Samsung LE32R41B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 64
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE32R41B

Hei.

Har idag bestilt en Samsung LE32R41B til Kr 15000,-

Samsung

Hva tror dere om denne skjermen?

Gjør jeg et godt kjøp?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett den i butikken til ca. 18 000,- som vel er veiledende pris. Broren LE32R51B blir jo et enda bedre kjøp siden de er identiske på alt untatt designet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fin LCD-TV, det... Pent design og gode spesifikasjoner. Ettersom du allerede har bestilt skjermen er vel ikke alternative modeller spesielt interressent? Hvis ikke er jo LG's LX2 og LP1 fine alternativ i samme prisklasse. I tillegg har det jo kommet en nyere versjon av skjermen...

Har satt opp fire aktuelle modeller fra Samsung og LG på AVnytt HER.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt den på expert, hentes på lørdag.

Hva er egentlig forskjell på LE-32R51B og LE-32R41B egentlig, synes de ser ganske så like ut?

Synes ihvertfall at LE-32R41B leverer gode bilder slik jeg har sett den og tillegg er jo den fin å se på.

Burde jeg heller gått for LE-32R51B ........ eller har jeg gjort et ok kjøp..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knockertommy
    Har kjøpt den på expert, hentes på lørdag.

Hva er egentlig forskjell på LE-32R51B og LE-32R41B egentlig, synes de ser ganske så like ut?

Synes ihvertfall at LE-32R41B leverer gode bilder slik jeg har sett den og tillegg er jo den fin å se på.
    Du må se godt etter for å legge merke til det på bilder, om en hadde sett dem i butikken side om side ville du lagt merke til det med en gang. Forskjellen ligger i at på R41 går det svarte dekselet vannrett fra venstre til høyre under skjermen, mens på R51 følger den resten av kabinettets profil i en slags V-form.

Ellers er det som sagt 100% samme skjermen og elektronikk på disse modellene. Jeg synes R41 er penere enn R51, men jeg hadde ikke betalt 2500,- ekstra for designet til den. Da hadde det heller blitt M51 som også er samme TV bortsett fra designet, også den fåes for ca. 15 000,- Så slik jeg ser det er R51 billigere pga? dårligere design.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittet litt på bilder av de to modellene. R41 er penere å se på en R51.

Men gjort er gjort. Blir vel fornøyd med den.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe R51 etterhvert, regner jeg med.. Sender du meg en PM / Skriver opp en liten omtale når du har fått den i hus og testet den? Hadde satt stor pris på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man forresten angre på et kjøp gjort i butikk når man enda ikke har mottatt varen?

Bare spørr i tilfelle billigere tv smaker bedre enn penere utseende.

Skal betale den om 9 mnd så..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man forresten angre på et kjøp gjort i butikk når man enda ikke har mottatt varen?

Bare spørr i tilfelle billigere tv smaker bedre enn penere utseende.

Skal betale den om 9 mnd så..
    Off, får nesten litt dårlig samvittighet her, men det var du som spurte. Alltid kjipt å finne ut at man kunne gjort bedre kjøp ETTERPÅ, men nå vet du bedre til neste gang. Komme på AVForum FØRST, så bestemme seg.

Tror forøvrig Expert har 30 dager angrefrist, men om den gjelder f.eks. om de spesial bestiller ting tviler jeg på. Men uansett så er det altså R41 de har valgt å ta inn på Expert, jeg vet de vanligvis selger den for 17990,- Så da er jo 15 000,- en knallpris, om TV'en ryker så er det bare å ta den med til butikk og kreve låneTV dersom reparasjonen tar mer enn 2 uker. Det kan du ikke gjør om du hadde kjøpt den fra en webshop. Og med 9mnd. betalingsutsettelse får du jo råd til noen julkegaver til andre enn deg selv i år også. Så summerer du det opp ser jeg ikke hvordan du skulle fått det så mye bedre. Og R41 er jo penere.

Sånn! Føles det litt bedre nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Da hadde det heller blitt M51 som også er samme TV bortsett fra designet, også den fåes for ca. 15 000,- Så slik jeg ser det er R51 billigere pga? dårligere design." <- er det bare jeg som ikke skjønner logikken her? Du sier at begge koster 15 000, men at du ville kjøpt den styggeste fordi den er billigst?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    "Da hadde det heller blitt M51 som også er samme TV bortsett fra designet, også den fåes for ca. 15 000,- Så slik jeg ser det er R51 billigere pga? dårligere design." <- er det bare jeg som ikke skjønner logikken her? Du sier at begge koster 15 000, men at du ville kjøpt den styggeste fordi den er billigst?
    Hmm...Skjønner ikke helt hva du ikke forstod?

Det jeg sier er at R41, R51 og M51 er samme TV bare med forskjellig design. Av disse synes jeg M51 er penest, mens R41 er litt penere enn R51. Men jeg personlig synes ikke R51 er stygg, jeg synes den også er pen, bare ikke fullt så pen som sine søsken. Derfor ville jeg neppe brukt 2500,- ekstra for M51 for eksempel. Men det er også fordi at for +/- 15 000,- kan man få andre TV'er igjen som er større og/eller bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men du sier jo at begge koster det samme (altså 15 000) slik som det jo også står her og der, så hvor du da har de +/- 2500 fra skjønner jeg ikke. Det hadde jo vært en annen sak hvis en av de faktisk hadde kostet noe annet, men artikkelforfattern forteller jo selv at prisen er 15 000

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Nei, men du sier jo at begge koster det samme (altså 15 000) slik som det jo også står her og der, så hvor du da har de +/- 2500 fra skjønner jeg ikke. Det hadde jo vært en annen sak hvis en av de faktisk hadde kostet noe annet, men artikkelforfattern forteller jo selv at prisen er 15 000
    Aahhh!! Nå er jeg med, sorry. I mitt første innlegg i denne tråden linker jeg til R51 på AVnytt, der vil man se at R51 fåes kjøpt for ca. 12 500,- altså 2500,- billigere enn R41 og M51.

Eller var det ikke det heller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Off, får nesten litt dårlig samvittighet her, men det var du som spurte. Alltid kjipt å finne ut at man kunne gjort bedre kjøp ETTERPÅ, men nå vet du bedre til neste gang. Komme på AVForum FØRST, så bestemme seg.

Tror forøvrig Expert har 30 dager angrefrist, men om den gjelder f.eks. om de spesial bestiller ting tviler jeg på. Men uansett så er det altså R41 de har valgt å ta inn på Expert, jeg vet de vanligvis selger den for 17990,- Så da er jo 15 000,- en knallpris, om TV'en ryker så er det bare å ta den med til butikk og kreve låneTV dersom reparasjonen tar mer enn 2 uker. Det kan du ikke gjør om du hadde kjøpt den fra en webshop. Og med 9mnd. betalingsutsettelse får du jo råd til noen julkegaver til andre enn deg selv i år også. Så summerer du det opp ser jeg ikke hvordan du skulle fått det så mye bedre. Og R41 er jo penere.

Sånn! Føles det litt bedre nå?
    Jeg har fulgt med på AVforum noen timer, men når man står i butikken er det ikke så lett. Fikk til og med bruke weben hos expert for å undersøke tester o.l

Det føles mye bedre nå Joey.

Takk

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket på TV'en i dag. Så ganske så bra ut, selv med bare coax-kabelTV sendinger. Om noen uker får expert HD-sendinger, hvor jeg videre kan skrive ned hva jeg synes. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har R41 selv. Synes den er fin å se på. Styggbra bilder blir det også. spes. fra pc`n! Det er nok den beste LCD til under 15k. Kjøpte den på expert i sommer. Kostet egentlig 18.000, men fikk prutet den til 15.500,- Jeg er veldig fornøyd. Det blir nok du også!! Gratulerer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole Brumm
    Har R41 selv. Synes den er fin å se på. Styggbra bilder blir det også. spes. fra pc`n! Det er nok den beste LCD til under 15k. Kjøpte den på expert i sommer. Kostet egentlig 18.000, men fikk prutet den til 15.500,- Jeg er veldig fornøyd. Det blir nok du også!! Gratulerer
    Fikk hentet den idag, selv om den ikke skulle kommet før i morgen(lørdag).

Flotte bilder. Av alle kanalene jeg har gjennom kabeltv, er ironisk nok nrk som er den kanalen som viser dårligst bilde.

Har ikke fått testet den med noen annet en vanlig tv(kabel tv) + scart dvd. Må si meg veldig fornøyd. Har ikke testet andre tv¨er i lcd format så det er vansklelig å sammenligne. Leste på hjemmekino.no forumet om en som hadde store problemer både med etterslep og diverse, men dette har ikke påvirket meg ihvertfall. Noen mener at dårlige signaler kan ordne etterslep uten at jeg ha har noen nærligende kjennskap til dette.

Foreløpig er jeg ihvertfall veldig fornøyd med mitt valg til tross for at jeg kunne spart 2500 kr ved å kjøpe 51 modellen(som jeg synest ser mindre pen ut i forhold til 41 modellen.

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg spør: Pc en viser 1280*1024 som maks mens tven viser 1366*768, hvordan vil dette påvirke bildene på tv'en og hvilket kabel skal jeg bruke for en evt. pc -> tv overføring?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole Brumm
    Når kjøpte du din R41 Ole Brumm?

Det er jo ikke verst når villedende pris er 18 høvdinger??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kjøpte du din R41 Ole Brumm?

Det er jo ikke verst når villedende pris er 18 høvdinger??

Kjøpte den i midten Juli.
    Hehe, man må jo prøve seg litt. De store kjedene tjener mye penger!!
    Jeg skrev en mail med at jeg hadde sett den til 15.500 på nett, og da ville de imøtekomme nett-prisen. Hyggelig gjort.
    Før denne tv-en hadde jeg en helt ny LG-32"LCD i 2uker. Husker ikke benevnelsen, men samsungen er et lysår bedre!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fant jeg endelig noe som jeg ble litt småglad for: Samsung LE32R51B på komplett.no til 12.995,-!

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •