Samsung LE32R41B - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 64
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er denne bedere enn Viewpia 32" LCD TV, HD Ready, 8 ms. ??
    Synes de ser like ut på spesifikasjonene.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke det at jeg har sett viewpia, men det kan jeg garantere deg. Du skal ikke se bortifra at dette er den beste 32" innen 10-15000 kroners klassen.. Og at viewpia er den dårligste.. :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett mange forskjellige 32"ere, men har ikke sett noen som er like bra som samsungen.
    Har sett et par billige også, og bildet blir så kornette og fælt i forhold, så det er nesten ikke til å tro! Selv om spes. er like. Bilde prosesseringen har nemlig veldig mye å bety! Det er som å sammenligne to forsterkere på 150watt til 4k og 40k.
    Selv og spes. kan være svært like vil lyden kunne være som natt og dag...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke vært lett å velge LCD skjerm i den prisklassen synes jeg. Først gikk jeg for QP visjon fordi den fikk så glimrende test i Lyd og Bilde bladet. Så ble jeg overbevist om at Viewpia var topp på grunn av de fine tilbakemeldingene her på forumet. På grunn av de elendige signalforholdene de opererer med i de butikkene jeg har besøkt, så er vanskelig å gjøre seg opp en mening om bildet der. Så nå leser jeg heller på forumet for å se hva de som har prøvd TV-en hjemme sier. Komplett og Samsung er nok det jeg går for nå. Jeg er i alle fall enig ned de som sier at det ikke lønner seg å satse på LCD-tv i 20 - 30 k. nå, så mye nytt som er på gang. (Ikke har jeg råd heller, har vært trygdet i lengre tid.)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tex42
    Det har ikke vært lett å velge LCD skjerm i den prisklassen synes jeg. Først gikk jeg for QP visjon fordi den fikk så glimrende test i Lyd og Bilde bladet. Så ble jeg overbevist om at Viewpia var topp på grunn av de fine tilbakemeldingene her på forumet. På grunn av de elendige signalforholdene de opererer med i de butikkene jeg har besøkt, så er vanskelig å gjøre seg opp en mening om bildet der. Så nå leser jeg heller på forumet for å se hva de som har prøvd TV-en hjemme sier. Komplett og Samsung er nok det jeg går for nå. Jeg er i alle fall enig ned de som sier at det ikke lønner seg å satse på LCD-tv i 20 - 30 k. nå, så mye nytt som er på gang. (Ikke har jeg råd heller, har vært trygdet i lengre tid.)
    Sjekk den nye Viewsonicen da..N3760W.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung kontrastforhold: 3000 : 1 ViewSonic kontrastforhold: 800 : 1
    Det er en stor forskjell, så jeg går nok for Samsung. Jeg fant ikke ut av pixelsvartiden på Samsungen, så jeg tok meg en tur på Expert og spurte, men de hadde ikke fått det opplyst fra Samsung..... Hadde lurt på det selv sa de.
    Men de anbefalte TV-en på det varmeste i den prisklassen. Hadde et Sony i samme prisklassen som var like bra, men det hadde ikke p.i.p. og derved uaktuelt for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sier til alle andre, vææææær så snill å ikke les deg frem til kontrast og annet. Koreanerne er fæle (forsåvidt andre også) til å oppgi helt ville tall. Hvis jeg hadde tatt en hvit flekk midt på en skjerm kontra helt sort på resten av bildet hadde jeg kunnet sagt en billion til 1 i kontrast om jeg ville. Dette skyldes rett og slett at man ikke har standarder for måling av slikt. Se på skjermen selv, se om du får blåskjær i det sorte, se om geometrien endrer seg, se på fargedybde, se om du får blackout (alt de sorte mister detaljene) evt burnout i det hvite (alt blir som om man har en lyskaster på det som vises).

Samsung/Sony lcd panel er noe av det beste du får tak i spør du meg (de har samme fabrikk).

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamisk kontrast er 1000:1 på samsungen, og 8ms.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Dynamisk kontrast er 1000:1 på samsungen, og 8ms.
    Altså, n0stra har et godt poeng her, men han kommer nok aldri til å få folk til å slutte å diskutere kontrastverdier. Og når det gjelder dynamisk vs. "statisk" synes jeg det er viktig å få frem den opplevde forskjellen. Hvor du mattman har fått 1000:1 fra, det skulle jeg likt å vite.

Responstid er et annet fenomen som vi også må ta over oss at når vi forbrukere begynte å vektlegge denne verdien, så begynte produsentene å lyve så det renner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har LE26R41B tv'en, og bortsett fra størrelse er vel denne forholdsvis lik din vil jeg tro. Har hatt den en del måneder nå, og er godt fornøyd med skjermen. Hadde faktisk ikke gjort noe research før jeg kjøpte, gikk bare inn på expert og titta på lcd-tv'ene de hadde, som sto sidenav hverandre og viste bilde fra samme kilde. Samsung'en lyste opp med det suverent beste bilde av modellene de hadde der. Når jeg kjøpte kosta 26" 12k og 32" 18k. Så jeg kjøpte 26" pga pris. Synes størrelsen er ganske kurrant i hybelen min også. Alle som er innom tror det er en 32", og av og til har jeg lurt på om jeg har fått feil modell selv :P Den virker veldig stor sammenlignet med mange andre 26" jeg har sett. Sikkert noe med at jeg sitter forholdsvis nære...

Eneste jeg har å utsette på den, er at den har litt etterslep. Men etter å ha gjort litt research i etterkant, ser det ut som om denne tv'en faktisk er meget god på dette området også sammenlignet med andre modeller.

Så er alt i alt veldig fornøyd med den.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Altså, n0stra har et godt poeng her, men han kommer nok aldri til å få folk til å slutte å diskutere kontrastverdier. Og når det gjelder dynamisk vs. "statisk" synes jeg det er viktig å få frem den opplevde forskjellen. Hvor du mattman har fått 1000:1 fra, det skulle jeg likt å vite.

Responstid er et annet fenomen som vi også må ta over oss at når vi forbrukere begynte å vektlegge denne verdien, så begynte produsentene å lyve så det renner.
    Jeg bare sier hvilke specs jeg sitter med, og siden jeg har vært å sett på de TV'ene jeg har vært interressert i, så har jeg ikke gått utifra specs i det hele tatt. 1000:1 i kontrast har jeg fått fra hifiklubben, expert og samsung.no kundeservice. Så jeg hjelper så godt jeg kan med det jeg vet, uansett om han skal ta en avgjørelse basert på specs eller ikke.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Jeg bare sier hvilke specs jeg sitter med, og siden jeg har vært å sett på de TV'ene jeg har vært interressert i, så har jeg ikke gått utifra specs i det hele tatt. 1000:1 i kontrast har jeg fått fra hifiklubben, expert og samsung.no kundeservice. Så jeg hjelper så godt jeg kan med det jeg vet, uansett om han skal ta en avgjørelse basert på specs eller ikke.
    Vel, om det er et reelt tall så må det være snakk om panelets "statiske" kontrast. Samsung selv oppgir dynamisk kontrast som 3000:1. Link. Som det har blitt gjort oppmerksom på i andre tråder så er LE32R41 samme panel som i LE32R51 og LE32M51. Alle sammen med 3000:1 i dynamisk kontrast oppgitt fra Samsung. Responstiden ser imidlertid ut til å være "hemmelighets stemplet" har sett den oppgitt til 10ms. Men som n0stra og flere andre sier; disse tallene har ingenting å si dersom man har anledning til å se skjermen live. Jeg har ikke sett mye som kan måle seg med disse til den prisen man får kjøpt dem for i dag. LE32M61 ser jo ut som en verdig arvtaker på papiret, men jeg vil nå helst se den selv før jeg uttaler meg.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Vel, om det er et reelt tall så må det være snakk om panelets "statiske" kontrast. Samsung selv oppgir dynamisk kontrast som 3000:1. Link. Som det har blitt gjort oppmerksom på i andre tråder så er LE32R41 samme panel som i LE32R51 og LE32M51. Alle sammen med 3000:1 i dynamisk kontrast oppgitt fra Samsung. Responstiden ser imidlertid ut til å være "hemmelighets stemplet" har sett den oppgitt til 10ms. Men som n0stra og flere andre sier; disse tallene har ingenting å si dersom man har anledning til å se skjermen live. Jeg har ikke sett mye som kan måle seg med disse til den prisen man får kjøpt dem for i dag. LE32M61 ser jo ut som en verdig arvtaker på papiret, men jeg vil nå helst se den selv før jeg uttaler meg.
    Info (intern, veit ikke hvorfor) fra Samsung heter at modellene i R og M serien har 8ms, mens den nye (og litt rimeligere) T serien har 12ms.. M serien (M51 og M61 har S-PVA panel (bedre betraktningsvinkel bl.a.)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Info (intern, veit ikke hvorfor) fra Samsung heter at modellene i R og M serien har 8ms, mens den nye (og litt rimeligere) T serien har 12ms.. M serien (M51 og M61 har S-PVA panel (bedre betraktningsvinkel bl.a.)
    Det var det jeg trodde, men siden Samsung ikke oppgir det på hjemmesiden sin så sniker jo tvilen inn når enkelte webshoper oppgir noe annet. Antar at de oppgir fargedybden som responstid.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver nå å silker litt på Samsung sin LE32R51B. Jeg digger designet på denne (vet ikke hvorfor). Men leste gjennom denne tråden og fant mye prat, men lite info om hvordan denne tv'en egentlig er. Hvordan er bildet egentlig fra forskjellige kilder? PC, analog kabel, digital kabel?

Hvordan er etterslep, gjennomskinn av det hersens baklyset (har sett noen forferdelige tilfeller av dette).

Dette skal jeg bruke den til:
    Se filmer fra pc (720p filmer)
    Xbox 360
    Dvd (enten fra xbox360 dvd'en eller kjøpe meg en litt skikkelig med tiden)

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke sikker på om dette er nevnt tidligere men www.shg.no er billige på disse skjermene, 12.000,- for Samsung LE-32R51B..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    ikke sikker på om dette er nevnt tidligere men www.shg.no er billige på disse skjermene, 12.000,- for Samsung LE-32R51B..
    Er en ganske bra pris ja. Men det kommer litt an på hvor bra denne tv'en egentlig er da =) Det jeg prøver å finne ut nå.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det lille jeg har sett av den i butikken så lovende ut syntes nå jeg. hvertfall i forhold til de den sto stillt opp mot. Så den på vanlig tv signal, og det er vel det som ofte er blant den svakeste siden til lcd tv'er slik jeg har forstått det?

men er ikke no glad i designet på disse så sikler mere på M51B, selv om den koster et par lapper mere..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne tv'en noen åpenbare mangler? Noen tilkoblingsmuligheter som ikke er der? Dårlig oppløsning for PC? Noe i det hele tatt som er kjipt med denne?

Forresten så er jeg ikke SÅ opptatt av innsynsvinkel. Jeg kommer til å sitte rett framfor tv'en likevel =) og de de andre sitter ganske så rett framfor de også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvaliteten på 32R51/R41

Hei
    Jeg har hatt denne skjermen i snart 3 mnd. Kjører komponent fra DVD, og digital tuner via scart. har ikke testet HDMI eller DVI. Har testet PC via VGA. Så vidt jeg har forstått kan signalet kun vises i 4:3 format fra VGA inngangen. Dvs at hvis du skal bruke pc så må du ha dvi port på pc'en din for å få ut nyttet skjermens bredde. Det er helt uaktuelt å se film på denne måte feks.

Bilde kvaliteten er strålende. Når det er snakk om lys styrke glemmer vi ofte at LCD skjermen ikke reflekterer lys fra vinduer osv, slik som en CRT gjør, og skjermen trenger derfor ikke være så lys sterk som en CRT.

Jeg er godt fornøyd. Jeg mener det er et kjempekjøp når du nå får denne ned mot 10 000,- ( evt etter prutting)

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •