DiBoss LCD TV. Noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DiBoss LCD TV. Noen erfaringer?

Komplett har en 32" DiBoss LCD til 7995,- Dette er jo en veldig behagelig pris.
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312355&cks=WYO

De har også en 40" til 19995,- Noen som har erfaringer med dette merket?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Tipper at mye av grunnen til at ingen har svart, er at dette merket har vært diskutert før, noe du sikkert hadde oppdaget om du hadde brukt den aldeles utmerkede "søk" funksjonen her

Men til saken: D-boss'ene har det samme panelet som mange andre tv'er, både i "billig" og "middels" segmentet. Kontrastnivå er godt (800-1000:1, litt avhengig av modell), og fargegjengivelsen nøytralt god. TV-signal blir meget godt via SCART, og greit via kabel-tv. Antenne-bilde anbefales ikke, da D-bossen ikke filtrerer bort like mye støy som de mer "tradisjonelle" Tv-merkene (Philips osv). Garbage in, garbage out. Designet er relativt nøytralt; noen liker det veldig godt, og noen misliker det litt. Den sorte rammen rundt bildet gir litt bedre opplevd kontrast, så dette er et pluss.

NB! D-Boss skjermene finnes i flere varianter, ikke alle har komponent inngang. Sjekk dette nøye om dette er viktig for deg. Jeg bruker min kun til PC via DVI uansett... En annen ting; skal du bruke skjermen via HTPC, sjekk at du får de skjermene som har 1366x768 native oppløsning. 1280x768 er ikke ideelt.

P.S. Det finnes også andre skjermer i samme segment, bl.a.Viewpia, som også er heftig diskutert i egen tråd. Disse har (etter det jeg husker) komponentinnganger alle sammen, og omtrent samme paneler som D-Boss.

Bare "kjapt" innpå...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et godt svar, og jeg søkte og leste de andre trådene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •