Er El-kjøp på BÆRTUR når det gjelder TV-Specs?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er El-kjøp på BÆRTUR når det gjelder TV-Specs?

Jeg var en tur på El-kjøp idag. Håpet de hadde noe nytt å vise fram.

Og det hadde de! Tv-avdelingseksperten sa nemlig at man må kjøpe LG ikke SAMSUNG, fordi LG produserer ALLE skjermene til Samsung. Er det virkelig sant?

Så sa den samme selgeren at alle LG's LCD-tver er OLED!
    Både LP1, LX2 osv er OLED! Jeg sa "du mener kanskje LED baklys som mer korrekt kalles EEFL?"

Nei! Han sa at LG fant opp OLED og at det var i alle deres LCD-er!

Jeg sa "Jeg bestrider din påstand sterkt".

Han svarte "Samme det, det er ihvertfall det de fleste kaller tven".

Noen som fikk bakoversveis nå?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som selger er det bedre å holde kjeft og la folk tro man er idiot enn å åpne kjeften og fjerne enhver tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er svada ja! - og LG lager ikke skjermene til Samsung!

Samarbeidspartner Ford Prefect sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Og det hadde de! Tv-avdelingseksperten sa nemlig at man må kjøpe LG ikke SAMSUNG, fordi LG produserer ALLE skjermene til Samsung. Er det virkelig sant?

Så sa den samme selgeren at alle LG's LCD-tver er OLED!
    Både LP1, LX2 osv er OLED! Jeg sa "du mener kanskje LED baklys som mer korrekt kalles EEFL?"
    LG og Philips har et samarbeide. Det samme har Sony og Samsung.
    LG lager så vidt jeg vet ingen av skjermene til Samsung. Uansett har det lite å si. Det er veldig mange skjermer der ute med de samme panelene, men som ser helt forskjellige ut. Skal vi tro enkelte selgere ute hos kjedene og flere av aktørene på internet, er bildeprosessering helt unødvendig.

OLED? Da må selgeren være temmelig på bærtur. LED er, er som du påpeker, benyttet i LP1 og LX2.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung/sony lager jo bedre skjermer enn LG/Philips som jo er plaget med blåstikk i det sorte litt ut på sidene. Samsung og LG har begge egne plasma fabrikker ( i likhet med hitachi, pioneer og panasonic), disse er da også de eneste som har dette i hele verden.

Når det gjelder OLED er vel dette noe som faktisk Sony har kommet lengste med (de viste vel frem en fungerende prototyp i ca 20" størrelse for et halvt år siden på en eller annen elektromesse). Visste ikke engang at LG jobbet med slik forsåvidt.

Det er like gøy hver gang å prøve å være ærlig selger når kunder kommer hjernevasket med slik svada

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg eller er det andre som er erfart dette?

Av og til får jeg lyst til å ta meg en tur innom Elkjøp for å se om det er noen spennende flatskjermer en kunne ha lyst på. Denne lysten forsvinner som dugg for solen etter en lite runde i Elkjøp sine utstillingslokaler. Her er det mye rot og selv de flotteste flatskjermene virker stygge i Elkjøp sine lokaler. Det er lite som frister og jeg går ut med mindre lyst til å handle enn før jeg kom inn. Dette er selv uten å ha snakket med kunnskapsløse idioter.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jo

Og en ting er nå å ha misforstått, og være ydmyk nok til å sjekke opp facts.

Men i dette tilfellet var fyren beinhard påståelig, enda jeg argumenterte nøye og lenge.

Og dette er personen som påvirker kjøpet til hvermansen i den største El-butikken en middels norsk stor by.

Han påstod også at nyeste Hitachi-plasma er den råeste som er laget, med masse ny teknologi i forhold til de forrige. Det er vel også bare vås. Det er den samme som 7200-modellen, bare et annet design.

Han slo også fast at LG 42" PX4 er verdens beste plasma, og Panasonic LX500 er verdens beste lcd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han hadde iallefall rett i at LG 42" PX4 og TX32LX500 er bra skjermer(leiit drøyt med verdens beste ), resten høres ut som ein selger som er villig til å sei alt for å få eit salg. Trist når selgere ikkje kan ver ydmyke og sjekke opp fakta visst kunden seier andre ting enn seg sjøl, ødelegger jo ryktet til butikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Og en ting er nå å ha misforstått, og være ydmyk nok til å sjekke opp facts.

Men i dette tilfellet var fyren beinhard påståelig, enda jeg argumenterte nøye og lenge.

Og dette er personen som påvirker kjøpet til hvermansen i den største El-butikken en middels norsk stor by.

Han påstod også at nyeste Hitachi-plasma er den råeste som er laget, med masse ny teknologi i forhold til de forrige. Det er vel også bare vås. Det er den samme som 7200-modellen, bare et annet design.

Han slo også fast at LG 42" PX4 er verdens beste plasma, og Panasonic LX500 er verdens beste lcd.
    Bare så det er sagt, 7200 er jo den beste plasmaen hitachi har, alt annet er jo lavere modeller, trudde dessuten ikke Elkjøp ønsket å selge Hitachi (selv om de har de utstilt) siden de prater masse dritt om de andre steder.

Nå skal jeg være ærlig å innrømme at jeg selv jobber for en konkurrent så det er sagt (har faktisk jobbet for 2 konkurrenter opp gjennom tiden). Det som jeg personlig synes er så snodig er at jeg har gått inn på 4 elkjøp butikker i den byen jeg selv jobber i nå samt 2 i den forrige byen jeg jobbet i, både før og etter at jeg selv begynte å jobbe i bransjen. Totalt har jeg sikkert vært innom butikkene ca 100 ganger iløpet av en 7 års periode og ikke EN eneste gang har jeg blitt spurt om hjelp. Jeg har heller aldri opplevd å ha mindre informasjon om ett produkt de selger enn de som jobbet der og det virker som det er ytterst mange nyansatte skoleungdom og studenter. Ikke at dette nødvendigvis er negativt i forhold til service og informasjonsnivå, problemet er bare at de jobber kun noen få timer her og der innimellom og gjerne ikke har oversikt over bestilling, lager, reklamasjoner osv. Blir som IKEA på en måte. Er jo lett å kutte priser om man slipper å betale så mye til fastansatte.

Det var en person som jobbet hos elkjøp i min forrige arbeidsby som virkelig hadde peiling så det er ingen regel uten unntak, men det var også seriøst mye dårlig der borte. Alle de historier jeg har blitt fortalt av kunder som til slutt har kommet til "min" butikk etter å enten blitt oversett eller tildels også fått dårlig behandling eller ikke noe informasjon i det heletatt....

Håper nivået skjerper seg i alle ledd, problemet er vel at investorene tenker som så at lite utvalg, lave priser og elendig servicenivå er hva vi nordmenn vil ha. Desverre har de nok litt rett, se bare på utvalget i dagligvare og platebransjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Bare så det er sagt, 7200 er jo den beste plasmaen hitachi har, alt annet er jo lavere modeller, trudde dessuten ikke Elkjøp ønsket å selge Hitachi (selv om de har de utstilt) siden de prater masse dritt om de andre steder.

Nå skal jeg være ærlig å innrømme at jeg selv jobber for en konkurrent så det er sagt (har faktisk jobbet for 2 konkurrenter opp gjennom tiden). Det som jeg personlig synes er så snodig er at jeg har gått inn på 4 elkjøp butikker i den byen jeg selv jobber i nå samt 2 i den forrige byen jeg jobbet i, både før og etter at jeg selv begynte å jobbe i bransjen. Totalt har jeg sikkert vært innom butikkene ca 100 ganger iløpet av en 7 års periode og ikke EN eneste gang har jeg blitt spurt om hjelp. Jeg har heller aldri opplevd å ha mindre informasjon om ett produkt de selger enn de som jobbet der og det virker som det er ytterst mange nyansatte skoleungdom og studenter. Ikke at dette nødvendigvis er negativt i forhold til service og informasjonsnivå, problemet er bare at de jobber kun noen få timer her og der innimellom og gjerne ikke har oversikt over bestilling, lager, reklamasjoner osv. Blir som IKEA på en måte. Er jo lett å kutte priser om man slipper å betale så mye til fastansatte.

Det var en person som jobbet hos elkjøp i min forrige arbeidsby som virkelig hadde peiling så det er ingen regel uten unntak, men det var også seriøst mye dårlig der borte. Alle de historier jeg har blitt fortalt av kunder som til slutt har kommet til "min" butikk etter å enten blitt oversett eller tildels også fått dårlig behandling eller ikke noe informasjon i det heletatt....

Håper nivået skjerper seg i alle ledd, problemet er vel at investorene tenker som så at lite utvalg, lave priser og elendig servicenivå er hva vi nordmenn vil ha. Desverre har de nok litt rett, se bare på utvalget i dagligvare og platebransjen.
    Mye av samme erfaring jeg har med expert her i byen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0