Pioneer PDP-506XDE VS Panasonic TH-50PV500 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mange innehavere av PV500 her som selvfølgelig mener den er best. Og sikkert mange som tror det etter å ha stått i en flombelyst elektrobutikk og sett på noen ujusterte skjermer slengt opp på veggen. Har sjekket disse skjermene opp og ned, og lest det som er å lese. PV500 er en god skjerm, ingen tvil, men ingen skal komme å fortelle at den er bedre enn 6-serien til Pioneer. Har selv sett i butikken den de såkalte korna på Pioneer når jeg gikk unormalt nært. Har også sett skjermer der dette er fraværende. Om dette er kun justeringer vet jeg ikke. Uansett er det umulig å se på over 1 meter avstand. Virker for meg som Pioneer krever litt mer justering. Litt artig at de er de eneste som har RS232 inngang, der en fagperson kan komme hjem med PC og justere skjermen etter rom/ønsker osv for de virkelig kresne.

De andre forskjellene på PV500 og 506 er endel større, etter min mening i Pioneeren sitt favør. Det virker som samtlige seriøse (og useriøse) magasiner og nettsteder mener det samme. PV500 har dårlig med tilkoblinger (kun 1 HDMI tilkobling er helt elendig) og har færre funksjoner, og av det jeg har lest i andre forum er det flere som plages av div. problemer (som nevnt også ovenfor). Design er selfølgelig smaksak, men Pioneer ser vel mer ut som et sortlakkert piano, mens PV500 er mer typisk plasma-utseende. De aller fleste er vel enige om hvem som er penest. Bildet er selvfølgelig også smaksak, men de gangene jeg har sett Pioneeren RIKTIG justert er bildet bedre enn PV500. I et stort butikklokale, med ujustert bilde, og 50cm titting har jeg også opplevd at PV500 virker bedre. Men det blir feil å avgjøre det slik, desverre. Spesielt fargene på Pioneeren virker bedre. Kontrasten er etter min mening nå ganske lik.

Pioneeren er rett og slett mer påkostet på alle mulige måter. Om man syntes det er verdt forskjellen, og hvem som gir mest for pengene er selvfølgelig en personelig vurdering. Forskjellene på bildesiden er ikke stor, og begge er knallgode skjermer, men jeg føler her som på mange andre ting at man får hva man betaler for.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen tips til en bra calibrerings DvD eller noe slik som gjør at man får det beste ut av en slik tv som Pioneer 506XDE?

Mente jeg leste det var et eget calibrerings program innebygget i pioneer sin tv (mulig jeg tar feil) men er jo greit å påkoste seg litt til når man først spretter 40 lapper for en tv.

Men bra innlegg, innser at jeg ikke skal skrive pioneer vekk ovnenfor panasonic sin påståtte bedre bildekvalitet ennå.

Noen proffe som driver emd slikt som calibrering i Bergensområdet?

Ghos2K

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Perfekt plasma

Pioneer testet i siste nr. av Lyd & Bilde. Helt ening med anmelderen som mener: "Pioneer avslører nådeløst event. feil og svakheter ved videosignalet. Den nøytrale holdningen mot ikke å påvirke eller endre bildets karakter betyr at man får gode resultater med gode kilder. Men er kvaliteten for dårlig, enten det dreier seg om en dårlig produsert DVD eller et overkomprimert digitalparabolbilde, får man det rett i fleisen!"

Mulig derfor mange synes Panasonic er bedre når de sammenligner på dårlige kilder i butikken?

"PDP-506XDE er og blir den optimale hjemmekino/HDTV-skjermen!"

Terningkast 10.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det en fordel for pioneer hvis den ikke greier å takle dårlige signaler
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Pioneer testet i siste nr. av Lyd & Bilde. Helt ening med anmelderen som mener: "Pioneer avslører nådeløst event. feil og svakheter ved videosignalet. Den nøytrale holdningen mot ikke å påvirke eller endre bildets karakter betyr at man får gode resultater med gode kilder. Men er kvaliteten for dårlig, enten det dreier seg om en dårlig produsert DVD eller et overkomprimert digitalparabolbilde, får man det rett i fleisen!"

Mulig derfor mange synes Panasonic er bedre når de sammenligner på dårlige kilder i butikken?

"PDP-506XDE er og blir den optimale hjemmekino/HDTV-skjermen!"

Terningkast 10.
    Har sett Pioneer 436 flere ganger med HD (HD1-kanalen). Man får ikke så veldig mye bedre signalkilde enn det pr. dags dato (ser da bort i ifra å laste ned HD fra nettet). Selv her har skjermen støy (noe PV500 ikke hadde). Da er det ikke noe gale med videosignalet, men skjermen. Kan hende det blir langt bedre videosignal om 5-10 år, men det er i dag en skal bruke skjermen. Nå det er sagt, så synes jeg Pioneer 436 er en veldig god skjerm.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo sies at kvaliteten på de forskjellige klippene HD1 sender er i forskjellig bitrate og forskjellig komprimert på forrhånd før de er sendt ut. Spesielt kan man se dette på enkelte konsertklipp og sport mens de som er filmet i katedraler og klassiske konserter smeller til med enorm kvalitet.

Er enig i at begge skjermene er gode men de jeg har sett av pioneer som er godt satt opp og ikke minst med digitalkabel (siden dette pr dags dato er umulig med HD1 pga problemet dvi-hdmi) så er alle i butikk oppsatt med komponent av ymse kvalitet.

Det at høytalerne er borte betyr også mye for meg, så får det heller være at panasonicens mer bløte bilde er bedre på vanlig tv sending. Skal jeg ha noe slikt blir det først og fremst til digital sending, analogt signal skal aldri mer inn i mitt hus

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo ikke jeg parabol, og vet ikke om når det eventuelt kommer i hus, vil det da si at Pioneeren vil vise et vesentlig dårligere ebilde enn Panasonic vil for tv delen? Bruksområdene mine per dags dato blir vel analog tv, DvD, pco g kosnoll.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag bestilt meg en Pioneer 506 XDE og er komfortabel med det. Vurderte, og hadde nærmest bestemt meg for 50PV500, før jeg fikk en demo av 506en. Etter min oppfatning er i alle fall den nye skjermen til Pioneer flere hakk bedre enn forrige generasjon. Om den er bedre enn Panaen vet jeg ikke, men den er såpass mye penere og nettere, at for meg var valget enkelt. Når det er sagt, snakker vi jo tross alt om de sansynligvis to beste skjermene på markedet i dag. Tror helt klart jeg ville blitt fornøyd med bildet på begge to. De har litt forskjellige egenskaper, jeg innbiller meg at jeg oppfatter bildet på Panaen som glattere på et vis, men synes Pioneeren har sterkere farger. Sortnivået tror jeg fortsatt er et hakk bedre på Panasonic, men den nye Pioneer-generasjonen er uansett ikke langt unna.

Utseendemessig er det klasseforkjell, og for min del som skal ha den midt i stua, er dette en ikke uvesentlig faktor.

Gleder meg selvsagt enormt til å få den i hus og er selvsagt svært spent på bildet jeg får gjennom min Force 1199 tuner.

Er det forresten noen som vet når de nye HD-tunerne fra Force og Grundig er klare for levering?

Hilsen
    Lars

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larskr
    Utseendemessig er det klasseforkjell, og for min del som skal ha den midt i stua, er dette en ikke uvesentlig faktor.
    Ja, jeg fikk nesten sjokk når jeg så en del Panasonic skjermer på Elkjøp idag. Sett bakgra og fra siden ser det ut som om de har en skikkelig "hengerumpe" og baksiden er laget av en stygg grå plast. Hadde den i det minste vært sort og litt slankere.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vær vennlig forhold tråden teknisk. Denne tråden hadde sporet helt av med prisdiskusjon, som ødelegger totalt for trådens kvalitet. Denne tråden er såpass informativ og god at vi ikke bør utsette den for slikt. Prisdiskusjon gjøres under "pris -og produktjakt", og laveste pris kan dere også finne eller legge opp selv på AVnytt. På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei !
    har fått 506fde i huset .. hmmm den var rå .fikk den til 36k + 2k for høy av en salgsjef hos komplett. synes det var verd de 38k . men har ikke testet alt .
    lurte på også om er det noen som har oversikt hvilken parabol ,tuner/kanaler som er bra. har tenkt å kjøpe en parabol , men har ikke noen greie på det området . forresten hvilken kabler trenger jeg for å koble pc til plamaen . takk til alle info

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ikke glem og poste ditt totale inntrykk av bildekvaliteten og + / - ting når du har fått satt den skikkelig opp :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å koble til PC må du ha et skjermkort med dvi ut. Helst et kort som kan kjøre 720P direkte. Alternativet er å bruke powerstrip for å tweake oppløsningen (unngå overscan).
    FDE er ikke laget for å koble til PC.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •