Hvilken CRT-skjerm?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken CRT-skjerm?

Hei.
    Jeg har nå funnet ut at jeg heller går til innkjøp av en CRT-skjerm(vanlig tv) enn LCD med HD. Da kan jeg heller kjøpe en når jeg vet hvordan det blir med HD-TV og sånt. Så det jeg lurte på da hvilken CRT skjerm som gir mest for pengene? Flatt bilderør og widescreen er vel best?
    Jeg tenker rundt 2-4000 kr. Mer synes vel ikke er hensynsmessig når vi snakker om en CRT-skjerm.

Jeg skal bruke den til å se en del på tv, men også mye DVD. 32" er passe.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahumoe
    Hei.
    Jeg har nå funnet ut at jeg heller går til innkjøp av en CRT-skjerm(vanlig tv) enn LCD med HD. Da kan jeg heller kjøpe en når jeg vet hvordan det blir med HD-TV og sånt. Så det jeg lurte på da hvilken CRT skjerm som gir mest for pengene? Flatt bilderør og widescreen er vel best?
    Jeg tenker rundt 2-4000 kr. Mer synes vel ikke er hensynsmessig når vi snakker om en CRT-skjerm.

Jeg skal bruke den til å se en del på tv, men også mye DVD. 32" er passe.

Har du ikke lyst å spille xbox360 eller PS3 i HD? Eller se filmer og serier fra pcen i HD? Eller kanskje fotball-VM i HD? Eller ha en tv som tar 10 ganger mindre plass enn en CRT?
    Hvis du ikke vil det så er nok CRT nok i massevis. Men jeg tror ikke du finner en bra CRT i prisklassen 2-4 tusen. Det må isåfall være brukt. Elkjøp har feks bare en 32" CRT til under 4.000 (3.750). Tror nok du må legge i et par tusenlapper til, hvis du ikke skal gå for billigste 32" CRT.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    32" crt til 4000 gir deg den dårligste teknologien og det dårligste bildet du klarer å finne overhodet på tv idag. du vil få dårlig geometri (folk som blir tykkere i ytterkant av bildet), dårligere skarphet jo lengre ut fra sentrum av bildet du kommer, maks 1 inngang med rgb, hvis du i tillegg kjøper en skjerm med 100hz i denne prisklassen vil du også få etterslep, helt grusomme bilder under fotballkamp og tv spill samt at disse skjermene ofte har bilder som flyter ut. Du må nok belage deg på å bruke det dobbelte og opp om du skal ha noe som duger. Du må huske at 4000 er de absolutt billigste skjermene som er mulig å få tak i.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann1
    Har du ikke lyst å spille xbox360 eller PS3 i HD? Eller se filmer og serier fra pcen i HD? Eller kanskje fotball-VM i HD? Eller ha en tv som tar 10 ganger mindre plass enn en CRT?
    Hvis du ikke vil det så er nok CRT nok i massevis. Men jeg tror ikke du finner en bra CRT i prisklassen 2-4 tusen. Det må isåfall være brukt. Elkjøp har feks bare en 32" CRT til under 4.000 (3.750). Tror nok du må legge i et par tusenlapper til, hvis du ikke skal gå for billigste 32" CRT.
    Ja altså jeg har vært lenge vært fast bestemt på LCD. Men jeg har bl.a. lest denne tråden: http://avforum.no/forum/tv-apparater/26016-ny-tv-til-hvermannsen-hd-eller-ei.html og synes kanskje at CRT-hadde vært greit i en 2-3 år. Hvem vet når HD-TV og filmer virkelig kommer. For det er vel først da det er noen spesielle fordeler ved å ha LCD!?! DVD og TV blir like bra har jeg hørt eller bedre på CRT.

Jeg er utrolig ivrig til å ha LCD med HD, men det er snakk om penger. Hvis det likevel er slik at når HD-sendingene/ordentlig filmer(altså nye filmer er i HD) først kommer så har TV'en synket ned på en 7-8 tusen i pris. Og man kan jo tenke seg en TV i dag til 8 tusen i forhold til en til 15 tusen. Forskjellen er rimelig stor. Da ville det vært bedre å vente en 3 år og kjøpe en LCD til 15 k da. CRT'ene forandre deg ikke, det gjør LCD'ene.
    Jeg skal ikke spille på konsoller, men hadde vært gøy å koble til PC i blant.

Men hvis det er som dere sier at for å få en god CRT TV må man oppe i 8 tusen. Så er det vel kanskje ikke så mye å tjene på å kjøpe en "midlertidlig" TV i noen år før man går til innkjøp av god-TV'en? For da er det vel ikke like aktuelt å kjøpe en ny TV for meg når jeg for 3 år siden brukte 8 tusen på TV...

EDit: Jeg har på følelsen av at dette ikke er noen god tid på å kjøpe TV på. :razz: Hvis man kjøpte tv for 2 år siden(CRT) ville det akkurat være passe å bytte ut en TV'en når HD kommer for fult. Kjøper du nå har du gammel teknologi når HD kommer, uansett om du har LCD eller CRT.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bare skal se tv sendinger i HD eller dvder i HD, har du ikke bruk for en HD klar tv nå.

Angående det du sier her: "Jeg har på følelsen av at dette ikke er noen god tid på å kjøpe TV på."
    Jeg gikk rundt i butikker og kjøpesentre å siklet på plasmatver i lang tid. Jeg gikk også rundt å preket til folk om at tvene var alt for dyre og sa at det var lurt å vente med å kjøpe, fordi prisene ville falle. Men når prisene falt på gamle tver, kom det alltid nye skjermer man hadde lyst på, som var enda bedre, til samme pris som de forrige. En dag sto jeg på ideel å snakket med en mann som var ute for å kjøpe sin 3. plasmaskjerm til hjemmekinoen, og jeg begynte med min preken: Ja jeg skal også kjøpe skjerm, men jeg skal vente til det blir billigere, og jeg skjønner ikke at du gidder å kjøpe en så dyr skjerm nå bla bla bla bla bla... Til slutt sa han: Jeg hører du er en av dem som ikke har plasmaskjerm hjemme. Da ble jeg stille :grin: Han fortsatte: Hvor lenge skal du vente? Jeg hadde ikke noe godt svar, men ikke lenge etterpå kjøpte jeg min første plasmaskjerm. Det eneste jeg angret på var at jeg ikke hadde kjøpt skjerm tidligere. For en opplevelse!! Hjemme i stua!! :grin: Men som sagt: Skal du bare se HD tv sendinger og dvder i HD så trenger du ikke en dyr skjerm med HD i dag. Lykke til uansett tv!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har kun 4000 å bruke mener jeg at denne er av de bedre. Mye bra tv for pengene. Hvis du dobler budsjettet til 8k får du en toppmodell som har bedre bilder enn de alle fleste flat tv på dagens tv sendinger. Den siste tv tar også HD vi komponent inngangen så XBOX360 i HD skal være muilg i teorien ihvertfall:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For noe tull

Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    32" crt til 4000 gir deg den dårligste teknologien og det dårligste bildet du klarer å finne overhodet på tv idag. du vil få dårlig geometri (folk som blir tykkere i ytterkant av bildet), dårligere skarphet jo lengre ut fra sentrum av bildet du kommer, maks 1 inngang med rgb, hvis du i tillegg kjøper en skjerm med 100hz i denne prisklassen vil du også få etterslep, helt grusomme bilder under fotballkamp og tv spill samt at disse skjermene ofte har bilder som flyter ut. Du må nok belage deg på å bruke det dobbelte og opp om du skal ha noe som duger. Du må huske at 4000 er de absolutt billigste skjermene som er mulig å få tak i.
    Jeg har også tenkt som han og kjøpte et philips 32" widescreen 100 hz og ønsker å ha det i 2-3 år. Betalte 3750 kr for det. Og det har et helt greit bilde! Ikke flimrer det og har en del greie funksjoner bla tekst tv og tv samtidig(delt på skjermen) Jeg eide faktisk en 43" pioneer plasma tv for ett år siden, men syntes det var elendig på sportsendinger..min 32 " er bedre enn den faktisk på det området.

Nei helt enig, ikke vits med kjempedyre plasma og lcd tv'r nå, jeg venter til markedet har stabilisert seg og HD sendingene har kommet for fullt. Da vil prisene rase deretter. Jeg har en kompis som kjøpte 42 tommer panasonic for halvannet år sdien for 43.000. Nå koster den 19.000. Og den var ikke HD klar engang!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar. Nå har jeg bestemt meg; det blir CRT til rundt 3-5 tusen. Men er det noe billigere å kjøpe CRT-tv'er på nette? Jeg mener slik som det er med plasma/LCD. Eller er det omtrent samme pris på elkjøp ect.?

Og måtte bare vise dette. Denne tv'en PHILIPS 32PW8620
    Elkjøp
    Lefdal
    Jammen stor forksjell over 2 tusen. Vil det si at eljkøp generelt er billigere på tv'er enn Lefdal?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Sitat Opprinnelig postet av ahumoe
    Takker for alle svar. Nå har jeg bestemt meg; det blir CRT til rundt 3-5 tusen. Men er det noe billigere å kjøpe CRT-tv'er på nette? Jeg mener slik som det er med plasma/LCD. Eller er det omtrent samme pris på elkjøp ect.?

Og måtte bare vise dette. Denne tv'en PHILIPS 32PW8620
    Elkjøp
    Lefdal
    Jammen stor forksjell over 2 tusen. Vil det si at eljkøp generelt er billigere på tv'er enn Lefdal?
    Jeg kjøpte den for 3790 kr..er fornøyd..jeg så den til 5200 på nettet..klart at det finnes bedre tv'r der ute..men jeg skal bare ha den i 2 år, så havner den i en kjellerstue eller på soverommet og da har lcd og plasmaene sunket tilsvarende og man har fått bedre apparater

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter kjøp