Buet bildet på Philips 32pw8719

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Buet bildet på Philips 32pw8719

Har den siste tiden lagt merke til at bildet buer seg, som om jeg ser inn i en bue, hvor øverste og nederste del av bildet "blåses opp" og dermed blir forstørret.

Ikke irriterende hele tiden, men det ser noe snodig ut med rulletekster, og ved nedover-panoreringer ser man at bildet forandrer seg etter hvert som det går over skjermen..

Hva kan problemet være??

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel det samme som skjer med alle(?) CRT skjermer over tid; magnetene som styrer strålene fra bilderøret flytter litt på seg eller lignende, slik at geometrien i bildet blir dårlig. Det kan vel justeres av et verksted, men jeg tror ikke du noengang får så perfekt geometri som du får med flatskjermteknologiene. Men CRT har jo noen andre fordeler(selv om også de blir borte etter hvert som flatskjermene blir bedre).

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Kan det komme av magnetiske forstyrrelser fra andre kilder??

CRT har sine fordeler og ulemper, men så lenge bildet er så bra på dvd som det er nå, og tv-signalene uasnett er søppel, så har jeg ingen planer om å bytte

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan nok komme av magnetiske forstyrrelser fra andre kilder, men i så fall vil du nok også se misfarging i hjørnene og/eller kantene av bildet. Rosaskjær ved hvitt bilde etc.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke noe slikt...

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prød å justere geometrien i TVèn? Du finner service menyen ved å taste 062596 i+ i rask rekkefølge.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd det tidligere, men finner ingen innstilling som kan justere dette.

Hvis det da ikke er noen brukere her med god erfaring fra Philips servicemenyer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Har den siste tiden lagt merke til at bildet buer seg, som om jeg ser inn i en bue, hvor øverste og nederste del av bildet "blåses opp" og dermed blir forstørret.

Ikke irriterende hele tiden, men det ser noe snodig ut med rulletekster, og ved nedover-panoreringer ser man at bildet forandrer seg etter hvert som det går over skjermen..

Hva kan problemet være??

Hei,
    Dette har ingenting med magnetiske forstyrrelser å gjøre.

1. Enten har du en hardware feil i tv'n som må på verksted for å repareres. ( skifte noen komponenter ) eller det er software feil i minne på tv. Er det software feil kan dette rettes ved å gå inn i servicemeny som tidligere nevnt. Men her skal du være forsiktig. Gjør du endringer her som du ikke har full kontroll over gjør du bare vondt verre....

Trykker du 062596i kommer du til servicemenyen. Her skal du isåfall gå til menyen geometri. Videre heter denne justeringen Ø/W eller Æ/W bredde . Før du gjør eventuelle justeringer bør du notere deg verdien som allerede står der, slik at du kan sette den tilbake.
    Når du gjør denne justeringen bør du ha et bilde som har noen rette streker ute ved siden av skjermen, hvis ikke er det vanskelig å se om det skjer noe.
    Hvis du ikke ser at det skjer noe har du mest sannsynligvis hardware feil på tv'n.

Lykke til !

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode tips!

TAkk skal du ha! I servicemenyen kan jeg få fram et rutenett jeg kan bruke til å stille inn, så jeg skal sjekke dette opp.

Flott med folk med peil!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •