kommentarer på LG : RZ-32LZ55, 32/37LP1, RZ-42PX4R og RZ-42PX5R

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kommentarer på LG : RZ-32LZ55, 32/37LP1, RZ-42PX4R og RZ-42PX5R

Kan noen vise til tester, linker, egne meninger og snikksnakk rundt disse modellene? Er dette state of the art eller "me too" modeller?

mvh
    Knut Inge

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

reply

PX5 slår PX4, LP1 slår Z55 serien.

De som cola og cola light, spør du meg.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt meg en px4r, og dette er en glimrende HD-tv. Vel så bra som pv500, og en del billigere. Supert tv-bilde med bra sortnivå og helt uten etterslep og graderinger. Jeg er faktsik storfornøyd, MEN jeg må nok levere den fra meg da jeg sliter med akkurat det samme som flere px3 eiere i Tromsø sliter med, flere kanaler hakker mot venstre. En digital dekoder skal vistnok fikse dette, men tv3 er ikke digitalt og det går mye fotball på tv3, så jeg må nok bytte den i noe annet.
    Det kjipe er jo at TV'en er knallbra, og konkurrentene i samme klasse er mye dyrere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AJ
    Jeg har kjøpt meg en px4r, og dette er en glimrende HD-tv. Vel så bra som pv500, og en del billigere. Supert tv-bilde med bra sortnivå og helt uten etterslep og graderinger. Jeg er faktsik storfornøyd, MEN jeg må nok levere den fra meg da jeg sliter med akkurat det samme som flere px3 eiere i Tromsø sliter med, flere kanaler hakker mot venstre. En digital dekoder skal vistnok fikse dette, men tv3 er ikke digitalt og det går mye fotball på tv3, så jeg må nok bytte den i noe annet.
    Det kjipe er jo at TV'en er knallbra, og konkurrentene i samme klasse er mye dyrere.
    Jeg har en px5r. Strålende tv, men hadde det sammen problemt som du har med hakkingen til venstre. Var på nippet til å bytte ut tvn med en 436fde, men var å så på den, og ble ikke imponert i forhold til lgn. Kjøpte meg en force kabeltv tuner, og nå er alt bare en fryd! Bilde ble generelt mye bedre på alle kanaler. Nesten DVD-via scart på TVN når jeg ser på CSI, og andre nye serier med god innspilling. TV3 ble også digitalt. ingen hakking. Hakkingen til venstre er på grunn av dårlig signal fra nettet i følge den svenske lg sjefen. Det ser ut til å stemme. En gromt bra TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har px3 uten hakking overhodet.
    Har analoge UPC signaler i Oslo.
    Dette er en super tv. Meget fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jabbalabba
    Jeg har px3 uten hakking overhodet.
    Har analoge UPC signaler i Oslo.
    Dette er en super tv. Meget fornøyd.

Jepp, som sagt, så beror det på dårlig signal, eller interferens i det bygget du bor i. Og du ser kun hakkingen til venstre på logo, tekst eller andre bilder som er statiske. Ser ut som vi som bor i borettslag kan få problemer, men som sagt er løsningen en digital tuner. Kjekt å vite, for en digital tuner er uansett et must :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg ikke kan fordra med LG/Philips lcd matter er blåskjæret i det sorte, spesielt om man flytter seg noen grader til siden. Når det gjelder deg som hadde problemer med hakking kan dette også skyldes prosessoren i tv'en. Dette er i stor grad synderen da de fleste skjermer idag av nogenlunde ok kvalitet er mer enn nok "raske" i utgangspunktet. Lett å sammenligne ved å finne en videoklipp (eller lage selv) av en hvit prikk som begever seg horisontalt for så å sammenligne med en helt bilde.

Hvis prikken flyter glatt og resten av bildet hakker så er det prosessoren som er "for dårlig".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pebe, holder du til i Tromsø, eller er dette et nasjonalt problem? Jeg hadde fått det for meg at dette bare gjaldt på kabelnettet i Tromsø.
    Forøvrig står det på canaldigital sine sider at TV3 og TV4 ikke er digitale.
    Kan det hende at dekodern bare rensker opp i TV3-bildet slik at man kan tro det er digitalt? Den analog dekodern gir jo også mye bedre bilde enn ren kabel.

Men så til det VIKTIGE spørmålet.
    Den analoge dekodern min fjerner bare hakkingen på TV2 og NRK2 for mitt vedkommende. NRK1 og TVnorge er forøvrig av de få som er hakkefrie via kabel. Er det slik å forstå at alle kanalene er hakkefrie med digital dekoder?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pebe
    Jepp, som sagt, så beror det på dårlig signal, eller interferens i det bygget du bor i. Og du ser kun hakkingen til venstre på logo, tekst eller andre bilder som er statiske. Ser ut som vi som bor i borettslag kan få problemer, men som sagt er løsningen en digital tuner. Kjekt å vite, for en digital tuner er uansett et must :grin:
    Det kan være forskjeller i hvordan anlegget er lagt opp i borettslag.
    Noen har serie koblet anleggene, mens andre steder er det stjernekoblet.
    Hos meg er det det sistnevnte.
    Prossessoren tror jeg ikke det er, da ville man hatt problemer med andre kilder og ikke bare på analoge tv sendinger.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Det eneste jeg ikke kan fordra med LG/Philips lcd matter er blåskjæret i det sorte, spesielt om man flytter seg noen grader til siden.
    Jeg er helt enig med n0stra her, jeg så en 32" LP1 med Astra HD som kilde, i utgangspunktet så sortnivået veldig bra ut, men i en treseter er det bare den i midten som kommer til å oppleve det. Det er sannelig ikke mye til siden man skal før lillaskjæret begynner å ødelegge. Men sitter du i midten. Ja da får du en fin opplevelse. Det er rett og slett en "ego-skjerm" som jeg ikke kommer til å vurdere som aktuell for nært forestående kjøp.

Ellers så jeg et glimt av PX5R på vei ut døra fra butikken og spurte hvorfor selgeren ikke hadde vist meg den? "Nei, den er for dårlig, den vil jeg ikke selge til deg" var svaret. Jeg tok ikke det for god fisk så jeg gikk inn på demorommet og kikket litt ekstra. Også den hadde signal fra Astra HD, men her ble opplevelsen alt annet enn imponerende. Selgeren kom inn og sa som det er; "Jeg vet ikke hva det er med den TV'en, jeg får ikke stilt den inn ordentlig. Går jeg ned på brightness forsvinner alle detaljene, men med detaljene på plass så blir det mørke helt graut." Husker ikke helt hva det kalles her på forumet når du får gråe "maur" som vrimler over det svarte. det var ihvertfall slik det så ut, lurer på å ta med meg DVE ned til ham hvis han ikke blir fornærmet å se om det er noe å gjøre. Slik TV'en stod var det ihvertfall ingenting som imponerte med den, og da snakker jeg om fargegjengivelse også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å bruke en PC med media frontend for analog/digital tv, dvd, HD etc. Så spørsmåler jeg tenker på er:

*1:1 pixel mapping (visstnok mulig på px-5r)
    *ikke-kvadratiske pixler på plasmaene. Er det enkelt å sette opp PC til å strekke videoen og fremdeles beholde 1:1 pixel mellom PC og skjerm?
    *Media portal og innbrenning av plasma. Null problem, litt problem eller stort problem?

Som dere kanskje ser så skulle jeg ønsket meg en "forvokst pc-skjerm" med best mulig bilde, uten høyttalere, tuner og bildebehandling. Til lavest mulig pris selvfølgelig.

Pal DVD er 0.207/0.414 Megapixel
    Plasmaen er 0.786 Megapixel
    LCD-skjermene er 1.05 Megapixel
    720p er 0.92 Megapixel !
    1080p er 2.07 Megapixel !

I følge svenske lyd og bilde er oppfattelse av oppløsning logaritmisk. Mao må man doble oppløsningen for å få en gitt kvalitetsforbedring.

Hvordan funker det om jeg har en 50Hz ("Pal") DVD og viser det på ren 60Hz skjerm. Må skjermen da flette inn kopierte frames? Eller kan den senke native framerate?

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AJ
    Pebe, holder du til i Tromsø, eller er dette et nasjonalt problem? Jeg hadde fått det for meg at dette bare gjaldt på kabelnettet i Tromsø.
    Forøvrig står det på canaldigital sine sider at TV3 og TV4 ikke er digitale.
    Kan det hende at dekodern bare rensker opp i TV3-bildet slik at man kan tro det er digitalt? Den analog dekodern gir jo også mye bedre bilde enn ren kabel.

Men så til det VIKTIGE spørmålet.
    Den analoge dekodern min fjerner bare hakkingen på TV2 og NRK2 for mitt vedkommende. NRK1 og TVnorge er forøvrig av de få som er hakkefrie via kabel. Er det slik å forstå at alle kanalene er hakkefrie med digital dekoder?

Holder til i Trondheim. Alle kanalene er hakkefri med digital decoder. Og problemet har ikke noe med tvn å gjøre. Ikke annet en at lg er sensitive på dette. Kanalene som "hopper" varierer også etter hvor man bor, eller hvilken signal en har. TV3 har ikke vært et problem til meg f.eks. Nå er alt topp :-P

Til deg som har sett denne tv, og ikke er imponert, må noe være feil. Jeg har studert plasma det siste året og dette er det beste av det beste jeg har sett. kjører selv HD materiale, riktignok bare igjennom vga-inngangen, men bildet er også strøkent der. Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor får jeg kjøpt PX5R i norge???

Pebe,

Er interessert i 42PX5R, eller 42PX4R, og leser at du har kjøpt PX5R. Har tidligere hatt RZ-42PY10, men måtte levere denne tilbake da det var et irriterende stort etterslep på bilde i forhold til lyden. I tillegg manglet PY10 grafisk kanaliste og det gikk ikke å flyttte bildet opp eller ned når du hadde på Zoom (ofte ønskelig å flytte bildet opp for å få med seg hele teksten nede). Det var også problemer med DVI inngangen på PY10.

For det første, hvor har du fått kjøpt PX5R i norge??? Har letet overalt, men klarer ikke finne noen som selger den (enda). Elkjøp får den ikke før i februar. ITbutikken er nevnt her, men den står ikke på nettsiden deres, Fotobutikken.no skulle få den inn, men de får den nå heller ikke før over nyttår.

Og, kan noen si noe om de problemene jeg har erfart med PY10 fortsatt er på PX5R (mhp lyd/bilde synkronisering osv..)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av messus
    Pebe,

Er interessert i 42PX5R, eller 42PX4R, og leser at du har kjøpt PX5R. Har tidligere hatt RZ-42PY10, men måtte levere denne tilbake da det var et irriterende stort etterslep på bilde i forhold til lyden. I tillegg manglet PY10 grafisk kanaliste og det gikk ikke å flyttte bildet opp eller ned når du hadde på Zoom (ofte ønskelig å flytte bildet opp for å få med seg hele teksten nede). Det var også problemer med DVI inngangen på PY10.

For det første, hvor har du fått kjøpt PX5R i norge??? Har letet overalt, men klarer ikke finne noen som selger den (enda). Elkjøp får den ikke før i februar. ITbutikken er nevnt her, men den står ikke på nettsiden deres, Fotobutikken.no skulle få den inn, men de får den nå heller ikke før over nyttår.

Og, kan noen si noe om de problemene jeg har erfart med PY10 fortsatt er på PX5R (mhp lyd/bilde synkronisering osv..)

Det var en norsk webshop som plutselig solgte den til 19995 i en kort periode (husker ikke i farten hvilken, men søk på hjemmekino.no og her). Den ble vel fjernet fra siden dems da de så hvilken prisbommert de hadde gjort. Skulle likt å vite hvor mye de hadde tapt på den til da.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder tester så ble vel PX4RV testet i dvd&hjemmekino på sensommeren mener jeg. 18 av 20, selvom det ikke sier allverdens. RZ32LP1 ble også testet nylig men om det var d&h eller L&B husker jeg ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av messus
    Pebe,

Ingen problemer, se mail

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •