Panasonic TH-42PV500 eller Pinoeer 436XDE til samme pris ! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Merket også det at Pioneeren opererte med litt mindre oppløsning, men jeg gikk for det meste ut av det at den vant eisa prisen og regnte med da at denne faktisk var best, men etter å ha lest litt her nå så er jeg kommet i det usikre hjørne mellom valget av pioneer eller panasonic.

Ghos2K
    Hvor du har det ifra at panasonic har høyere oppløsning? Disse to apparatene har begge 1024x768 oppløsning, pioneers 50" er dog høyere oppløst enn begge de to andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Hvor du har det ifra at panasonic har høyere oppløsning? Disse to apparatene har begge 1024x768 oppløsning, pioneers 50" er dog høyere oppløst enn begge de to andre.

Og Panasonics 50" har høyere oppløsning enn Pioneers 50".

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann1
    Jeg mener disse 2 er så like på billedkvaliteten at man nesten må se bort i fra det når man skal velge og heller tenke på dette med merke, design, tuner, utstyr, tilkoblinger, størrelse og muligheter. Når det gjelder billedkvaliteten blir man garantert fornøyd uansett. Så da skulle det jo være enkelt å velge en av disse to.
    Bra sagt Dobermann1

Det er sant det dere sier at det er lurt og kjøpe når den har 2 HDMI kontakter, men jeg ser ikke heeelt poenget enda. Det kommer nok til å ta hvertfall 3 år før vi har Digitalt bakkenett her i Norge. Vi har canal digital her med så jeg kan få inn Canal+Hd ,men det er bare tull da standaren blir MPEG4 og dekodern de selger (som de bytter ut neste år ) kjører i MPEG 4.

Er det ingen her som har bilder av skjermen sin da ?? Haddde vært coolt med litt bilder !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes både DVD spillere og forsterkere som har flere HDMI utganger (feks 1inn og 3ut), slik at man kan koble til flere komponenter med HDMI selv om tven bare har 1 (eller 2 innganger) 2 innganger blir sikkert også for lite om noen år.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rettelse: *1ut og 3inn*

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    jeg snakker kun om 50" skjermene fra disse 2 merkene, der er oppløsningen på panasonic større enn på pioneer! mulig jeg blandet litt mellom postene serdet er er snakk om 42" her ;o)

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ikke litt forskjell på pris også da??
    panna'n er vel noen lapper billigere

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid vært hekta på god bildekavllitet.Kjøpte Lowe tv før noen nesten hadde hørt om det.Jeg rota opp en forhandler som solgte Lowe og jeg har den enda og den levere fremdeles.Jeg kjøpte min panna tv før jeg viste at avforum fantes og tok mitt valg ut i fra de to tvene leverte
    Da jeg skulle velge mellom Pannaen og Pioneeren så gikk jeg og så på disse skjermene mye.Designe til Pioneer er hakke kulere en Pannaen men bildekvallitene avgjorde for meg så det ble pannaen.for for meg er det gleden når tven står på som gir valuta for pengene for meg, ikke når det er av.

Skulle jeg i dag noen uker klokere etter og lest alt som står om disse to tvene så hadde jeg fremdeles kjøpt pannaen.Jeg mener bilde på Pioneeren er litt slørete og kornitt, ligner faktisk litt på min gamle Lowe tv når jeg hadde støyfilteret litt for høyt på.Det blir litt mye synlig bevegelse i bildepunktene føler jeg
    Men jeg skal innrømme at det hadde vært kjekt med 2 hdmi innganger på pannaen.Og så er den litt tungvint på og velge innganger på.Blir litt mye trykking på fjernkontrollen.
    Men uansett så er disse to skjermene konge i dag.
    Håper de vil holde seg like bra som min gamle Lowe, for det har levert helt frem til i dag.
    Så valget bør være enkelt kjøp det du liker best selv ,drit i at det alltid
    vil være noen som sier du valget
    feil og avslutter med hva var det jeg sa i ettertid.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile støy prob.... på panasonic pv500

har lest en del raporter om folk som klager på støy fra panna pv serien.er det noen som har en slik skjerm der ute som kan prøve og gi en forklaring på hvor fremmtredene dette er?(vanskeligt og bedømme i en butikk)snakket selv med panasonic i dag,han hadde hørt om dette selv,men sa at det ikke var snakk om noe feil men vifte støy.

vnh.en som sitter på gjerde og venter.(pioneer436xde/panna pv500)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg har fått med meg av støyproblemer er støy fra strøm i selve skjermen. Dette fikses visstnok under garantien.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du slår av all lyd og går frem til skjermen og hører etter, vil du høre en svak summelyd. Hvis man skal greie å bli plaget av denne lyden må man:

A: Stå 40 cm fra skjermen.

B: Slå av all annen lyd og være veldig stille.

Ps: da vil det ikke være lyden som er irriterende, men at man ikke greier å verken se eller høre hva som skjer på tven :grin:

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rottweiler16
    har lest en del raporter om folk som klager på støy fra panna pv serien.er det noen som har en slik skjerm der ute som kan prøve og gi en forklaring på hvor fremmtredene dette er?(vanskeligt og bedømme i en butikk)snakket selv med panasonic i dag,han hadde hørt om dette selv,men sa at det ikke var snakk om noe feil men vifte støy.

vnh.en som sitter på gjerde og venter.(pioneer436xde/panna pv500)
    Dette kalles muskler ! :wink: Litt brum brum må du tåle ! Pv500 er bad boy

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge"informerte kilder" (ehrm) vil det altid "bråke" litt fra en plasmaskjerm siden det faktisk er snakk om små gnistutladninger mot en trykksatt gass- beholder. Derfor vil de(ref,de samme kildene) bråke mer eller mindre alt ettersom hvor høyt du er over havet ELLER(min egen sluttning) om hvordan været er(lavtrykk/høytrykk)

Ellers;jeg er på nippet til å kjøpe ny skjerm. Men tror jeg venter litt til. Dette pga plasmaens lave oppløsning.!024X768? det er jo såvidt den greier vanlig video (ca 500 linjer) vertikalt. Min gamle philips har like mange punkter på bilderøret. Og det er 32 tommer. Det betyr i praksis bare at jeg må sette meg lenger unna for å oppleve bildet like skarpt. Og det gidder jeg neppe betale 30+ laken for.
    Nei; takke meg til lcd teknikk. Det blir snart modent nok. Og 1920X1080 begynner å smake.
    Så da er det bare å finne et mediacenter pc og integrere den utrolig trege boksen jeg har fått fra lyse samt å kjøre digitalt hele veien...

Plasma er nå nådd det maksimale av hva teknologien greier. og det vet nok Pioneer.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Plasma er nå nådd det maksimale av hva teknologien greier. og det vet nok Pioneer....."

Panasonic lanserer i disse dager en plasma 1080-skjerm i Japan, så heeelt maks er vi enda ikke. Men jeg kan være enig i at LCD teknologien sannsynligvis har et høyere potensiale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Ellers;jeg er på nippet til å kjøpe ny skjerm. Men tror jeg venter litt til. Dette pga plasmaens lave oppløsning.!024X768? det er jo såvidt den greier vanlig video (ca 500 linjer) vertikalt. Min gamle philips har like mange punkter på bilderøret. Og det er 32 tommer. (...) Nei; takke meg til lcd teknikk. Det blir snart modent nok. Og 1920X1080 begynner å smake.
    Jeg tror du glemmer en del vesentlige begreper i ditt innlegg, jan erik. Husk at det er viktig å skille mellom interlaced video og progressiv, og skille mellom 4:3 og 16:9.

Din gamle bilderørstv er sannsynligvis ikke progressiv og har kanskje 4:3 oppløsning. 768p linjer på en lcd/plasma og 576i (som har i praksis 288 vertikale linjer) er veldig stor forskjell. Hvofor er du egentlig så veldig på utkikk etter en skjerm som har 1920 x 1080 oppløsning. Progressiv HD material har ikke høyere oppløsning enn 1280 x 720. Det betyr at skjermen må ihvertfall støtte 720 progressive linjer.

Nå vil kanskje noen si at HD har to standarder, nemlig 1280 x 720 og 1920 x 1080. Men hvis du vil ha en skjerm som skal brukes mye til film, så er film egentlig progressivt. Dvs at sannsynligvis vil kommersiell tv som nyheter og andre ting gå i 1080i, men det er kun fordi det ikke er progressivt. Og nå igjen vil noen si at det finnes noen fine enheter som kan deinterlace 1080i signalet, men da vil du igjen ha bare halvparten av bildene. 50 interlaced bilder kan aldri bli 50 progressive bilder. Så det er bare å innse at filmindustrien vil gi ut HD-plater (BluRay/HD-DVD) med oppløsningen 1280 x 720p.

Jeg er enig i at 1024 x 768 (4:3 format) ikke er en perfekt oppløsning på en skjerm, men man skal se nøye for å se at 1024 er strekt til 1280. Og at 768 linjer er omgjort til 720 linjer.

Men du kan jo bare gå opp 7" på skjermen, så har du Pioneer 50" som har en mye bedre oppløsning (1280 x 768 ) :wink:

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    "Plasma er nå nådd det maksimale av hva teknologien greier. og det vet nok Pioneer....."

Panasonic lanserer i disse dager en plasma 1080-skjerm i Japan, så heeelt maks er vi enda ikke. Men jeg kan være enig i at LCD teknologien sannsynligvis har et høyere potensiale.
    Panasonic vil ha 1920x1080 på 65" plasma til å begynne med.
    Etter hva jeg har lest vil også Pioneer komme med 1920x1080 på 50" plasma og over. Disse er i allefall planlagt å komme ut før fotball VM til sommeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    Jeg tror du glemmer en del vesentlige begreper i ditt innlegg, jan erik. Husk at det er viktig å skille mellom interlaced video og progressiv, og skille mellom 4:3 og 16:9.

Din gamle bilderørstv er sannsynligvis ikke progressiv og har kanskje 4:3 oppløsning. 768p linjer på en lcd/plasma og 576i (som har i praksis 288 vertikale linjer) er veldig stor forskjell. Hvofor er du egentlig så veldig på utkikk etter en skjerm som har 1920 x 1080 oppløsning. Progressiv HD material har ikke høyere oppløsning enn 1280 x 720. Det betyr at skjermen må ihvertfall støtte 720 progressive linjer.(....)

:
    Haha.Jeg liker å provosere..
    Neida. Min CRT er 32 " med progresiv scan (pixelplus) og har et "høyoppløslig" CRT billedrør med kababel til nevnte oppløsning. Pixelplussen scalerer opp til nevnte oppløsning. Og det bildet liker jeg. Det har en fin dybde. (Om enn noen artifekter)
    Grunnen til at jeg vilha høyere oppløsning er selvsagt mulighet for å spille av "real"HD. Og det kan en Mediasenter greier. Samtidig etterlyser jeg en overgangs løsning til vårt nåværende kringkastnings standard til en slik skjerm. Heldigitalt . Og det finnes ikke.

Men flaskehalsen er fremdeles en vertikal linjeoppløsning på skarve 500 linjer på en plasmaskjerm. Og den greier jeg ikke å svelge når jeg må ut med så mye penger.
    Jeg sier igjen ;LCD er fremtiden Ikke plasma. I nær fremtid vel å merke!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Men flaskehalsen er fremdeles en vertikal linjeoppløsning på skarve 500 linjer på en plasmaskjerm.
    Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "skarve 500 linjer på en plasma"? Kaller du 720 linjer (som forøvring er HD-standarden på progressivt bilde) skarve 500 linjer?

Du må rett og slett forklare meg hva du mener, jan erik. Da hadde jeg blitt takknemlig...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Panasonic vil ha 1920x1080 på 65" plasma til å begynne med.
    Etter hva jeg har lest vil også Pioneer komme med 1920x1080 på 50" plasma og over. Disse er i allefall planlagt å komme ut før fotball VM til sommeren.
    Er det en stor bommert å kjøpe en Pioneer plasma i dag med 1280x768 oppløsning når det kommer 1920x1080 plasma om 6 mnd? Eller har dette ikke så veldigm ye å si?

Tipper også 1920x1080 skjermene kommer til å ligge vesentlig høyere i pris i forhold til dagens oppløsnings standard og!!!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som høyest mulig oppløsning blir det nye salgstrikset for å lure uvitende til å kjøpe ny TV.

Oppløsning er ikke alt. Blir det samme som å tro at jo mer watt, jo bedre lyd... LCD har potensialet for bedre oppløsning, men på annet enn projector som virkelig blåser opp bildet, har dette lite/ingenting å si... Evnen til å gjengi riktige farger, få flyt i bildet osv osv er vel så viktig.

Personlig syntes jeg LCD nærmer seg brukbart, og det kommer sikkert til å ta over Plasma. Men innen den tid har OLED eller annen teknologi tatt over stemplet som "fremtiden"... og skal man sitte å vente og vente, kan man like så godt gi opp, og sitte med sin utdaterte CRT 32"

For de som har SETT hva som er tilgjengelig i dag, og ikke lever i sin egen lille drømmeverden om hva som de tror er best, så er det per dags dato plasma som er best til film-bruk, hvis man ikke har projector.

Sitt gjerne å vent på hva fremtiden har å by, personlig gjør jeg akkurat det samme, men intill videre kjører jeg HD og koser meg med knivskarp bildekvalitet på en high-end 50" plasma...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •