Pioneer 436XDE lip synch problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 436XDE lip synch problemer

Heisann

Jeg har litt problemer med lip synch og er først og fremst ute etter å høre om noen av dere andre har sett noen problemer med dette.

Jeg har forsinket bilde med noen få ms, både med analog tuner og med dvd. Bruker en Kenwood V5090D receiver.

Jeg har også testet med høytalere direkte koblet til TVens egne høytalerutganger, og har fremdeles samme forsinkelse, så det friskemelder vel forsåvidt alle andre komponenter enn selve TVen.

Dersom dette er normal, noe jeg må regne med etc, finnes det receivere (som ikke setter meg i gjeld til 2009) som lar meg kompensere for dette (typisk legge inn et justerbart antall ms forsinkelse på lyd for å matche bildet)

Setter pris på om noen av dere med lik tv kunne dele deres erfaringer her. Er jo tenkelig at jeg kan ha en skavank på mitt apparat, men er vel langt mer sannsynlig at dette er en normal problemstilling enn en konkret feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Det er egentlig ikke bilde men lyd som må bli forsinket"

Tror du misforsto meg litt... jeg skrev at bildet er forsinket, ikke motsatt selvfølgelig nok.

DVD spilleren min har ingen slik funksjon, men så hadde det heller ikke vært en fullstendig løsning, ettersom jeg også har tilsvarende problemer på andre inputs enn DVD, inkludert vanlig analog tv.

Det som forbauset meg litt, er at jeg har slike sync problemer på analog TV input, selv om jeg bruker TVens innebygde lyd. Det betyr jo i all praksis at å kjøpe optional speakers til denne TVen for å bruke den autonomt, uten noe separat lydanlegg i det hele tatt, er fullstendig ubrukelig.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen lip synch problemer med Pioneers høytallere (PDP-S37) koblet til når jeg bruker den innebygde tuneren eller parabol. Når jeg kjører DVD gjennom HDMI inngangen måtte jeg forsinke lyden litt. Dette er mulig med Rotel RSP-1068.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er problemet konstant,eller kan det variere litt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbiller meg at det varierer en anelse, men ettersom det er konstant noe feil, og aldri helt perfekt, er det litt vrient å slå fast sikkert. Om det varierer noe, så er det ikke mye

Noen som har konkrete forslag til en boks jeg kan bruke mellom dvd og forsterker, slik at jeg ikke trenger å bytte? Trenger i såfall en som håndterer flere lydkilder, ettersom jeg må forsinke lyd både fra tv-tuner, dvd og spillkonsoller

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •