Nokre spørsmål angåande flat-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer proxp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nokre spørsmål angåande flat-tv

Skal snart kjøpe meg ny tv, tenkte på 37" lcd. Så derfor har eg nokre spørsmål.

1. Hvilken garanti er det ved kjøp i utland?

2. Sitteavstand, går det bra å sjå på ein avstand på ca 2m?

Det var det eg lurte på, kanskje eg kjem på noko ved eit seinere tilfelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan iallefall svare på punkt 2: Ja det går fint å sitte 2 m fra en 37". Det vil sikkert virke stort til å begynne med, men du blir veldig fort vant til det og vil sikkert tenke at du må ha en 42" neste gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående punkt 1: Jeg tror nok ikke det er noen felles regler som gjelder ved kjøp av varer i utlandet. Tror nok du må sjekke opp med hvert enkelt firma som du handler hos ang. garantier ol.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har garantirettigheter iht norsk lov, uansett om varen er kjøpt i utlandet

Mulig det er unntak dersom det ikke eksisterer importører av samme merke i landet, men det gjør det jo stort sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan i alle dager går det ann å si at du har garanti rettigheter etter norsk lov ved kjøp i utlandet?

eller går faktisk ann å si det, for garanti finnes det ingen verdens ting om i norges lover, og ingen produsenter er pålagt noen form for garanti ansvar med lov! Derimot er det noe som heter reklamasjonsrett......

Men fortsatt så får du IKKE 5 års reklamasjonsrett ved kjøp i utland!!
    Hva som gis av garanti er forskjellig fra produsent til produsent, i tillegg kan jo butikken og tilby ekstra garanti. Men er ingen land som har så sterk lovgivning som norge når det gjelder reklamasjonsrett derfor er det veldig vanlig i en del land å selge garanti/forsikring som tillegg til produktet

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man kjøper en pioneer skjerm utlandet kan man vel reklamere til en pioneer avdeling/butikk i norge, vet ikke hvor utberedt dette er men har hørt at Pioneer har stort utvidet service på det området.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geokriq
    hvordan i alle dager går det ann å si at du har garanti rettigheter etter norsk lov ved kjøp i utlandet?

eller går faktisk ann å si det, for garanti finnes det ingen verdens ting om i norges lover, og ingen produsenter er pålagt noen form for garanti ansvar med lov! Derimot er det noe som heter reklamasjonsrett......

Men fortsatt så får du IKKE 5 års reklamasjonsrett ved kjøp i utland!!
    Hva som gis av garanti er forskjellig fra produsent til produsent, i tillegg kan jo butikken og tilby ekstra garanti. Men er ingen land som har så sterk lovgivning som norge når det gjelder reklamasjonsrett derfor er det veldig vanlig i en del land å selge garanti/forsikring som tillegg til produktet
    ikke helt sikker på om du har rett ang. reklamasjonsretten jmf. http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/3639829.html
    Om de aktuelle nettbutikkene er klar over det tviler jeg på og om de vil selge til norske kunder hvis de var klar over det er ukjent. Jeg vil anta det er vanskligere og tar lengre tid enn i forhold til en Norsk butikk hvis det som står i linken stemmer

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    ikke helt sikker på om du har rett ang. reklamasjonsretten jmf. http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/3639829.html
    Om de aktuelle nettbutikkene er klar over det tviler jeg på og om de vil selge til norske kunder hvis de var klar over det er ukjent. Jeg vil anta det er vanskligere og tar lengre tid enn i forhold til en Norsk butikk hvis det som står i linken stemmer
    Det er verd å merke seg at dette kun gjelder europa, men du verden så deilig å være forbruker i Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afro
    Det er verd å merke seg at dette kun gjelder europa, men du verden så deilig å være forbruker i Norge
    men jeg har sett svar fra fyndsborsen som indikerer at de ikke er klar over det, hva skjer hvis de ikke er klar over det, og senere oppdager at de har påtatt seg ganske kraftige reklamasjonskostnader?vil de da slutte å selge til norge??

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    men jeg har sett svar fra fyndsborsen som indikerer at de ikke er klar over det, hva skjer hvis de ikke er klar over det, og senere oppdager at de har påtatt seg ganske kraftige reklamasjonskostnader?vil de da slutte å selge til norge??
    Fyndbørsen har vel såpass mye bedre priser enn i Norge på de fleste aktuelle produkter sånn at jeg tror i værste fall så øker de bare prisene på salg til utlandet (Norge). Rart om de ikke vet at de har disse forpliktelsene da de har holdt på ganske lenge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •