Har kjøpt 37" LCD, trenger gode råd....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har kjøpt 37" LCD, trenger gode råd....

Det er jo alltid i ettertid en skjønner at en burde pløye slike excellente forum
    som dette, men nå er det gjort. Jeg har vært på Elkjøp og kommet hjem med en Philips 37PF7320. Tv'n virker jo egentlig imponerende på en ukyndig fyr som meg, men jeg er allerede litt irritert. Har funnet ut at denne tv'n "bare" har 10 siders tekst-tv minne, selger'n sa den hadde langt over 1000, men han huska ikke om det var 1200 eller 1500....kjeltringen...
    Vet ikke hvor mye det betyr egentlig, men jeg liker nå å bla i tekst-tv da.
    Har forøvrig ikke prøvd "vanlig" tv på denne enda, siden jeg har flyttet inn i nytt hus og har ikke kommet så langt at jeg har fått montert parabolen.

Ellers så kobla jeg til DVD spilleren (pioneer 575A) med en steingammel scart jeg hadde liggende, og prøvde også med den originale kabelen som fulgte med tv'n. Denne går forøvrig inn på DVD'n (3 stk. med forskjellig farge på) som via en overgang gikk inn på en HD inngang på tv'n. Jeg hadde også fått beskjed om at jeg skulle sette DVD på progressiv, og velge bort RGB, noe jeg gjorde. Det rare er at jeg ikke så noe merkbar forskjell på bildet mellom disse to kablene, sett med mine øyne da...

Ellers så vet jeg ikke helt om jeg er helt fornøyd med bildet, det er jo greit nok, men..men...

Har jeg kjøpt en dårlig tv? Burde jeg bytte, finnes det greie alternativer i denne prisklassen? Jeg skulle visstnok kunne bytte, eller få igjen pengene innen 30 dager.

Har forøvrig ikke noen planer om å koble en pc til denne tv'n, tror heller ikke tv spill vli bli aktuellt. Det blir DVD og parabol.

Setter umåtelig pris på gode råd og tips fra dere guruer, flate tv'r er jaggu en jungel.

kartro

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på nettsiden til Elkjøp at Philips 37PF7320 ligger til 20k, var det det du ga også?

Jeg har personlig ikke sett så mange LCD tv'r, jeg er mere favoritt av plasma. Ihvertfall i den størrelsen du har valgt.

Om du ikke syns du er fornøyd med bilde, gå å ta en titt på Panasonic TH37PA50. Den har knallbilde, jeg har forgjengeren 37PA30, og er forsatt knallfornøyd(veldig uvanlig av meg å være).

Den er da selvfølgelig ikke HD klar, men er jo ikke ubrukelig selv om det kommer HD sendinger, da den bare scalerer ned signalet til riktig oppløsning.

Jeg ville nok prioritert bra bilde nå, fremfor at den skal være HD klar for sendinger som etterhvert kommer en gang i fremtiden.

Panasonic 37PA50 var også nettopp på tilbud hos Elkjøp til 15.000,- , vet ikke om de forsatt har det, på sidene deres så ligger den til 20k ser jeg, men den var nå på tilbud forrige uke ihvertfall.

Kan ikke skade å ta en titt på den i hvertfall?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal koble til parabol, så har vel paraboltuneren egen teksttv modul som kanskje er bedre, eller ...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Ser på nettsiden til Elkjøp at Philips 37PF7320 ligger til 20k, var det det du ga også?

Jeg har personlig ikke sett så mange LCD tv'r, jeg er mere favoritt av plasma. Ihvertfall i den størrelsen du har valgt.

Om du ikke syns du er fornøyd med bilde, gå å ta en titt på Panasonic TH37PA50. Den har knallbilde, jeg har forgjengeren 37PA30, og er forsatt knallfornøyd(veldig uvanlig av meg å være).

Den er da selvfølgelig ikke HD klar, men er jo ikke ubrukelig selv om det kommer HD sendinger, da den bare scalerer ned signalet til riktig oppløsning.

Jeg ville nok prioritert bra bilde nå, fremfor at den skal være HD klar for sendinger som etterhvert kommer en gang i fremtiden.

Panasonic 37PA50 var også nettopp på tilbud hos Elkjøp til 15.000,- , vet ikke om de forsatt har det, på sidene deres så ligger den til 20k ser jeg, men den var nå på tilbud forrige uke ihvertfall.

Kan ikke skade å ta en titt på den i hvertfall?
    Jeg ga hakket over 20K, men så fikk jeg den med meg med en gang da.
    Ser ut som alle skal ha flatskjerm nå, så lagerbeholdninga var ikke den beste.
    Jeg lurer litt på den kabelen jeg bruker. Jeg så ikke noe særlig forskjell på en gammel scart og den komponent(?) greie som fulgte med.
    Har du noen tips her? Hva gir best bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Testmaster
    Hvis du skal koble til parabol, så har vel paraboltuneren egen teksttv modul som kanskje er bedre, eller ...
    Nei, såvidt jeg vet så har den ikke det.
    Nå har jeg ikke fått prøvd tekst-tv enda da, men det er vel en forskjell på 10 sier versus over 1000 siders minne?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •