Ekte HDTV eller 720?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ekte HDTV eller 720?

Skal ha flattv til xbox mm. Vet det kommer HD filmer og sender snart. Bør jeg kjøpe en ekte hdtv 1920x1080 eller hva det er, eller holder det med 720? har ikke så mye penger eller dessverre.

når kommer de ekte med bra utvalg priser?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    720p er like "ekte" HD som 1080i/p. Spørsmålet er om du skal kjøpe en skjerm som kan vise native den største oppløsningen som er nevnt i HDTV fra ATSC.

Kun et fåtall annonserte tv-er har faktisk 1080x1920 fysiske punkter, og av disse er det foruroligende mange som har problemer med å la en ekstern kilde addressere alle pixlene 60ggr i sekundet.

Jeg ser ikke noe problem med å gå for en skjerm med 768x1366 pixler så lenge bildekvaliteten er på topp (og det er et helt annet spørsmål).

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et veldig bra svar! Ser ut som at jeg som er en helt vanlig mann i gata ikke trenger å bruke mye penger på 1080 oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://hdtv.engadget.com/entry/1234000303057041/

denne beskriver vel spm mitt..og besvarer det greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første halvdelen er litt på trynet:

*PC-kilder produserer lett 1080p innhold som ser grusomt ut hvis det blir skalert eller interlacet.

Han argumenterer mot 1080p skjermer med at det ikke finnes kildemateriale, så argumenterer han mot ps3/1080p med at det ikke finne skjermer til å vide dette. Bite seg selv i halen...

Siste halvdel er derimot helt ok. Hvor mange som kan se (og hvor mange som bryr seg) er et åpent spørsmål. Jeg er overbevist om at 1080i ser best ut på et 1080p display, og jeg tror 720p på et 1080p display vil se bedre ut enn 1080i på et 720p display. Men uansett vil bildet bli VELDIG BRA så lenge skjermene/prosessering og innhold er bra.

mvh
    Knut Inge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •