innstillinger for flatskjermer - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 28 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 554
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg trodde at bildeinnstillingene på den Samsungen var låst på gamingmode under spill jeg??

Uansett spiller du gjennom HDMI eller komponent så er det jo selvfølgelig HD innstillinger altså samme som HD. Det er jo HD oppløsning på spillene, iallefall skalert opp..

Er det derimot Wii du skal spille så er det vel SD om jeg ikke husker feil.

Et annet tips er at du skrur ned kontrast litt. Men egentlig skal det bare være å slå på gamingmode så justeres bildet av seg selv.

Ellers så er det d samme som HD...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de er låst på gaming mode , men jeg lurte på og lage et oppsett til spill , samt har lagd oppsettet til film. Kan velge mellom 3 oppsetter som man kan redigere på Stander , Movie og diskre eller hva det heter .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har instillingene til en Samsung LE32A336J1?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samsung le32a457

Hei
    Har kjøpt meg ny flatskjerm men er ikke fornøyd med innstillingene. Har søkt i alskens forum men finner ikke noe for denne modellen. Noen der ute som kan hjelpe meg? Forresten så skal jeg bare bruke den til tv-titting.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Danke

Her har du iallefall et forslag blandt mange, funket meget bra på tvn vi stilte inn, var en 856 det vi stilte inn, men innstillingene er egentlig for 656.
    Du finner også flere innstillinger til samme tv lenger opp i tråden...

Samsung LE40A656 Calibrated Settings For Best Image Quality
    Ser det er HD og SD innstillinger. Hvilket skal jeg bruke når jeg har en vanlig Get dekoder? Har brukt SD innstillingene. HD er vel bare for Blue Ray og HD kanaler eller? Brukte disse innstillingene på Samsung 559, men regner med at det er de samme innstillingene for den?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av det samme prinsippet på Samsung skjermer, forskjellen er i hovedsak hvor mye kontrast du kan ha.
    Råder deg til å justere kontrast NED litt i forhold til den du har slik at du kan få bedre sortnivå.

Du ser selv når det sorte er sort nok. Det skal ikke være "grått" feks.
    De mørke partiene skal være svarte, men ikke så svarte at detaljene forsvinner helt.
    Akkurat der har du det korrekte sortnivå.

Ellers sånn tålig likt ja.

SD for vanlig getboks.
    Bruker du RGB skart eller HDMI så kan du jo prøve HD.
    Ellers SD=standar definisjon

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av det samme prinsippet på Samsung skjermer, forskjellen er i hovedsak hvor mye kontrast du kan ha.
    Råder deg til å justere kontrast NED litt i forhold til den du har slik at du kan få bedre sortnivå.

Du ser selv når det sorte er sort nok. Det skal ikke være "grått" feks.
    De mørke partiene skal være svarte, men ikke så svarte at detaljene forsvinner helt.
    Akkurat der har du det korrekte sortnivå.

Ellers sånn tålig likt ja.

SD for vanlig getboks.
    Bruker du RGB skart eller HDMI så kan du jo prøve HD.
    Ellers SD=standar definisjon
    Svigers bruker get dekoder med HDMI kabel. Kanskje jeg burde prøve HD innstilllingene da?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan se hva slags oppløsning du får på skjermen ved å trykke "INFO" på fjernkontrollen. Enten står det info eller en i. Da skal oppløsningen stå oppe i venstre? hjørne.
    Har dere den svarte GET boksen så er jo dette GET HD og da bruker man HDinst.

Har du klart og fint bilde så er det ikke noe i veien for å prøve HD ellers heller, men det er altså beregnet for HD oppløsning.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et godt tips til alle dere som ikke har skaffet dere kalibrerings dvd enda....

Kjøper dere WALL-E på bluray så får dere et meget avansert kalibreringstillegg som er laget etter THX standar på kjøpet i menyene.

Dette er minst like avansert som feks DVE

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et godt tips til alle dere som ikke har skaffet dere kalibrerings dvd enda....

Kjøper dere WALL-E på bluray så får dere et meget avansert kalibreringstillegg som er laget etter THX standar på kjøpet i menyene.

Dette er minst like avansert som feks DVE
    Hei Danke.

Nå kjøpte jeg Wall-E på BD i går og gikk gjennom dette kalibreringsverktøyet på min PX80. Har ikke prøvd sånn kalibrerings-DVD før så det var litt interessant. Jeg bare lurer på om du også har prøvd det, og om vi endte opp på omtrent samme innstillinger. Kontrasten synes jeg var fryktelig vanskelig å stille inn. Men jeg fant vel ut at den måtte en del opp. Den stod på 36 av 63 før, men etter kalibreringen endte jeg opp på 44 av 63. Men er ikke det egentlig litt mye? Kan det gå ut over sortnivået? Eller får du omtrent samme resultat? Lysstyrken var nesten perfekt, bare ett hakk til venstre fra midten (på CINEMA).

Ellers så gikk det ikke an å kalibrere fargene. Det var kanskje litt dumt. Men jeg har justert farge fire hakk til venstre fra midten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du stille farger, så må du over på en disk med mulighet for det, og du må ha fargefiltre.
    dve er en sånn disk, som kommer med filtre.
    skal du ha det skikkelig korrekt, så må du over på en sensor, og bruke software til å lese resultatene fra sensoren.
    men da snakker vi en investering på minimum 1500,-kr.
    men du kommer langt med en disk med filtre, og den koster vel bare rundt 2-300,-kr.
    det viktigste av alt er å få lysstyrke og kontrast rett.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Hei Danke.

Nå kjøpte jeg Wall-E på BD i går og gikk gjennom dette kalibreringsverktøyet på min PX80. Har ikke prøvd sånn kalibrerings-DVD før så det var litt interessant. Jeg bare lurer på om du også har prøvd det, og om vi endte opp på omtrent samme innstillinger. Kontrasten synes jeg var fryktelig vanskelig å stille inn. Men jeg fant vel ut at den måtte en del opp. Den stod på 36 av 63 før, men etter kalibreringen endte jeg opp på 44 av 63. Men er ikke det egentlig litt mye? Kan det gå ut over sortnivået? Eller får du omtrent samme resultat? Lysstyrken var nesten perfekt, bare ett hakk til venstre fra midten (på CINEMA).

Ellers så gikk det ikke an å kalibrere fargene. Det var kanskje litt dumt. Men jeg har justert farge fire hakk til venstre fra midten.
    Det høres greit ut, personlig ville jeg hatt kanskje enda litt mindre ned men ikke så mye. Bildet må ha punch og sortnivå samtidig som du såvidt får med detaljene i det sorte... Det blir en smaksak egentlig... Du ser selv hva som funker best og en kalibreringsdisk som feks DVE eller Wall-E er et utmerket utgangspunkt for en bortimot perfekt kalibrering.
    Videre så sjekker du selvfølgelig også hvordan du synes resultatet ble... mulig man må justere litt ned her og der... feks farger og kontrast...
    En annen ting som jeg stusser over er at alle sier PX80 skal ha varm, det blir jo helt feil synes jeg. kald og minus 2-4 knepp farge synes jeg er ok.
    Kanskje litt smak og behag dette også..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superjanne
    LG7000 50" her, hva er beste instilling for den?
    Ditto

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine innstillinger på le40a656

Hei.

Har nå tuklet lenge og vel med Digital Video Essentials og kommet fram til dette.
    Bruker tilnærmet samme modus på tv-bilder fra Altibox som på PS3 (Blu-ray).

Mode: Movie
    Backlight : 7 (har et veldig lyst rom med whiter-than-white vegger)
    Contrast : 95
    Brightness : 45
    Sharpness : 3
    Colour : 40
    RedGreen Tint : 50/50
    Off
    Off

Detailed Settings:
    Black Adjust: off
    Dynamic Contrast : Off
    Gamma +1
    Colour Space : Auto
    White Balance : R 26
    G 25
    B 25
    R 13
    G 16
    B 26
    Flesh Tone : 0
    Edge Enhancement : Off

More: Picture options:

Warm1
    16:9 (Just Scan på ps3)
    Digital NR : Off
    HDMI Black Level : Off (Low på tv-bilder)
    100hz : Off

Brukte i begynnelsen HDTVtest.co.uk sine innstillinger, men da syns jeg mye av vanlige tv-sendinger ble feil. Spesielt sånne glassklare sendinger som God Morgen Norge og Home and Away (ikke at jeg ser mye på det, men). Vår Staude så veldig brun ut, men fikk vekk litt av dette med disse innstillingene.

Får ikke Grønn til å fungere skikkelig på DVE-disken. Der blir det mye blågrønne bokser, men rød og blå er spot-on.

Håper dette kommer til nytte, har selv slitt voldsomt med denne tven i forhold til mine eldre lcd-tver.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe meg med innstillinger til min philips 47PFL9603H?? gjerne for både vanlig tv titting, film og sport!!

har digital tv fra get(kabel fra uttak i veggen som er koblet i getboxen og fra get boxen og inn i tv)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic pz85

Tenger hjelp til kalibrering av Panasonic 42pz85.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her finner dere svaret på det meste... forhåpentligvis.
    Ellers må dere trakte forum som dette, via google...

HDTV Reviews – LCD TV & Plasma Television Display Rating

Er ikke sikkert de alltid har rett men gir ofte en bra pekepinn...

Her er bla en fra en annen side... tror den har vært flere ganger her også Panasonic 42pz85

Udrag:--

I have had 2 faulty sets and my third is now good. Straight out of the box the settings should be OK providing that you selected 'Home' during the auto setup.

For freeview-
    on the 'picture' menu select:-
    normal or ECO
    Contrast cam be about 85%
    Brightness about 55 - 60%
    Colour 40 - 50%.

On the 'setup' menu:-

TURN INTELLIGENT FRAME CREATION OFF!
    Picture overscan - off
    NR - off
    colour management - off

For blu ray and DVD the same can be used but for blu ray, try Intelligent frame creation (IFC) on and see what you think of the effect.

I too had to adjust to the plasma stylee handling of motion - not smeared at all like LCD but but not as invisible as crt. For high contrast movement (dark to light for example, you may see some phosphour trails (green edges). From my experience you get used to these fairly quickly or your set is faulty!!

You will see many posters commenting on run in periods of 100 - 200 hours. This is not totally necessary IMO but be aware that the phosphours are at their hottest on a new screen and this is the period when retention is more likely. I haven't felt the need to reduce settings and have not detected the slightest retention (to check properly you need to switch the set off in a dark room and see if there are ghosts of any images retained).

One point to remember though is that channels with logos or games with static images can cause retention if left on for long periods.

The settings that I have described are obviously a guide only. The success on your set will depend on your personal taste and the ambient lighting conditions in your room.

If you find that you need to mess a lot to get a decent picture then like my first set, yours could be faulty. Get it replaced!!

Good luck!!

Link fra stedet
    Panasonic TH42PZ85B Plasma Updated Picture Settings Please. - AVForums.com

Ellers så er det jo bare å bruke google da, brukte kun to sek til å finne disse..

BRIGHTNESS skal forresten være på 50% da dette er svartpunktet for Panasonicen.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer PDP 43 - 2004 modell

Hei.
    jeg kjøpte en 43" Pioneer plasma tv i 2004, og jeg har denne ennå. Er forsåvidt kjempefornøyd med denne ennå. Den kostet jo tross alt 39 000 i sin tid..... Men jeg lurer på noe. Er denne kun HD ready eller har den full HD??
    Jeg ble fortalt når jeg kjøpte tv at jeg skulle være obs på at enkelt tv kun var hd readye, mens Pioneer tven leverte full HD. Noe jeg trodde var 1080.
    Men på mine instillinger når jeg kjører hd gjennom hdmi kabel får jeg kun opp 750p. Noen som vet om det er en sted jeg kan gjøre noen instillinger får å få dette til full HD?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Re: Philips NEW models 42PFL9603/9703 thread

My picture settings (DVB-T):

Contrast: 90
    Brightness: 50
    Colour: 60
    Sharpness: 5
    Noise Reduction: Medium
    Tint: Cool

HDNM: Max
    Adv. Sharp: on
    Dynamic contrast: med
    Dynamic backlight: Better picture
    Mpeg artefact: off
    Colour enh: med

Active control: on
    Light Sensor: on

For HD films (only changes):

Shapness: 7
    Noise reduction: min or off

Men igjen så kan det jo hende at disse ikke er helt korrekt...
    Det beste er om dere kjøper feks en DVE dvd/bluray eller Spyder kalibrering.
    Det koster ca200kr.

Ellers så kan dere kjøpe Wall-E eller Ratatouile filmen som har et glimrende kalibreringsprogram i menyen.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Hei.
    jeg kjøpte en 43" Pioneer plasma tv i 2004, og jeg har denne ennå. Er forsåvidt kjempefornøyd med denne ennå. Den kostet jo tross alt 39 000 i sin tid..... Men jeg lurer på noe. Er denne kun HD ready eller har den full HD??
    Jeg ble fortalt når jeg kjøpte tv at jeg skulle være obs på at enkelt tv kun var hd readye, mens Pioneer tven leverte full HD. Noe jeg trodde var 1080.
    Men på mine instillinger når jeg kjører hd gjennom hdmi kabel får jeg kun opp 750p. Noen som vet om det er en sted jeg kan gjøre noen instillinger får å få dette til full HD?

Det er isåfall blurayspilleren du må justere på. Regner med at det er i picture meny eller hva de kaller det...

Plasmatver har som regel den egenskapen at de kan skalere 1080P uten problemer... selv om de kun er HDready.

Om du setter blurayens oppløsning til 1080P og får bilde så tyder det på at den kan vise det, ellers så pleier svart bilde å bli resultatet.

Side 18 av 28 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •