Pioneer PDP-506XDE VS Panasonic TH-50PV500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Pioneer PDP-506XDE VS Panasonic TH-50PV500

Det har vært så mye frem og tilbake med hvilke skjerm som er "best" av disse 2.
    Nå sikter jeg riktignok til 50" versjonen av disse skjermene.

Pioneer vant riktignok EISA prisen, men det er visst mange andre som mener Panasonicen fremdeles er bedre, derfor er det et stort spørsmål hvem som er best.

Jeg selv er ganske kresen på bildekvalitet og vil ha et nydelig bilde når jeg ser på film, Tv, spiller xbox 360 eller spill via pc`en.

Det eneste jeg kan lese om disse er info fra produsentenes side, men ellers ikke noe særlig om disse 2 sammenlignet med hverandre siden deres "teknologier" har så mange navn og meninger.

Pioneer har mange avanserte ting de skriver at skjermene ders har på hjemmesiden sin, Panasonic litt mindre (uten at det er noe negativt), men blir aldri helt klok på dette.

Som nevnt tideligere har jeg lyst å være 120% sikker når jeg bestiller en slik tv, for det er ikke hver gang man spytter ut 40000k i tv, der jeg har tenkt å bestille fra fyndbørsen. Hittil hadde jeg bestemt meg for Pioneer siden jeg tenkte at siden den var kåret til beste plasma skjerm var jo saken klar, men kankje ikke helt allikavel??

Panasonicen har somsagt høyere oppløsning enn Pioneer, samt høyere fargebehandling (14bit) men også litt mindre kontrast (50" versjonen har 3000:1) Kommer disse modellene ut med nyere generasjonsmodeller nå rett over nyttår eller noe som kan være verdt å ta med???

Har lest litt på forskjellige tråder litt + og - fra begge sider og annbefalinger og tanker rundt disse 2 skjermene, men håpte å få en viss klarhet på dette i denne ene tråden istede for å forholde meg til flere tråder som sikter til forskjellige ting.

Så om det er noen som vet noe, har linker til tester eller rett og slett noenting som helst som kan få klarhet i hvilken skjerm som er "best" så er det bare å gi sin mening, så får jeg håpe andre drar nytte av denne tråden og :-)

Ja da tror jeg at jeg har fått med allt det viktige og er spent på hva som vil dukke opp here etterhvert!

Newcomer raytak sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, du lurer på hvilken av disse 2 som er best. Det blir opp til deg å bestemme hvilken som er best. Det er ikke noe svar på hvilken som er best av disse to. (Hva er best av kjøttkaker og fiskeboller?)

Pioneern vant EISA-prisen, men Panasonicen har vunnet testen i Dine penger, Lyd og bilde, Hjemmekino, Din side osv og samtlige plasmatester jeg har sett på nett og i blader. Nå kan jo selvfølgelig ikke disse testene sammenlignes med EISA-prisen og Pioneern er såpass ny at den har heller ikke vært med i noen av testene som Panasonicen har vunnet (bortsett fra EISA da). Men begge 2 er jo bra, og det blir opp til deg hvilken du skal velge. 50% sier Pioneer og 50% sier Panasonic. Det er som med kjøttkaker og fiskeboller, du må finne ut hva DU liker best.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer ble kåret til årets flatskjerm over 40" i siste nr. av What Hi-Fi? (som ikke er til salgs i Norge enda).

"What Hi-Fi? Sound & Vision’s annual awards took place in London on September 29th and Pioneer added to its growing collection of trophies by picking up the "Best Flatscreen Over 40" Award for the PDP-436XDE!"
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Pioneer ble kåret til årets flatskjerm over 40" i siste nr. av What Hi-Fi? (som ikke er til salgs i Norge enda).

"What Hi-Fi? Sound & Vision’s annual awards took place in London on September 29th and Pioneer added to its growing collection of trophies by picking up the "Best Flatscreen Over 40" Award for the PDP-436XDE!"
    OHHHH blir helt gal av det her! hehe klarer ikke bestemme meg. La inn en bestilling på PV500 så fikk jeg beskjed om at jeg kunne få 436XDE til samme pris (25k++) levert !

Trond du som eier denne skjermen, er den veldig skarp, hvordan er sortnivået er sort virkelig sort og fargene er sikkert veldig bra ,men jeg føler at pioneeren har mye mere flytende bilde.

La oss si at en person holdt i den ene enden og den andre i den andre enden på 436 (altså tven liggende snudd om) . Da tror jeg fargene ville bli helt over hverandre som en flytende veske, men hadde vi gjort det samme med pv500 så tror jeg fargene ville være flytende der også ,men ikke bli skylt over hverandre. Tror det er akkurat sånn det er mellom disse to skjermene i praksis !.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vedig godt fornøyd. Synes bildene er veldig skarpe med bra dybde og flotte farger. Synes også svartnivået er meget bra. Legger ikke merke til dårlig svartnivå når jeg kjører film slik jeg gjorde med Pioneer PDP-435. Ser heller ikke noe støy i bildet på den avstanden jeg sitter på (ca. 3 m). Jeg bruker kun parabol og DVD gjennom HDMI-inngangen. Har ikke testet med vanlige analoge TV-signaler.
    Har kun sett på Panasonic i div. butikker med dårlige TV-signaler og DVD gjennom scart, så jeg tør ikke utale meg om den er bedre eller dårligere. personlig så stoler jeg ikke helt på driftsikkerheten hos Panasonic. Har bedre erfaringer med Pioneer på det området. Tror alt i alt de er ganske like. Det var vel også Pioneer og Panasonic det sto mellom hos What Hi-Fi?
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vedig godt fornøyd. Synes bildene er veldig skarpe med bra dybde og flotte farger. Synes også svartnivået er meget bra. Legger ikke merke til dårlig svartnivå når jeg kjører film slik jeg gjorde med Pioneer PDP-435. Ser heller ikke noe støy i bildet på den avstanden jeg sitter på (ca. 3 m). Jeg bruker kun parabol og DVD gjennom HDMI-inngangen. Har ikke testet med vanlige analoge TV-signaler.
    Har kun sett på Panasonic i div. butikker med dårlige TV-signaler og DVD gjennom scart, så jeg tør ikke utale meg om den er bedre eller dårligere. personlig så stoler jeg ikke helt på driftsikkerheten hos Panasonic. Har bedre erfaringer med Pioneer på det området. Tror alt i alt de er ganske like. Det var vel også Pioneer og Panasonic det sto mellom hos What Hi-Fi?
    merker du noe spesielt forskjell på en 43'' kontra 42'' Er skjermen stor ? Har du opplevd innbrenning ?

Sjekk den posten her: http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=4406
    en bruker som heter Rottweiler som har skrevet det. (Ikke meg) jeg heter copyrigted på hjemmekino.noo.. Ganske mange faktisk som har opplved det her og det skremmer litt !

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du være snill å poste noen bilder ?? Eller har du galleri her ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vært et sted man kunne få sett disse 2 skjermene ved siden av hvernadre i asksjon med tv dvd og allt sammen, men det skjer nok ikke. Ser nesten aldri 50" utstilt og har hittil ikke sett en eneste pioneer skjerm utstil :-/

Har kun sett panasonic sin 42" i aksjon og synest den var utrolig fin i forhold til de billigere modellene.

Hadde vært kjekt om noen hadde sett disse 2 og sagt litt om dem.

Håper det snart dukker opp noe mer grundigere info om disse 2, som gjør det littegranne letter eå velge ;-)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Skulle vært et sted man kunne få sett disse 2 skjermene ved siden av hvernadre i asksjon med tv dvd og allt sammen, men det skjer nok ikke. Ser nesten aldri 50" utstilt og har hittil ikke sett en eneste pioneer skjerm utstil :-/

Har kun sett panasonic sin 42" i aksjon og synest den var utrolig fin i forhold til de billigere modellene.

Hadde vært kjekt om noen hadde sett disse 2 og sagt litt om dem.

Håper det snart dukekr opp noe mer grundigere info om disse 2, som gjør det littegranne letter eå velge ;-)
    Har ikke sett 50" ved siden av hverandre, men har sett 42" (PV500 og 4326FDE). Begge hadde HD1 kanalen som bildekilde. Kan med en gang si at begge leverer utrolig bra HD bilder. Men jeg var ikke i tvil om hvem som hadde det beste bilde; Panasonic. Pioneeren sliter fortsatt med støy. Ville tro at det er enda mer støy på vanlige TV bilder, dette var som sagt HD TV. Du må ikke ta dette som noen fullblods test, men på det jeg så var altså PV500 best. Ville tro at 50" er ganske like. Kommer forresten ikke Panasonic med en ny 50" nå?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nesten aldri 50" utstilt og har hittil ikke sett en eneste pioneer skjerm utstil :-/
    HFC Sandnes har nyeste 50" fra Pioneer i butikken. Får ikke hakaslepp av bildekvaliteten for å si det slik...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil absolutt anbefale pioneer forann panasonicen. Når det gjelder 50" utgaven hjelper de 200 000 ekstra pixlene på samt at tilkoblingsmulighetene er større på pioneeren. Utseendet er også mye bedre, strømforbruket er mye lavere, du slipper den "vannspeil-refleksjonseffekten" på pioneer (ved å se litt på siden på f.ex en måne mot sort bakgrunn ser man enkelt en refleksjon av den i glasset som gir en slags dobbel fremvisning).

2 hdmi innganger, mye bedre meny og fjernkontrollsystem (hater panasonics system for å velge av innganger). Har hatt begge opp på komponent ifra qualitv tuner med HD1 sending (42-43" vel å merke og 50" til pioneer er bedre enn 43" utgaven) og den nevnte støyen som innlegget før meg nevnte var ikke å se i større grad på pioneer enn på panasonic. Nå kan det jo hende at butikken du så den i opererte med digital tilkobling på panasonicen og komponent på pioneeren, noe jeg har sett før siden tuneren har kun en digital utgang. Ekte widescreen oppløsning på 50" også kontra panny.

Nå kan det jo nevnes også at pioneeren får kjempeomtale over hele verden mens pannyen er veldig "opphauset" her i norge i mye større grad enn i resten av verden.

Og til slutt hvis det skulle bety noe, løs tuner kontra innebygd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    HFC Sandnes har nyeste 50" fra Pioneer i butikken. Får ikke hakaslepp av bildekvaliteten for å si det slik...
    Hva slags signalkilde kikket du på?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke. Var animert film fra en eller annen DVD-spiller.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    merker du noe spesielt forskjell på en 43'' kontra 42'' Er skjermen stor ? Har du opplevd innbrenning ?

Sjekk den posten her: http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=4406
    en bruker som heter Rottweiler som har skrevet det. (Ikke meg) jeg heter copyrigted på hjemmekino.noo.. Ganske mange faktisk som har opplved det her og det skremmer litt !
    Har lest dette jeg også. Testet for en par dager siden TV3 nesten en hel dag. Har ikke sett antydning til innbrenning verken på 435 eller 436. Tror det er noen som kjører med alt for høy kontrast (uten at jeg er noen ekspert på dette feltet).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra

Nå kan det jo nevnes også at pioneeren får kjempeomtale over hele verden mens pannyen er veldig "opphauset" her i norge i mye større grad enn i resten av verden.

Panasonicen får også kjempeomtale over hele verden, og det er ikke bare i norge panasonic ligger på topp. I de store testene pioneern har vunnet har jo valget stått mellom nettopp disse to, og valget har ofte vært vanskelig.(akkurat slik som nå)

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Home Cinema Choise(HCC) har kåret Pioneer 506XDE til verdens beste plasma i deres nyeste nummer. De er veldig imponert over den.
    Jeg har en 506XDE selv, og er som deg også veldig godt fornøyd.
    Jeg bruker også parabol, DVD gjennom HDMI-inngangen og Xbox på komponent.
    Har et helt supert bilde og ingenting å klage på.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har nok ikke blitt noe klokere på valget, leser individuelle beskrivelse fra begge skjermen der de sier den er så bra osv, men hjelper ikke når disse ikke blir sammenlignet direkte mot hverandre :-/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har nok ikke blitt noe klokere på valget, leser individuelle beskrivelse fra begge skjermen der de sier den er så bra osv, men hjelper ikke når disse ikke blir sammenlignet direkte mot hverandre :-/

Nei du kommer ikke til å få noe fasitsvar heller. Som sagt så mange ganger tidligere må du nok ta en avgjørelse selv ut i fra hva som er viktig for deg.(design, størrelse, tuner, bilde etc)

Jeg er svært kresen på bildekvaliteten og derfor valgte jeg panasonicen. Jeg har studert disse 2 tveene med forskjellige signaler i maaaange timer, og jeg er ikke i tvil om at panasonic har best bilde.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic best bilde, Pioneer best design og teknisk den beste. Da spørs det hva du vektlegger mest. Så enkelt mener jeg det er.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •