Grei flatskjerm til 7-8000,-?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grei flatskjerm til 7-8000,-?

Javel folkens, kanskje det er noen her som kan hjelpe. Ei venninne skal ha nytt tv og vil da ha flatskjerm pga at det tar seg best ut. Hun tenker seg en prislapp på 7-8000,- og 27".

Er det noen som er bedre enn andre i denne prisklassen, eller er det stort sett dårlige greier?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal den brukes til?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får en helt grei lcd skjerm for den prisen. Her er et eksempel:

http://www.elprice.no/modules/module...rMenuArr=&mid=

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann1
    Hva skal den brukes til?
    Vanlige tv-sendinger og en film i ny og ne. Hun snakket også om å koble den til pc, uvisst av hvilken grunn.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Får en helt grei lcd skjerm for den prisen. Her er et eksempel:

http://www.elprice.no/modules/module...rMenuArr=&mid=
    Jøsses. HD-klare skjermer trodde jeg ikke man fant i denne prisklassen enda. Den så jo meget aktuell ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hugoson har en veldig bra skjerm til rundt 8000,- hos hifiklubben, men finner ikke den på nettet.. Jeg hjaøp en kamerat å kjøpe samme tv, og det var sinnsykt bra!!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    hugoson har en veldig bra skjerm til rundt 8000,- hos hifiklubben, men finner ikke den på nettet.. Jeg hjaøp en kamerat å kjøpe samme tv, og det var sinnsykt bra!!
    Interessant. Er det denne du mener?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Interessant. Er det denne du mener?
    mhm, sinnsykt bra kontrastforhold

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først må jeg atter en gang få si:

Kontrastforhold på papiret er bare SVADA. De kunne like godt skrevet en billion til en om de ønsket.

Ok, da var jeg ferdig med dagens leksjon.

Spørsmålet er om hun skal ha tv'en på "dårlig" antenne/kabeltv eller om hun har parabol/digital kabeltv. I første tilfelle krever dette endel bedre tv enn det verste rasket (her snakker jeg om bildebehandlingen i tv'en samt prosessoren og ikke selve skjermen da det er to forskjellige ting som har like mye å si). De fleste skjermer idag er gode nok på hastighet mens prosessorene henger mye etter.

Hadde jeg vært henne ville jeg ventet litt eller lagt i litt ekstra og prøvd å skaffet en Samsung LE26R41 eller 51, disse selges iallefall i vanlige kjedeforretninger til 11 000, mulig billigere også, ingenting blir iallefall dyrere.

Dette er en knall skjerm og er helt like storebrødrene på 32". De har 2 scart, komponent, vga, hdmi, svideo, komposit, ekte god kontrast, null etterslep, du slipper blåskjæret i mørke områder som karakteriserer lg/philips lcd skjermer som man ofte finner i de rimeligste lcd skjermene. Det er rett og slett en lekker og god tv.

Så moralen er den, bruk 7-8000 og få noe av det billigste og "minst gode" på markedet eller legg i et par tusen eller vent og få en av de beste 26" skjermen på markedet.

PS: jenter/kvinnfolk eeeelsker utseendet på nevnte tv

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Først må jeg atter en gang få si:

Kontrastforhold på papiret er bare SVADA. De kunne like godt skrevet en billion til en om de ønsket.

Ok, da var jeg ferdig med dagens leksjon.

Spørsmålet er om hun skal ha tv'en på "dårlig" antenne/kabeltv eller om hun har parabol/digital kabeltv. I første tilfelle krever dette endel bedre tv enn det verste rasket (her snakker jeg om bildebehandlingen i tv'en samt prosessoren og ikke selve skjermen da det er to forskjellige ting som har like mye å si). De fleste skjermer idag er gode nok på hastighet mens prosessorene henger mye etter.

Hadde jeg vært henne ville jeg ventet litt eller lagt i litt ekstra og prøvd å skaffet en Samsung LE26R41 eller 51, disse selges iallefall i vanlige kjedeforretninger til 11 000, mulig billigere også, ingenting blir iallefall dyrere.

Dette er en knall skjerm og er helt like storebrødrene på 32". De har 2 scart, komponent, vga, hdmi, svideo, komposit, ekte god kontrast, null etterslep, du slipper blåskjæret i mørke områder som karakteriserer lg/philips lcd skjermer som man ofte finner i de rimeligste lcd skjermene. Det er rett og slett en lekker og god tv.

Så moralen er den, bruk 7-8000 og få noe av det billigste og "minst gode" på markedet eller legg i et par tusen eller vent og få en av de beste 26" skjermen på markedet.

PS: jenter/kvinnfolk eeeelsker utseendet på nevnte tv
    men så tenkte jeg ikke på kontrast forhold på papiret heller da da hadde jeg jo sagt det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    men så tenkte jeg ikke på kontrast forhold på papiret heller da da hadde jeg jo sagt det
    Da kan jeg ikke skjønne hvordan du har kommet til konklusjonen at denne tv
    har god kontrast. Den har jo både blackout og burnout. At en tv har klare sterke farger betyr ikke at den har høy kontrast, det er detaljene i f.ex det sorte samtidig som man har sort og ikke grått sammen med hvitt som betyr noe. Jeg er iallefall ikke imponert over disse "blå" skjermene

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig er ikek alt bra på den, men man kan heller ikke forvente at noe til den prisen skal være så overdrevet bra, når det ikke er så veldig lenge siden at lcd/plasma ble veldig populært... prisen er jo på vei ned, så om noen år kanskje så vil vel prisen på platskjermer bli den samme som det kostet for 100Hz "kasser"...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene alle sammen. Nå skal hun også sjekke ut disse noe nærmere, så får vi se hva det blir til.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    philips 26pf530 ser ikke så illle ut og koster under 10k