innstillinger for flatskjermer - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 28 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 554
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stubben
    samt en ny antennekabel (monster cabl).
    kjøpte du dobbeltskjermet eller trippelskjermet? pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm er ikke sikker på om det er dobbel eller trippel. Den heter Monster Standard video cable RG6 tror kanskje det var trippel. Kostet 495,- Det var denne kabelen jeg ble anbefalt og den fungerer iallefall meget bra hos meg.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm er ikke sikker på om det er dobbel eller trippel. Den heter Monster Standard video cable RG6 tror kanskje det var trippel. Kostet 495,- Det var denne kabelen jeg ble anbefalt og den fungerer iallefall meget bra hos meg.:-D
    samme som meg da - dobbeltskjerma. veldig fornøyd jeg også

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om innstillingene:
    Etter at jeg har fått denne tv-en (w3000) er bildet så tydelig og stort at alle svakheter i TV-produksjonene vises tydelig. Spesielt støy og dårlig gråskala.
    Selv merker jeg at jeg blir fryktelig kritisk på bildene. Må nok prøve å venne meg til at ikke kan være perfekt hele tida. Jeg skal i alle fall forsøke med rådene ovenfor.

Når det gjelder HDMI-kabler, så ville jeg ikke bruke alt for mange penger på dem. Det gjelder alle kabler for overføring av digitale signaler. Husk at det bare er "nuller" og "enere" som overføres. Om de overføres med litt støy eller svekket signal, har ingen ting å si, de blir korrekt tolket i andre enden uansett. En god sammenligning er overføring av tekst via faks, epost - eller håndskrevet brev for den saks skyld. Så lenge den som leser opp mottatt tekst i andre enden klarer å tyde alle bokstavene riktig, blir resultatet nøyaktig det samme.

DKL 40w3000 - DDB - CD kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adetu
    Om innstillingene:
    Etter at jeg har fått denne tv-en (w3000) er bildet så tydelig og stort at alle svakheter i TV-produksjonene vises tydelig. Spesielt støy og dårlig gråskala.
    Selv merker jeg at jeg blir fryktelig kritisk på bildene. Må nok prøve å venne meg til at ikke kan være perfekt hele tida. Jeg skal i alle fall forsøke med rådene ovenfor.

Når det gjelder HDMI-kabler, så ville jeg ikke bruke alt for mange penger på dem. Det gjelder alle kabler for overføring av digitale signaler. Husk at det bare er "nuller" og "enere" som overføres. Om de overføres med litt støy eller svekket signal, har ingen ting å si, de blir korrekt tolket i andre enden uansett. En god sammenligning er overføring av tekst via faks, epost - eller håndskrevet brev for den saks skyld. Så lenge den som leser opp mottatt tekst i andre enden klarer å tyde alle bokstavene riktig, blir resultatet nøyaktig det samme.

DKL 40w3000 - DDB - CD kabel.
    Har du prøvd mine innstilinger?

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er disse innstillingene overførbare til W2000??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Sony Tv40w 3000

Jeg føler jeg er kjempefornøyd noen timer eller dager, så føler jeg bildene blir bare mere og mere uklare. Begynner å bli lei av å stille inn på nytt og på nytt. Er det dårlige sendinger mon tro, eller er det noe galt med tvn?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler jeg er kjempefornøyd noen timer eller dager, så føler jeg bildene blir bare mere og mere uklare. Begynner å bli lei av å stille inn på nytt og på nytt. Er det dårlige sendinger mon tro, eller er det noe galt med tvn?
    En ting jeg merker tyudelig er at den kritiske sansen skjerpes. Med (mye) større skjerm og bedre fokus trer feil i de sendte bildene så mye tydeligere fram. Mens jeg før syntes de fleste TV-selskap og programmer var ganske like, ser jeg nå kjempeforskjell. For eksempel ser jeg at det totalt mangler nyanser i de mørke delene av bildet på mange kommersielle produksjoner (serier) - spesielt innen krim. Jeg har en mistanke om at det gjøres med overlegg, kanskje for å skape mer dramatikk i atmosfæren? Noen som vet noe om dette?

Men i det store og det hele er jeg kjempefornøyd med min nye Sony 40w3000. Med NRK via RiksTV ser jo bildene ut som om de er sendt i HD!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adetu
    En ting jeg merker tyudelig er at den kritiske sansen skjerpes. Med (mye) større skjerm og bedre fokus trer feil i de sendte bildene så mye tydeligere fram. Mens jeg før syntes de fleste TV-selskap og programmer var ganske like, ser jeg nå kjempeforskjell. For eksempel ser jeg at det totalt mangler nyanser i de mørke delene av bildet på mange kommersielle produksjoner (serier) - spesielt innen krim. Jeg har en mistanke om at det gjøres med overlegg, kanskje for å skape mer dramatikk i atmosfæren? Noen som vet noe om dette?

Men i det store og det hele er jeg kjempefornøyd med min nye Sony 40w3000. Med NRK via RiksTV ser jo bildene ut som om de er sendt i HD!
    Kan jeg få dine eksakte innstillinger fra A-Å?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Before I even switched on the PS3 I went about calibrating AV5 to HDTVtests's recommended settings for the X3500. I thought they'd be pretty optimal given they're similar sets overall. From the off I thought I was dissapointed. The screen looked muddy, colours muted, my BR's lacked fine detail (I got more detail out of my S2000 Bravia). So I flicked to the standard setting and it was like night and day.... far more detail present in 1080p content, more vibrant and contrasty image..just wonderful. I took the settings from Standard and applied them with Game Mode switched on (since you can defeat auto-dimming that way) I scaled back the backlight to 2, contrast to Max, brightness to 50-56 (depending on lighting condition) and turned off all advanced processing, except 'detail enhancer' to low...which is necessary in giving that 3D appearance. Absolutely awesome BR picture.

For games I use the same settings except turn the colour space to Wide (just for a more saturated look) and turn the backlight up to 5.

Not bad so far..still loads of options to explore....but yeah I really don't like the calibrated settings. Colours look way off to me. In fact those settings look remarkably close to default Sony's 'theatre' mode (which I believe accesses the 'cinema' preset).
    disse instillingene har jeg hatt en uke nå - og er ganske fornøyd med de.

andre testet de?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har instillinger for LG 47" LF65?

Jeg har prøvd meg frem med en Monster Cable HDTV Calibration DVD og endte opp med dette:

Kontrast: 80
    Lysstyrke: 50
    Farge: 30
    Skarphet: 0
    Fargetemperatur: Bruker med alt på 0
    XD: Manuell og av på alt.

Ser ikke værts ut, fant også dette på ei nettside som ikke var dum:

Kontrast: 55
    Lysstyrke: 60
    Farge: 30
    Skarphet: 40
    Fargetemperatur: Bruker med alt på 0
    XD: Automatisk

Den siste her ble litt mørk etter min mening. Noen andre som har gode instillinger? Trur det er samme som for 47"FY95 tven

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46x3500 med kun analoge signaler

Hei!

Har sittet i noen dager å prøvd å stille inn tv'en best mulig gjennom analog signal via dreambox. Vet egentlig ikke helt hva jeg kan forvente, men tror det kan bli bedre enn det jeg har fått til. Noen som har innstillinger for analog de kan dele for denne skjermen?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve å sette den til Film, eller Movie, hvis den har det, og farge på varm 1 eller 2, og så stille fargene litt ned, og slå på støyreduksjon.

Støy og komprimering må vel være hovedproblemene med å vise et analogt signal på en så detaljavslørende 46".

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har innstillingene på Samsung M51?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har innstillingene til LG 37LY95? Skal brukes opp mot PS3 og Tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vell ingenting som er best når det gjelder bilde? er litt kjipt, men det avhenger jo veldig av hva man har i rommet...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Philips 32PFL9732D

Hei!
    Noen som har optimale instillinger til denne? HD tuner fra Canal Digital og PS3 som brukes mest..
    På forhånd
    Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ,hvorfor er det ingen som har noe info om beste innstillinger til Samsung LEXXM8X på CD-dekoder?
    Ingen som har funnet noen optimale innstillinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Philips 42pfl7772d 42" Lcd

Noen som har innstillinger for denne tv'en? Primært brukt sammen med en vanlig Canal Digital tuner, samt HD-DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LG 32lc52

Hei! Ein kameratt av meg har gått til innkjøp av ny tv og valget falt på LG denne gang, men sitter her nå og prøver å stille inn tv'n noenlunde. Har noen andre noen innstillinger til denne tv'n som fungerer bra? Signalkilden er stort sett RiksTV via Sagem boksen..;-)

Side 10 av 28 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •