Koble via VCR - forringes kvaliteten?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer dinsdale sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble via VCR - forringes kvaliteten?

Ok, vet VCR er utgått på dato og ikke er forenlig med en flatskjerm ;-) , men en harddisk-opptaker er ikke lagt inn i budsjettet for i år.
    Jeg er avhengig av å kunne gjøre opptak i ny og ne og det beste er jo og koble antennekabel (analog) via VCR og deretter inn i lcd`en.
    Vil kvaliteten på tv-signalet blir dårligere enn det er? Eller kan jeg trygt gjøre koble via VCR?

Til neste år derimot vil alt henge kobles sammen med hdmi-kabler :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er klart at teoretisk så forringes jo signalet. Jo færre skjøteledd, apparater, dingser og duppeditter et signal skal gjennom vil påvirke det med støy, signaltap, farging, blah.. etc.

Nå er det jo slik at de fleste videospiller, hd-opptakere etc jeg har sett booster signalet på vei ut igjen i et forsøk på å holde det like bra. Tror at tapet blir minimalt, men du kan kanskje se forskjell når du kobler om.

Mitt tips er gode kabler, og så kan du jo teste før/etter. Alternativt kan du også kjøpe en god splitt som du deler inn-signalet med mellom tv og video, kan være dette hjelper dersom videoen "farger" signalet mye. Personlig ser jeg på dette som en nødløsning dersom vanlig kabling ikke fungerer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •