Off
    Dynamic Contrast: Off
    Gamma: +1
    Color Space: Auto
    White Balance: (untouched)
    Flesh tone: 0
    Edge Enhancement: off
    xvYCC: (greyed out)

Picture Options
    Color Tone: Warm2
    Size: Screen Fit
    Digital NR: off
    HDMI Black Level: low
    Film Mode: off
    Blue Only Mode: off
    Auto Motion Plus 120Hz: off (I still need to play with custom mode, I didn't use it at all with my 52A650)

Under Setup

Energy Saving: Auto (I find it does a good job. Keeps it bright when it needs to be and helps with the inky blacks on dark material.)

Hope this helps all the new LED lovers.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Innstillingene til HDTVtest (som er de samme som hos Teknofil) er mildt sagt rævva etter min mening.

Her er mine innstillinger i hvertfall. Jeg er jo forsåvidt nesten helt enig med deg, Danke :

Bildemodus: CINEMA (skjønner ikke hvorfor så mange snakker om det grønnstikket. Er jo bare å velge Cinema, og borte er det.)

Fargetemperatur: Kjølig (jeg ville aldri brukt varm her. Det blir rett og slett for...varmt. Og gult.)

Håper du blir fornøyd!

Det med Varm mente jeg også i førsten, men dersom du ser på hud så er varm mye bedre enn kald.

Jeg er enig i at enkelte hvitfarger kan få litt mye gult i seg, men de andre fargene er veldig riktig i Varm.

Det blir en smaksak..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 32 lcd flat hd ready

Heia
    Når jeg ser fotballkamper på Viasatsport Norge så er ikke bildet klart. Ser ut som spillerne har skygger. Blurrete bilde. Jeg har hd pvr fra Viasat og bruker hd selvfølgelig. Uten hd blir det litt bedre. Er det noe som må stilles ned? F.eks kontrast. Er i villrede nå.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3

Fargetemperatur: Kjølig (jeg ville aldri brukt varm her. Det blir rett og slett for...varmt. Og gult.)

Håper du blir fornøyd!

Hei. Jeg vil bare si deg at de få detaljene som du hadde annerledes rett og slett gjorde underverker for tvn min. Særlig hva gjelder sortnivå og dybde....
    Helt utrolig at så små justeringer kan gjøre slike underverker. 8)

Takker og bukker...

Brukte du noe kalibreringsprogram for å finne disse innstillingene, eller fant du ut helt selv? Synes innstillingene er perfekte! Anbefales...

En ting har du imidlertid litt feil i... det gjelder varm.
    Jeg har hørt at grunnen til at gulstikket er litt fremtredende er fordi plasmacellene ennå er unge... etter en viss tid skal det vist roe seg litt ned.
    Dette har jeg hørt fra anmeldere som prislover VARM funskjonen på plasmaen.

Men den skal altså helst stå i VARM, særlig pga at de meste av fargene er mest korrekt gjengitt her...og nærmest Kelvin 600 eller hva det het...
    unntagen gullskjæret i førsten da.

Jeg synes det er meget vakkert, men det blir bare bedre og bedre... Se på ild, hud og vann i Varm.. mye bedre og mye bedre punch...

Side 19 av 28 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •