Samsung LCD-TV LE40R51B dårlig løsning for TV/PC/XBox360?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LCD-TV LE40R51B dårlig løsning for TV/PC/XBox360?

Hei, jeg har sett en del posivtive meldinger om Samsungs LE 32 R41/51B, altså 32 tommer utgaven. Har forstått at R41 og R51 er samme teknologi, men litt ulikt design?

Åkke som, jeg så en Samsung LCD 32 tommer R51B TV hos Expert idag. Jeg spurte om de hadde 40 tommer utgaven også, LCD-TV LE40R51B. Fikk til svar, "Er ikke 40 tommer, den er 42 tommer, står der borte". Og så pekte han bort på en plasma TV fra samsung på 42 tommer. "Ja, men det er jo en 42 tommer PLASMA, jeg lurer på om dere har 40 tommer LCD fra Samsung, maken til denne 32 tommeren". Nytt svar var da at jo, han visste det fantes en 40 tommer LCD fra Samsung, men det var så dårlig at de valgte å ta inn 42 tommer plasma i stedet. Noe mere sa han ikke, og da gikk jeg.

Så, er virkelig 40 tommer LCD så dårlig når 32 tommer utgaven for så god omtale ellers? Spesifikasjonene på den nevnte 40 tommeren er jo lik 32 tommeren. Jeg bare ønsker en større skjerm en 32 tommer.

Hovedbruk for skjermen blir TV-titting, PC bruk og Xbox/Xbox360 bruk.
    Vurderte en stund ny projektor, men tror madammen setter pris på ny TV først, og jeg har lyst til spille xbox360 i en ikke totalt mørklagt stue tillegg. Jeg greier fint å se DVD-filmene mine på den projektoren jeg har et år til. Så da vurderer jeg flatskjerm TV størrelse 37-42 tommer i stedet.

Lars.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han selgeren må jo være totalt hjerneskadet !! eller så har han nettopp sluttet i stillingen som grønnsaks-assistent på Rema1000.....Har selv en LE32R41 og er kjempefornøyd med den...men pga. oppgraderingssyken skal den snart byttes ut med en LE40R51...har vært å sett den skjermen flere ganger og det er akkuratt samme skjermen som LE32R41 (ok da bare litt forskjellig design og at den er større) dessuten har jeg fått bekreftet det fra samsung sin representant at det eneste som skiller R41 serien fra R51 serien er designet !! ( 37`LCD til samsung finnes kun i R41 utgave dvs. det finnes ikke en LE37R51)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer som han før meg har sagt, det finnes følgende modeller:

26":
    LE26R51B og LE26R41B
    32"
    LE32R51B og LE32R51B
    37"
    LE37R41B
    40"
    LE40R51B

Har selv ikke sett 40" utgaven men det er forskjell på skjermer med samme spesifikasjoner og forskjellige størrelser. En større skjerm er mer krevende både prosessormessig og strøm messig for å kunne gi inntrykk av et like godt bilde i og med at bildeoverflaten er mye større. Selvsagt med HD signal digitalt så blir ikke forskjellen så stor men med vanlig PAL blir den å virke enorm (dette skyldes jo i stor grad at bildet strekkes ut over større område).

Gleder meg selv til å få inn "milano" i butikk. Det må være den lekreste designtv jeg noensinne har sett.

Drit i selgeren som tydeligvis enten har hatt en dårlig dag eller ikke vet hva han driver på med. Håper det er snakk om en liten lokaleid butikk for slikt nivå skal det ikke være i de større i byene iallefall....

Jobber selv i expert og har intet problem med å anbefalte nevnte tv serie.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av MF24
    Han selgeren må jo være totalt hjerneskadet !! eller så har han nettopp sluttet i stillingen som grønnsaks-assistent på Rema1000.....
    Som tidligere frukt- og grøntmedarbeider i samvirkelaget vil jeg påpeke at dette er direkte fornærmende! Undertegnede og trolig flere av mine tidligere kolleger er fullt ut i stand til å skille mellom dårlig bilde (samsung plasma) og brukbart bilde (samsung LCD).

Man kan spørre betjeningen på elkjøp mm om faktaopplysninger som lagerstatus, pris og garanti. Å spørre om deres subjektive mening er imidlertid bortkastet tid. Jeg hadde snudd ryggen til ved det første adjektivet som ploppet ut av selgers munn.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    takker for svar. Dette med større skjerm må strekke bildet med samme antall punkter større over et større panel forstår jeg jo. Men vil ikke det oppveies litt hvis man har større sitteavstand til skjermen? Uansett så har jeg liksom fått inntrykk av at denne Samsung serien var bra LCD.

Selgeren veit jeg ikke så mye om, han spurte om jeg trengte hjelp da jeg kom - hvilket var positivt. Jeg tittet en liten stund før jeg spurte om noe - altså angående Samsung modellene.

Jeg ble litt forbløffet hvorfor han så konsekvent sa at 40 LCD var dårlig, uten å sjekke mitt behov eller hva jeg ville bruke TV'n til. Dårlig selgere har jeg egentlig mere opplevd på ELkjøp enn på expert. Men men. Jeg mistet liksom litt mun og mele der jeg sto da han fullstendig overså at jeg spurte spesifikt etter en bestemt modell og TV-type.

Lars.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Hei,
    takker for svar. Dette med større skjerm må strekke bildet med samme antall punkter større over et større panel forstår jeg jo. Men vil ikke det oppveies litt hvis man har større sitteavstand til skjermen? Uansett så har jeg liksom fått inntrykk av at denne Samsung serien var bra LCD.

Selgeren veit jeg ikke så mye om, han spurte om jeg trengte hjelp da jeg kom - hvilket var positivt. Jeg tittet en liten stund før jeg spurte om noe - altså angående Samsung modellene.

Jeg ble litt forbløffet hvorfor han så konsekvent sa at 40 LCD var dårlig, uten å sjekke mitt behov eller hva jeg ville bruke TV'n til. Dårlig selgere har jeg egentlig mere opplevd på ELkjøp enn på expert. Men men. Jeg mistet liksom litt mun og mele der jeg sto da han fullstendig overså at jeg spurte spesifikt etter en bestemt modell og TV-type.

Lars.

siba har akkurat fjernet LE40R51B som var priset til 22000,- i flere dager nå. hm.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runjohan
    siba har akkurat fjernet LE40R51B som var priset til 22000,- i flere dager nå. hm.
    Det kan det jo være så mange grunner til. Tror ikke det må ha noe med kvaliteten på TV'n å gjøre.

Lars.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Som tidligere frukt- og grøntmedarbeider i samvirkelaget vil jeg påpeke at dette er direkte fornærmende! Undertegnede og trolig flere av mine tidligere kolleger er fullt ut i stand til å skille mellom dårlig bilde (samsung plasma) og brukbart bilde (samsung LCD).

Man kan spørre betjeningen på elkjøp mm om faktaopplysninger som lagerstatus, pris og garanti. Å spørre om deres subjektive mening er imidlertid bortkastet tid. Jeg hadde snudd ryggen til ved det første adjektivet som ploppet ut av selgers munn.
    Nå var det ikke meningen å fornærmere ovennevnte eller andre eventuelle grønnsaks-medarbeidere på forumet her ville bare få frem at mange av de som jobber i de store kjedene ikke har litt peiling på hva de selger, eller hva de prater om...det finnes uttalige eksempler på det her på forumet.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi alikevel er inne på temaet; er det noen som vet om LE37R41 er i salg i Norge ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel...

LE40R51B går vel for å være en av de beste lcdene på markedet.

Nå har forøvrig LE40M61B kommet, og denne har et helt nytt lcdpanel, høyere kontrast osv.
    Har ikke sett den i butikken ennå, men den er å få kjøpt i sverige hvertfall.

Nå skal jeg snart ut på lørdagsrunden til expert, hifiklubben osv...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [space]
    Vel...

LE40R51B går vel for å være en av de beste lcdene på markedet.

Nå har forøvrig LE40M61B kommet, og denne har et helt nytt lcdpanel, høyere kontrast osv.
    Har ikke sett den i butikken ennå, men den er å få kjøpt i sverige hvertfall.

Nå skal jeg snart ut på lørdagsrunden til expert, hifiklubben osv...
    Sånne lørdager er fine! Hehe. Har lest om LE40M61B, fikk jo EISA award som beste LCD tv tror jeg. Den er nok riktig knall. Men jeg kan ikke strekke meg så veldig over 20-25.000. Men, jeg kan jo vente litt for å se om prisen faller noe. Problemet er jo at når prisen faller så kommer det noe enda nyere og enda bedre, og så videre... Uansett, jeg har lyst til å handle før jul.

Men, er litt usikker i blant på dette med LCD. Når man går inn i en butikk så er det liksom "plasma plasma plasma" man får høre. Og så ser jeg det er veldig forskjellige meninger om de forskjellige modellene innen LCD. Jeg veit jo man skal stole på sitt eget øye, men ofte er det vanskelig å se de aktuelle modellene koblet opp ved siden av hverandre med ulike type signaler.

Lars

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Så på nevnte modell i dag sammen med fruen.(LE-40R51B)
    Rett opp av esken med denon S-101 og Stealth filmen.
    Greit bilde, men vanskelig å si hvordan vill blitt med en god dvd spiller.
    Har selv en marantz dv 6400 og håper den kan levere levere litt bedre bilde.
    De skulle sette den opp med The Calibrator over helgen så da blir det en tur til for å se litt mer.
    Tipper jeg tar med flyvend dolker og forbidden city dvd'n til jean m j.

Ellers liker jeg designet til 61b som kommer bedre ,men om det nye panelet
    og designet er verd priseforskjellen er ikke godt å si.Håper det blir mulig å
    sette de opp side ved side for å teste..
    Ellers er det en 37' hugoson på trappene som skulle være megt bra.
    Spennende

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg husker riktig, skulle Hifiklubben ha ca 30.000 for M61.

Sånn jeg tenker da er at jeg får en sub eller en ekstra tv til soverommet for det mellomlegget mellom r51 og m61.

Nå får man r51 til 18.000 NOK på webhallen.se, og m61 til 22.000 på en av de andre svenske nettsjappene, men der også blir det jo 4000,- i forskjell som en kan bruke på noe annet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •