Pioneer PDP-506XDE VS Panasonic TH-50PV500 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er enig med bomholt. Jeg mener det viktigste er kvaliteten på bildet. Det er jo tross alt det man skal se på i mange år. Og panasonicen passet mine øyne best :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som er i tvil om at PV500 har bedre bilde enn 436XDE så anbefaler jeg en tur på Lefdal Alnabru.

Her er begge koblet opp med HDMI og HD. PV500 er bedre bilde. Spesielt den "hinnen" med støy i bildet på 436 er for dårlig. Prøvde slå av pure cinema uten hjelp.

Syns faktisk at LG sin 42PX4R som hang under Pioneer hadde bedre bilde. Selv 42PA50 ga bedre bilde enn 436 og det på HD.

Men den er veldig lekker og jeg skjønner de som kjøper den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42"pa50 har jo faktisk fått skryt for å gi bedre bilde enn pv500 på DVD og vanlige digitale SD-sendinger. Ganske merkelig egentlig. Tror det har med kontrasten å gjøre (4000:1 på pa50 og 3000:1 på pv500). Merkelig at de ikke har samme kontrasten på pven da.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel må nesten si at jeg vektlegger bildekvalitet høyest siden det somsagt er det du skal "se på" i mange år fremover.......

Om det er slik at Panasonicen leverer bedre bilde generelt sett er det mulig jeg hopper over på Panasonic istedefor, selv om Pioneeren kan vire mere kraftig spekket, men somsagt, å fyre så mange penger inn i en tv vil jeg ha det beste av kvalitet.

Har ikke helt bestemt meg ennå, mange her som skryter på pioneer og andre som sier panasonic har mindre støy ergo litt bedre bildekvalitet.

Må si ekstern tuner er genialt, men ofrer ikke bildekvalitet for å få det.

Om det er noe annet vi har glemt å nevne eller andre synspunkter så bare fyr på, synest det begynner å bli bedre og bedre dette :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _Roger_
    For de som er i tvil om at PV500 har bedre bilde enn 436XDE så anbefaler jeg en tur på Lefdal Alnabru.

Her er begge koblet opp med HDMI og HD. PV500 er bedre bilde. Spesielt den "hinnen" med støy i bildet på 436 er for dårlig. Prøvde slå av pure cinema uten hjelp.

Syns faktisk at LG sin 42PX4R som hang under Pioneer hadde bedre bilde. Selv 42PA50 ga bedre bilde enn 436 og det på HD.

Hvis noe er oppom der eller andre steder hvor disse 2 står ved siden av hverandre så ikke nøl med å poste her hva du mener om dem sammenlignet med hverandre når det er snakk om bildekvalitet, har nærmest bare "andres synspunkter" å gå etter.

Skal se om det fins noen steder i Bergen hvor jeg kan få sett disse 2 i askjon (forhåpentligvis ved siden av hverandre) men vet ikke helt hvor jeg skal lete.

Blir spennende dette ;o)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BMH har begge skjermene, det er der jeg har sett de. Men sist jeg var innom hadde de ikke PV500 lenger. Sikkert solgt den de hadde på veggen. Alikevel ta turen innom BMH. Der får du HD TV også.
    http://www.bmh.no/

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    BMH har begge skjermene, det er der jeg har sett de. Men sist jeg var innom hadde de ikke PV500 lenger. Sikkert solgt den de hadde på veggen. Alikevel ta turen innom BMH. Der får du HD TV også.
    http://www.bmh.no/
    Da tar jeg turen oppom dem en av dagene og forhåpentligvis har de begge skjermene utstilt en eller annen gang.

Eneste måten å bli helt sikker på må være å se dem selv, siden det alle sier er egne meninger og det går opp 50/50 så det er umulig å bestemme seg uten å ha tatt en grundig titt på dem selv.

Skal ta en grundig sjekk av dette med støy på pioneer i forhold til pannyen og om dette er noe som utgjør en merkbar kvalitetsfoirskjell.

Blir spennende dette :-D

Jaja greit å hjøre grundig research før man hopper i noe slikt.

Om jeg får et bra overblikk kan jeg iallefall poste mine erfaringer her, men blir nok en "min mening" innlegg som de fleste andre her hehe ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valget er gjort

Har i flere måneder forsøkt å finne den beste skjermen. Ble først betatt av Hitachi 42PD7200, og er det til en viss grad enda. Fikk endel råd her på forumet, og har lest endel om andres erfaringer her, meget nyttig for meg som vanlig forbruker. Ventet til de nye Pionerskjermene kom. jeg fikk sammenlignet 43fde med Panasonic TH-42PV500E hos Elkjøp, og valget falt til slutt på Pana,en til 30 k inkl. fot. Skulle jeg kjøpt Pioner ville jeg hatt 43xde, og jeg syntes ikke den var verd å betale 7-8 k mere for. Vurderderte ikke Fyndbørsen, og Elkjøp hadde Pana,en på lager.
    Har hatt den et par dager og er fornøyd, kjører digital tuner og dvd, skjermen er kjempeklar, sortnivået er bra etter min mening. Det jeg liker minst er ramma rundt skjermen, den kunne med fordel vært tynnere, skjermen virket stor med det samme, noe jeg ikke ser lenger.
    Har lest et sted at skjermen bør beholde fabrikkinstillingene en tid, er det noen som vil kommentere det.

Arvid

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OBS OBS!!

Uten å nevne forhandlernavn (lefdal) vil jeg gjøre oppmerksom på at enkelte virker lite motivert til å selge Pioneer. De har sikkert bedre innkjøpsbetingelser og ønsker derfor å selge LG og Panasonic (i den rekkefølgen). Derfor setter de opp digitalt signal inn på panaen og komponent på pioen. Dette gir et noe mer slørete bilde på Pioen. Jeg har selv sett de kjøre 435 mot pv500 og da var det ikke tvil om at panaen viste bedre bilde med digitalt signal inn. Når det er sagt synes jeg også at bildet på den 435'en som hang på veggen ikke var helt godt(skarpt). 434'en jeg hadde tidligere hadde til og med skarpere bilde med HD materiale enn denne.

Altså: Dersom noen skal gjøre en sammenlikning mellom modeller; husk å forsikre dere om at signalet er helt identisk! Dette er viktig!

Nå høres det ut som det er opplest og vedtatt at 506 har bedre design og pv500 har bedre bilde. Ikke alle er enige i dette. Poenget er vel heller at det er flere som har PV500 enn 506, og siden alle mener det de selv har er best, så blir inntrykket bare slik.

Jeg for min del går for Pio kun basert på bildekvalitet. Jeg synes pv500 får ufortjent mye pepper for designet. Hadde pv500 hatt bedre bilde enn 506 hadde jeg glatt gått for denne i stedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann1
    Panasonicen får også kjempeomtale over hele verden, og det er ikke bare i norge panasonic ligger på topp. I de store testene pioneern har vunnet har jo valget stått mellom nettopp disse to, og valget har ofte vært vanskelig.(akkurat slik som nå)
    Selv har jeg aldri sett pannyen vunnet noen test utenfor norden. De har fått flotte omtaler ja, men ikke noe "wow denne er bedre enn alt annet" slik som her til lands. Verdens største hifiblad What Hifi foretrekker hitachi og pioneer forann panasonic, svenske hemmabio likeså. Har til gode å se panasonic norge sende over skryte kopier av omtaler i tyskland og england f.ex.

Missforstå meg rett dog, jeg mener panasonicen er en kjempetv men om prisen er lik ville jeg mye heller hatt pioneeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette har naturlig forklaring, lefdal og elkjøp som er eid av engelske dixons har mye bedre inntjening og avtaler med panasonic og lg enn de har med pioneer som de ofte bruker som inntrekker ved å dumpe prisen. Hvordan de skal ha klart å gi alle tv'ene hdmi får jeg heller ikke til å stemme da de eneste hd tunerne på det norske marked pr dags dato er qualitv's og de har dvi og pannyen tar ikke signalet fra disse fra dvi til hdmi slik f.ex hitachi gjør, det blir bare lilla striper oppå bildet. Vil nok derfor gå utifra at den ene hadde digitalt og de andre komponent samt at innstillinger har nok også noe å si.

Intet er tilfeldig her i verden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kan jekke ned dine konspirasjonsteorier Nostra.

Da jeg i sammenheng med min jobb ofte er på alnabrusenteret og da jeg er interessert i elektronikk er
    jeg ukentlig innom bare for å titte om det er kommet noe nytt på Lefal Alnabru (ligger i et av de store
    sentrene i Oslo hvis du ikke er kjent). Siden 436 har kommet på veggen har jeg hørt flere ganger
    at selgeren anbefaler Pioneer overfor kunder.

Uansett, jeg sjekket selv på lørdagen hvordan de var koblet opp da jeg ble overrasket over HD1 sendte
    norsk håndballkamp i HD. De har ca 10 forskjellige apparater som er koblet opp med HDMI. Jeg antar de bruker
    HDMI splitter med overgang fra DVI. Dette finnes lett å få tak i (fra f.eks avshop). Kablene forsvinner inn i veggen og jeg
    har ikke spurt hvordan de har gjort det inni i veggen, men jeg er sikker på at de har samme signal på alle. (de er kun
    koblet med HDMI og slik at de klarer ikke å lure med å sende kompositt på noen hvis det er det du tenker på)

Uansett PV500 hadde best bilde og da prøvde jeg å trykke litt på pioneer for å se om det var håp. Men bildet på
    pioneer er mer utflytende og uskarp i forhold til mange.

Til opplysning har de også 9830 koblet opp hvis noen er interessert i den.

Og når det gjelder dine konspirasjonsteorier så er de bare latterlig. Du er selv expertansatt og noe mer kjedespesifikk
    anbefalinger som du hiver ut på forumet skal man lete lenge etter. Hitaci e best. Samsung er best. Pioneer er best.
    Hitachi alis suger og at du i det hele tatt syns de er meget gode gjør at dine andre anbefalinger og synsinger kan settes under tvil da Hitachi er bruttomerket foran alle.

Når det gjelder PV500 og Expert var jeg selv på Elektrofil messen i vår. Da jeg spurte Panasonic hvorfor de ikke
    hadde med 42" versjonen så sa Panasonic sin repressentant at de ikke fikk lov av expert. Da jeg spurte han om hvorfor det så
    måtte han motvillig innrømmet at Expert ikke ønsket å selge denne da det var høy konkurranse på denne og lav inntjening.
    Det setter jo dine synsinger i et rett perspektiv. :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja om det er tilfelle eller ikke synest jeg at skal man ha forskjellige merke plasmer som demonstrasjon, bør de være likestillt med signalkilden.

Valger her blir nok mye vanskeligere enn jeg hadde tenkt. Får håpe en titt på dem begge med egne øye vil lage litt klarhet i hele greia ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der fikk vi et ekte roger svar igjen, hvis eneste oppgave på dette senteret er å late som han jobber i en sportsbutikk og forsvare to britiskeide kjeder for alt det er verdt. Du skjønner visst ikke hvor latterlig gjennomsiktig dine uttalelser er? Har fremdeles til gode å finne deg svare/kommentere noe som helst som ikke omhandler nevnte tema.

Har dessuten aldri skjult at jeg jobber for expert, vi snakker dessuten også om kjøp ifra en svensk butikk akkurat nå.

Ditt kunnskapsnivå taler da også for seg selv når du hevder at en panasonic er koblet til med dvi til hdmi kabel på hd signal, panasonicen takler ikke dette og vil kun bli foret med hdmi direkte, dette både utifra egen erfaring samt responsen vi fikk fra panasonic, de hevdet dog (vet ikke om dette stemmer) at dette skyldtes at quali tunerne og dvi ut opererte med signalstyrke og frekvenser som den ikke taklet men at dette ikke var noe problem når "skikkelige" tunere kommer på markedet.

Dette med at de nevnte to kjeder mye heller vil selge nevnte to merker er noe alle som er litt oppegående og inne i "miljøet" vet. Det sier seg selv at en selger med provisjon ønsker å selge tv'en med 15-20% brutto fortjeneste kontra den med 3-5%.

Håper virkelig ikke pr avdelingen til dixons betaler deg for dette for det virker nok helt mot sin hensikt

latterlig

Til alle andre, hør på de som har litt mer nøytrale bemerkninger å komme med og ikke slakter alt annet og kun fremhever sine egne produkter. Som en var inne på, de som har kjøpt ett produkt vil selvsagt hevde at deres produkt er det beste. Mitt tips er dog å gå på en forretning som har samme signal på alle apparat (helst komponent da man fremdeles sliter med å finne kompatible splittere som fungerer med dvi utgangen på tunerne) og sjekk med både 720p og 1080i. Juster selv på begge apparat evt ta en tilbakejustering. Til slutt, drit i å hør på andre og ta det apparat som du selv liker best, ingen er hundre prosent nøytrale og det er jo tross alt du som skal ha skjermen og betale for den.

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uansett PV500 hadde best bilde og da prøvde jeg å trykke litt på pioneer for å se om det var håp. Men bildet på
    pioneer er mer utflytende og uskarp i forhold til mange.
    Der har du den beste forklaringen. Utflytende farger og uskarp er det som beksriver Pioneeren, er HELT enig ! PV500 har et skarpere og mer detaljert bilde som er litt mere hardt. Pioneeren har på en måte et løst fargeklatt bilde som ikke er stramma ordentlig slik at fargene står akkurat hvor de skal stå !.

Jeg syntes PV500 er lekker.

Men skal dra og få enn sammenligning i butikke nå før jeg bestiller. Bare for å være HELT 100 % før jeg kjøper. Men av det jeg har hørt rundt om kring og lest så virker det som Panasonicen har bedre bilde og det er det som er viktigst !

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    Der har du den beste forklaringen. Utflytende farger og uskarp er det som beksriver Pioneeren, er HELT enig ! PV500 har et skarpere og mer detaljert bilde som er litt mere hardt. Pioneeren har på en måte et løst fargeklatt bilde som ikke er stramma ordentlig slik at fargene står akkurat hvor de skal stå !.

Jeg syntes PV500 er lekker.

Men skal dra og få enn sammenligning i butikke nå før jeg bestiller. Bare for å være HELT 100 % før jeg kjøper. Men av det jeg har hørt rundt om kring og lest så virker det som Panasonicen har bedre bilde og det er det som er viktigst !

Da må du gi meg en tilbakemelding, eneste butikken jeg vet om som solgte begge disse 2 skjermene hadde kun pioneer 436xde inne ingen fra panasonic så blir vanskelig for meg å se disse 2 skjermene mot hvernadre, men ta en good titto g fortell hva din grundige konklusjon er ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Og der fikk vi et ekte roger svar igjen, hvis eneste oppgave på dette senteret er å late som han jobber i en sportsbutikk og forsvare to britiskeide kjeder for alt det er verdt. Du skjønner visst ikke hvor latterlig gjennomsiktig dine uttalelser er? Har fremdeles til gode å finne deg svare/kommentere noe som helst som ikke omhandler nevnte tema.
    1. Hva i huleste har det med saken å gjøre at Elkjøp er eid av et engelsk firma? Syns du det er dumt å handle på IKEA siden det er svensker som tjener på det? Jeg forsvarer vel ikke Elkjøp/Lefdal på noen måte i denne postingen, jeg antyder jo tilogmed at selgerene anbefaler Pioneer selv om denne ikke er best. Her tror jeg selgerne i Elkjøp og Expert er like dårlige. De er nok alt for fokusert på budsjetter enn å selge det beste kjøpet til folk. (som regel er det kjedene tjener lite eller ingenting på)

Har dessuten aldri skjult at jeg jobber for expert, vi snakker dessuten også om kjøp ifra en svensk butikk akkurat nå.
    Jeg diskuterte i utgangspunktet kun bildekvalitet, men det var du som måtte gjøre mine obeservasjoner om til at det var juks fra Lefdal sin side at Pansonic var best.

Ditt kunnskapsnivå taler da også for seg selv når du hevder at en panasonic er koblet til med dvi til hdmi kabel på hd signal, panasonicen takler ikke dette og vil kun bli foret med hdmi direkte, dette både utifra egen erfaring samt responsen vi fikk fra panasonic, de hevdet dog (vet ikke om dette stemmer) at dette skyldtes at quali tunerne og dvi ut opererte med signalstyrke og frekvenser som den ikke taklet men at dette ikke var noe problem når "skikkelige" tunere kommer på markedet.
    Jeg har vel ikke sagt noe om Panasonic er direkte koblet med DVI/HDMI. Jeg sier at den er koblet med HDMI og kabelen forsvant inn i veggen og jeg ikke vet hva som er der. Men siden HD1 tuneren har DVI så må enten overgangen til HDMI skje før splitteren eller etter. Jeg vil tippe før siden det vil være enklere for ettertiden når tuneren en gang får HDMI. Du må gjerne tro at du kan mere ;-)

Dette med at de nevnte to kjeder mye heller vil selge nevnte to merker er noe alle som er litt oppegående og inne i "miljøet" vet. Det sier seg selv at en selger med provisjon ønsker å selge tv'en med 15-20% brutto fortjeneste kontra den med 3-5%.
    Ja det er desverre blitt slik. Derfor vil nok ikke Lefdal anbefale PV500 til 29.995, men heller 436XDE til 39.995,- (nå som de har sluttet med prisgaranti kan de jo ta den prisen de vil desverre (akkurat som Expert)). Jeg antar et forskjellen i innpris mellom disse er svært liten siden veiledende for begge er 40k.

Håper virkelig ikke pr avdelingen til dixons betaler deg for dette for det virker nok helt mot sin hensikt
    Det håper ikke jeg heller, for hvis jeg får viljen så kjøper alle Panasonic , og det blir de neppe rik på.

latterlig
    Ja du er latterlig. Så forresten at LG som du elsker å hakke på slo Samsungen som du anbefaler ved hver mulighet i den store LCD testen som ble presentert i dag.

Mitt tips er dog å gå på en forretning som har samme signal på alle apparat (helst komponent da man fremdeles sliter med å finne kompatible splittere som fungerer med dvi utgangen på tunerne) og sjekk med både 720p og 1080i. Juster selv på begge apparat evt ta en tilbakejustering. Til slutt, drit i å hør på andre og ta det apparat som du selv liker best, ingen er hundre prosent nøytrale og det er jo tross alt du som skal ha skjermen og betale for den.
    Det er vel enda vanskeligere å finne skikkelige komponentsplittere. Jeg må faktisk gi honør til Lefdal Alnabru som har HD og HDMI til de fleste skjermene. Den elkjøp butikken jeg handlet på hadde elendig signal og fikk alle til å se tragisk ut.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    !
    Er nok sikkert derfor Pioneer vinner det som er av nyere tester som kommer nå om dagen.
    "De utflytende fargene og det uskarpe bildet" ...
    Jeg har en 506XDE og den lider da ikke av dette. Fargene er "spot on" og bildet er skarpt. Hadde jeg hatt utflytende farger og uskarpt bilde så hadde jeg sendt den tilbake på flekken.
    Kanskje fargene var stilt alt for høyt i butikken du så TV'en i slik at fargene "blør"?
    Har folk her på besøk hele tiden som selv har plasma(f.eks LG PY10 som ikke er noen dårlig målestokk), og de bemerker gang på gang hvor skarpt og fint bilde jeg har, og hvor gjerne de selv ville hatt en.
    Nå har nok jeg mye bedre komponenter og kabler enn det en butikk vil ha, og tiden jeg har brukt for å kalibrere bildet kan bare en utstillings TV drømme om.
    Synes det er veldig rart at ikke noen av skavankene til PV500 dukker opp her på forumet siden det finnes en god del av dem, og er skrevet om på de fleste AV forumer rundt om...
    Eksempler som "autokontrast"(sortnivået skifter/hopper etter intensiteten av lyset i bildet) og "vertikal linje(usynlig for mange) i midten av bildet"(pga. to chipper som danner hver sin halvdel av bildet) er uhelbredelige og skal visst finnes der konstant.
    Det finnes mange som ikke har sett dette i begynnelsen, men plages av dette etter de har hatt TV'en en stund og blitt oppmerksomme på det, mens andre er ikke fullt så sårbare for det. Finnes også flere rapporter om skavanker som støy i sort, (finnes ikke på Pio), innbrenninger osv.
    Det er ikke for å sortmale Panasonic jeg skriver dette, men det bør jo føyes til her ettersom ingen nevner det, at Panasonic ikke på noen måte er ufeilbarlig, og det er faktisk er ting som kan komme til å plage deg i framtiden.
    Når alt kommer til alt vil det være en smaksak uansett.
    Kvalitetsmessig på produktet i sin helhet, synes jeg at 506XDE ligger godt foran PV500...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint innlegg der :-)

Hadde bare vært så lett om jeg kunne sett og sammenlignet disse, men det skulle visst være heller vanskelig i disse dager hvor alle plutselig skal ha plasma for alle pengene, men greit å bli litt klokere underveis ;-)

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Synes det er veldig rart at ikke noen av skavankene til PV500 dukker opp her på forumet siden det finnes en god del av dem, og er skrevet om på de fleste AV forumer rundt om...
    Eksempler som "autokontrast"(sortnivået skifter/hopper etter intensiteten av lyset i bildet) og "vertikal linje(usynlig for mange) i midten av bildet"(pga. to chipper som danner hver sin halvdel av bildet) er uhelbredelige og skal visst finnes der konstant.
    Det finnes mange som ikke har sett dette i begynnelsen, men plages av dette etter de har hatt TV'en en stund og blitt oppmerksomme på det, mens andre er ikke fullt så sårbare for det. Finnes også flere rapporter om skavanker som støy i sort, (finnes ikke på Pio), innbrenninger osv.
    Tror noe om grønnskjær har kommet fram her i forumet.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •