Panasonic TH-42PV500 eller Pinoeer 436XDE til samme pris !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH-42PV500 eller Pinoeer 436XDE til samme pris !

Jau har fått et tilbud og kan få 436XDE til samme pris 26K ++ HVEM SKAL JEG VELGE ??? Hjeelp.

Syntes designet på 436 er lekrerer med av en eller annen merkelig grunn føler jeg det er mere kvalitet over PV500.

Har litt over en uke på å bestemme meg !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme dilemma som deg, bare 50 tommer, valgte Panasonic. Har ikke fått den ennå.
    Du blir nok fornøyd med begge, men jeg syntes det var litt mer støy i bildet på Pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildemessig synes jeg disse to skjermene er ca like god. Jeg liker fargene og bildehåndteringen litt bedre på Pioneer, men som pje sier så synes jeg også det er litt mer støy på Pioneer. Jeg føler at valget blir litt mer hva du personlig liker med skjermene.

Designmessig vil vel mange hevde at Pioneer går av med seieren, noe jeg er fullstendig enig i. Men det blir litt smak og behag.

En annen viktig forskjell er at Pioneer har ekstern tuner. Det blir også smak og behag. Jeg vil her også si at Pioneer har den beste løsningen.

Det kan jo tenkes at man får bruk for den digitaletuneren i 436XDE, enda det ser ut som om vi får en annen standard her i Norge. PV500 har ingen digital tuner innebygd.

Begge skjermene har bilde-i-bilde, men det er vel bare Pioneer som støtter bilde-i-bilde fra flere kilder. Noe jeg synes er viktig, spesielt siden jeg har en digitaltuner fra UPC. Min kone vil gjerne se på TV, mens jeg kan spille XBOX 360.

Dessuten har 436XDE 2x HDMI koblinger. Det kan jo også bli nyttig.

Hvis du vil høre på mitt råd, Ibizaonice, så ville jeg holde en knapp på Pioneer, men jeg tror du uansett ikke vil angre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener som altid at denne http://www.mamoz.no/mamozv3/default....8EK&ref=Kelkoo bør være med i vurderingen siden ekstern tuner/integrerte høytalere er et tema.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Panasonicen, og er meget fornøyd. Pioneern er garantert bra den og. Kast mynt eller krone!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Ble nesten litt usikker selv, jeg har planer om å bestille Pioneer pvp50xde men er denne "støyen" mye å si på bildekvaliteten? Er veldig kresen på bildekvalitet og har lyst på skikkelig bra bildekvalitet når jeg førs skal brenne av så mye penger på en skjerm :-/

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Ble nesten litt usikker selv, jeg har planer om å bestille Pioneer pvp50xde men er denne "støyen" mye å si på bildekvaliteten? Er veldig kresen på bildekvalitet og har lyst på skikkelig bra bildekvalitet når jeg førs skal brenne av så mye penger på en skjerm :-/
    Samma her !
    Er veldig kresen på best mulig bilde og størst skjerm. Ser man virkelig noe stor forskjell på 43'' og 42'' Ut ifra specsene er jo pannyen hele 10 cm høyere og 114 vs 109 i lengden (ja, den har stor svart ramme, men jo større apparatet er jo bedre. Driter i hvor tynt det er)

Har lest faktisk flere steder at det er veldig lett å få innbrenning på
    skjermen og dette er innen de 2 første ukene med settingene lave. Jeg har en liten følese at XDE har et litt flytende bilde, altså en tynn skjerm med masse maling på som flyter over hverandre,mens panasonicen har et stramt fast bilde !

Jeg tror også det er litt lagg på denne skjermen, (bilde henger bittelitt igjen) Flere eiere som har sagt dette ,men det er ikke mye. På svenske prisjakt.nu er det mange som har problemer med TV3 logoen da den setter seg fast iskjermen og tar flere timer før den går vekk !!! og det er etter noen dager med skjermen... så det er litt scary å bruke så mye på skjermen.

Og jeg har ikke bruk for 2 HDMI kontakter, hva skal jeg med det ??? Xbox 360 kjører via komponent. Dataen kommer jeg bare til å kjøre HDMI klipp aka sjeldent. Det jeg kommer til å bruke HDMI inngangen til er oppskalerte Dvd spillere (denon 1920) og bytte ut når HD-DVD Blue Ray kommer. Ser ikke poenget med å ha 2 HDMI kontakter, hvertfall ikke nå, men bra og ha i 2011-2015 da sikkert allt går gjennom Sattelitt og parobal med tuner..

Så jeg tror faktisk Panasonic passer meg bedre.. Noen som er enig ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann1
    Har Panasonicen, og er meget fornøyd. Pioneern er garantert bra den og. Kast mynt eller krone!
    Aldri !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    Aldri !

He he ok, kjøp panasonicen!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, men så vant jo Pioneer den prestigefylte EISA prisen også da.....
    Hadde vært greit med en spesifikk grundig samenligning av disse, har en liten stund nå være fast bestemt på at Pioneeren var den jeg ville gå får så:-/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer er 1" større, har 2 HDMI, har ekstern tuner(kan være en fordel for noen).

Panasonic har pc-kort\SD-kort inngang, innebygde høytalere(på pioneern er vel det extra?), innebygd tuner, div tilkoblinger i front.

Det er de forskjellene jeg kommer på. Hvis jeg ikke tar helt feil har panasonicen flere farger enn pioneern.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Hmmm, men så vant jo Pioneer den prestigefylte EISA prisen også da.....
    Hadde vært greit med en spesifikk grundig samenligning av disse, har en liten stund nå være fast bestemt på at Pioneeren var den jeg ville gå får så:-/
    Hva så om den har vunnet EISA ?? Tror heller jeg tar PV500 da den virker større og sterkere.

2 HDMI har jeg ikke bruk for og jeg orker å strekke meg bak og bytte om en sjelden gang når jeg skal 'showe litt of' med HD klipp !

Er rappotert ganske mange innbrenninger på 436 etter bare noen dager. Vet ikke jeg, men jeg syntes bare pioneeren ser litt pingelete ut, flatt og tynt med en hel hau av farger. Sortnivået er ikke helt sort heller, ikke det at det er dårlig ,men det er ikke fullt så bra som på PV500..

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samma her !
    Jeg tror også det er litt lagg på denne skjermen, (bilde henger bittelitt igjen) Flere eiere som har sagt dette ,men det er ikke mye. På svenske prisjakt.nu er det mange som har problemer med TV3 logoen da den setter seg fast iskjermen og tar flere timer før den går vekk !!! og det er etter noen dager med skjermen... så det er litt scary å bruke så mye på skjermen.

Og jeg har ikke bruk for 2 HDMI kontakter, hva skal jeg med det ???
    Er ikke noe etterslep på Pioneer hvis du har innstilt den riktig. Er mange avanserte innstillinger så det er fort gjort å gå seg bort.
    Har hatt to Pioneer skjermer. Aldri hatt noen problemer med innbrenning.
    "Alt" kommer med HDMI etterhvert (DVD-spillere, DVD-opptakere AV-forsterkere og satelitt-tunere) så det kan være kjekt å ha.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    Begge skjermene har bilde-i-bilde, men det er vel bare Pioneer som støtter bilde-i-bilde fra flere kilder. Noe jeg synes er viktig, spesielt siden jeg har en digitaltuner fra UPC. Min kone vil gjerne se på TV, mens jeg kan spille XBOX 360.

Dessuten har 436XDE 2x HDMI koblinger. Det kan jo også bli nyttig.

Dette stemmer ikke helt. PV500 har bilde-i-bilde fra forskjellige kilder.
    Jeg kan fint spille xbox mens dama ser på cæsar

Marius

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Hva så om den har vunnet EISA ?? Tror heller jeg tar PV500 da den virker større og sterkere.

2 HDMI har jeg ikke bruk for og jeg orker å strekke meg bak og bytte om en sjelden gang når jeg skal 'showe litt of' med HD klipp !

Er rappotert ganske mange innbrenninger på 436 etter bare noen dager. Vet ikke jeg, men jeg syntes bare pioneeren ser litt pingelete ut, flatt og tynt med en hel hau av farger. Sortnivået er ikke helt sort heller, ikke det at det er dårlig ,men det er ikke fullt så bra som på PV500..
    Burde få litt mere fakta om begge skjermene......Pioneer vant over panasonicen på eisa testen, men det er jo en del annet som spiller inn i det "hele bildet".
    Merket også det at Pioneeren opererte med litt mindre oppløsning, men jeg gikk for det meste ut av det at den vant eisa prisen og regnte med da at denne faktisk var best, men etter å ha lest litt her nå så er jeg kommet i det usikre hjørne mellom valget av pioneer eller panasonic.
    Prøver å skaffel itt mer info om begge før jeg eventuelt kommer til en bestemmelse ;-)
    Jeg sikter riktignok til en 50" så vil være 120% sikker når jeg bestiller at jeg har bestillt "den rette"

Ghos2K

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ibizaonice: "Sortnivået er ikke helt sort heller, ikke det at det er dårlig ,men det er ikke fullt så bra som på PV500.."

Vil det si at PV500 har bedre sortnivå enn PDP-506 ? Har noen sett disse "side-ved-side" med identisk signal inn ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min leilighet teller designet veldig mye. Så lenge bildet på skjermene er så like, går jeg for 506XDE uten tvil.

Etterhvert som tiden går vil alt gå over til digitalt. Klart man trenger minst 2x HDMI. Når jeg først kjøper en plasma 50" til litt over 35 k, tenker jeg jo å ha den i noen år fremover.

Den støyen jeg snakket om at jeg synes Pioneer skjermene har, er ikke stor. Ekte film skal ha noe støy på bilde. Det bare viser at det er film og ikke video material. Støyen til Pioneer er ikke ubehagelig, heller tvert om.

Jeg mener at 506XDE'en har bitte lite bedre bilde, pluss at den vinner på alle andre måter også. At det ikke er innebyde høytalere er jo heller en positiv ting. HIFI Centeret er rett ved siden av hvor jeg bor, derfor har jeg vært mange ganger bort om for å sjekke skjermen. Jeg blir bare mer og mer sikker hver gang jeg ser den.

Rett over jul kjøper jeg ny 50" plasma, og da er jeg ikke i tvil om at det blir 506XDE.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    I min leilighet teller designet veldig mye. Så lenge bildet på skjermene er så like, går jeg for 506XDE uten tvil.

Etterhvert som tiden går vil alt gå over til digitalt. Klart man trenger minst 2x HDMI. Når jeg først kjøper en plasma 50" til litt over 35 k, tenker jeg jo å ha den i noen år fremover.

Den støyen jeg snakket om at jeg synes Pioneer skjermene har, er ikke stor. Ekte film skal ha noe støy på bilde. Det bare viser at det er film og ikke video material. Støyen til Pioneer er ikke ubehagelig, heller tvert om.

Jeg mener at 506XDE'en har bitte lite bedre bilde, pluss at den vinner på alle andre måter også. At det ikke er innebyde høytalere er jo heller en positiv ting. HIFI Centeret er rett ved siden av hvor jeg bor, derfor har jeg vært mange ganger bort om for å sjekke skjermen. Jeg blir bare mer og mer sikker hver gang jeg ser den.

Rett over jul kjøper jeg ny 50" plasma, og da er jeg ikke i tvil om at det blir 506XDE.
    Har du studert Panasonic sin 50" også da for en eventuelt sammenligning?

Når du snakket om at den kunne droppe i pris over nyttår, så kan vel det bli litt vanskelig siden folk kjøper så mye av denne skjermen at de får problemer med å levere, men allikavel man vet jo aldri.

Har ikke bestemt meg helt mellom pioneer og panasonic siden mange mener panasonicen ser bedre ut på bidlekvaliteten litt pga støyen på pioneer skjermen, verdt å heller bruke litt mere tid å bli 100% sikker på hvilken man går for.

Design er viktig, pioneer har bedre løsning med tuner, men det er jo helt klart bildekvaliteten jeg selv setter som høyeste prioritet ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig vanskelig å gå i en butikk å sammenligne to skjermer som er ca like gode. Man vet aldri hvor godt skjermene er innstilte av de ansatte.

Jeg har bare sammenlignet PDP-506XDE mot TH-42PV500E. Veldig vanskelig å skille bildet fra hverandre. Ville uten tvil ha klart å leve med bildekvaliteten som begge har, men hvis jeg måtte kåre en vinner på bildekvaliteten ville jeg nok ha sagt Pioneer.

Med dissse to skjermene er det ikke bildekvaliteten som avgjør valget mitt. Der synes jeg ikke det er nok som skiller dem. Bildekvaliteten på disse to skjermene vil jeg elske etter par uker alikevel. Pioneer går av med en klar seier på alle andre områder uten om på bildekvaliteten og oppløsningen.

TH50PV500E har en oppløsning på 1366x768, mens PDP-506XDE har en oppløsning på 1280x768. Begge skjermene har en tilnærmet 16:9 oppløsning, men ingen har det eksakt. Panasonic er nærmere. Dette er det eneste punktet jeg synes PV500 vinner, men jeg mener at det er så og si ikke mulig å merke Pioneers skaleringsfeil.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener disse 2 er så like på billedkvaliteten at man nesten må se bort i fra det når man skal velge og heller tenke på dette med merke, design, tuner, utstyr, tilkoblinger, størrelse og muligheter. Når det gjelder billedkvaliteten blir man garantert fornøyd uansett. Så da skulle det jo være enkelt å velge en av disse to.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •