Ny Tv til stua

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger hjelp til tv innkjøp

Dilemmaet er: skal jeg gå for er 32 eller 42. sitte avstanden er 2-3 meter. skal brukes til vanlig tv og film . ser og så mye på fotball så jeg vil ha en tv dere dette ser bra ut. kanskje noe pc ( men ikke et must). hva er det av innkobling muligheter man trenger til denne slags bruk

hva er det dere her på forumet anbefaler?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke vektlegger PC-bruk, så burde en rimelig plasma-TV til rundt 15.000 gjøre jobben. Med sitteavstand 2-3 meter så ville jeg ha valgt en 32" idag. Når HDTV kommer for fullt, så kan en heller vurdere en 42" med skikkelig HD oppløsning. Idag er TV-bildene såpass dårlige at å se på en 42" på 2-3 meters avstand kanskje ikke vil se så bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv 2.5 meter fra tv og er eier av en 42` px4 plasma. Fungerer utmerket til tv, film/dvd, pc-spill og ikke minst fotball. Blir bare mer og mer fornøgd med mitt tv, så mitt råd er å gå for 42 plasma. Det er såpass mye bra på markedet og kvaliteten er veldig god. Hvis en hele tiden skal gå å vente på at noe nytt og bedre skal komme, da blir en aldri å investere i noe en har lyst på, for det kommer hele tiden nyere og bedre ting på markedet. Med en 42`blir både kone og mann fornøgd

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Honner
    Sitter selv 2.5 meter fra tv og er eier av en 42` px4 plasma. Fungerer utmerket til tv, film/dvd, pc-spill og ikke minst fotball. Blir bare mer og mer fornøgd med mitt tv, så mitt råd er å gå for 42 plasma. Det er såpass mye bra på markedet og kvaliteten er veldig god. Hvis en hele tiden skal gå å vente på at noe nytt og bedre skal komme, da blir en aldri å investere i noe en har lyst på, for det kommer hele tiden nyere og bedre ting på markedet. Med en 42`blir både kone og mann fornøgd
    hvilken skjerm er det du har ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant denne hos elkjøp Thomson 32LB040S5 er det noen som har noe erfaringer om den?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy220
    fant denne hos elkjøp Thomson 32LB040S5 er det noen som har noe erfaringer om den?
    prisen og designet er greit, men bildet har ikke imponert meg. Synes det mangler nyanser i svarte/mørke områder

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic

Sitat Opprinnelig postet av Tommy220
    Dilemmaet er: skal jeg gå for er 32 eller 42. sitte avstanden er 2-3 meter. skal brukes til vanlig tv og film . ser og så mye på fotball så jeg vil ha en tv dere dette ser bra ut. kanskje noe pc ( men ikke et must). hva er det av innkobling muligheter man trenger til denne slags bruk

hva er det dere her på forumet anbefaler?

Jeg ville uten tvil gått for en 42" plasma. Jeg sitter selv 2-3m fra tven og har hatt 2 stk 42". 32" går jo sikkert greit det og, men du vil få mye mer opplevelse med en 42". Husk at med en gang du kjøper en større tv så flytter du grensene for hva du mener er normal størrelse på tv (det er ingen som kjøper mindre og mindre tv :grin: ) Jeg ville sett på panasonic 42" pa50. Det er en tv som fungerer vanvittig bra på tv og film. Den er dessverre ikke bra til pc bruk, men den konkurrerer som sagt med langt dyrere modeller når det gjelder kvaliteten på tv og dvd. Den finnes også i 37". Det finnes selvfølgelig mange gode tver, og dette er et av dem.

Når det gjelder tilkoblinger, vil det sikkert være scart-inngang eller vanlig antenne-inngang som er aktuellt til tv titting. Fra dvd spilleren får du meget godt bilde med komponent-kabel. Komponent-kabelen fungerer også bra til konsollspilling. Scart, komponent og antenneinngang finnes som standard på alle plasmatver i dag. For tilkobling av pc bør det være VGA-inngang på tven. Det er en analog tilkoblingsmulighet som fungerer greit. DVI og HDMI er enda bedre tilkoblingsmuligheter for bla pc og neste generasjon spillkonsoller. DVI er digital overføring av bilde, og HDMI er digital overføring av lyd og bilde. HDMI eller DVI inngang er ikke nødvendig til det bruket du nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Dersom du ikke vektlegger PC-bruk, så burde en rimelig plasma-TV til rundt 15.000 gjøre jobben. Med sitteavstand 2-3 meter så ville jeg ha valgt en 32" idag. Når HDTV kommer for fullt, så kan en heller vurdere en 42" med skikkelig HD oppløsning. Idag er TV-bildene såpass dårlige at å se på en 42" på 2-3 meters avstand kanskje ikke vil se så bra ut.

"Idag er TV-bildene såpass dårlige at å se på en 42" på 2-3 meters avstand kanskje ikke vil se så bra ut"----- Dette er jeg ikke enig i. At tv bildet på en 42" plasma kanskje ser "litt" bedre ut fra 4-5 m stemmer sikkert, men at det er såpass dårlig at det kanskje ikke vil se bra ut fra 2-3 meter mener jeg er helt feil. Totalt feil!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

32"

Hvis du går for 32" tv, bør du se på denne lcd tven: SAMSUNG LE-32R51B. Den er HD-klar og har alt av innganger. Prisen er rundt 15.000 kroner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •