30" LCD eler 32" Plasma ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har solgt flere LCD- og plasmaskjermer. La en ting være klart: Jeg har aldri anbefalt LCD til hjemmekinobruk. Det kan jeg ikke gjøre med god samvittighet. Dog skal det sies at Philips 30PF9975 på mange måter har et flott bilde og er kanskje den beste på markedet. Jeg har snakket med flere godt voksne damer som nærmest har tårer i øynene når de ser denne TVen. Dette er altså hva den er ment for: vanlig stuebruk med HØY konefaktor!
    Jeg tror det er en grunn til at Philips kjører plasma og ikke LCD over denne størrelsen. Plasma er bedre til hjemmekinobruk(bl.a. p.g.a. sortnivå) og 30 tommer er forøvrig altfor lite til dette formålet.

Hvilken plasma er best? Pioneer og Panasonic nevnes ofte her inne som de beste. Jeg hadde irritert meg grønn over sortnivået på Pioneer om jeg hadde hatt en slik på veggen, men synes Panasonic igjen har andre kvaliteter. Ser ofte på en Philips som jeg synes er meget skarp og fin... Men alle har sine fordeler og ulemper. Enkelte ting er ufravikelige faktum, men hva som vektlegges hos den enkelte person kan være ulikt. Derfor bør man forlange en kvalitativ demonstrasjon hos forhandleren. Be om at det kobles en god spiller til skjermen og med gode koblinger(komponent). Ta ikke til takke med en animasjonsfilm.
    Det er artig å se hvor mange butikker som kjører animasjonsfilmer for å dekke over svakhetene ved enkelte produkt, evt at de ikke klarer å stille inn bildet ordentlig...

-Kjetil-

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke apparater er dette?(modelbetegnelse) Kan ikke finne annet på nettet en de gamle apparatene med 1024 x 512 (1024 x 1024 ALiS som ikke er HDTV)
    Jeg tenkte på 9965 modellene (42", 37" og 32"). Disse har 1024x1024 og 1024x852. I brosjyrene står de beskrevet som "Plasma HD ALiS Panel". Mulig at dette ikke er det samme som HDTV, men en horisonatal oppløsning på 852 er i alle fall bedre enn 480.......

Newcomer Theater sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har følgende LCD-fjernsyn i butikken der jeg jobber:'

Philips 30PF9975
    Sharp LC30HV4
    Sony KLV-30MR1

Vil si at alle disse slår det vi har stående av plasmaskjermer ganske så klart ved nruk at vanlig TV-signal. Ved avspilling av DVD gir plasmaskjermene betydlig bedre bilde. Virker som om LCD ikke er særlig egnet for skjermer over 32".

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom en Expert butikk i dag og fikk se en Philips 30PF9975 ved siden av en Hitachi 32" Plasma. Begge viste NRK1. Philipsen var etter min mening klart dårligst. Spesielt var scener med bevegelse problematisk for Philipsen. Selv kona sa at den tv-en var uaktuell!

Tror nok at jeg vil gå for en 32" eller 37" Philips Plasma, bare jeg får sett de "live" noe jeg fortsatt har til gode for å gjøre. Theater, dere har ikke en av disse i butikken du jobber?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    akseln, send heller Theater en PM med det spørsmålet...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Hvilke apparater er dette?(modelbetegnelse) Kan ikke finne annet på nettet en de gamle apparatene med 1024 x 512 (1024 x 1024 ALiS som ikke er HDTV)
    Jeg tenkte på 9965 modellene (42", 37" og 32"). Disse har 1024x1024 og 1024x852. I brosjyrene står de beskrevet som "Plasma HD ALiS Panel". Mulig at dette ikke er det samme som HDTV, men en horisonatal oppløsning på 852 er i alle fall bedre enn 480.......
    Heisann At oppløsningen er 1024 x 852 ALIS betyr at det kun er 426 forskjellige linjer, med andre ord dårligere enn 480.
    Oppleves som dårligere enn 480 linjer som regel.

Altså disse apparatene har ikke HD oppløsning, men bruker en relativ dårlig skjerm (ALiS)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Var innom en Expert butikk i dag og fikk se en Philips 30PF9975 ved siden av en Hitachi 32" Plasma. Begge viste NRK1. Philipsen var etter min mening klart dårligst. Spesielt var scener med bevegelse problematisk for Philipsen. Selv kona sa at den tv-en var uaktuell!

Tror nok at jeg vil gå for en 32" eller 37" Philips Plasma, bare jeg får sett de "live" noe jeg fortsatt har til gode for å gjøre. Theater, dere har ikke en av disse i butikken du jobber?
    Har tittet mye på 9965 og 9955 (42") og konkluksjonen er soleklar. 9955 har MYE bedre bilde enn 9965. 9965 har mye grøt i bildet og svært mye banding og graderinger i bildet.

Der er 9955 en god del bedre

Ved DVD titting er bildet ikke så grøtetet på 9965 , men der ødelegger Pixel Plus hele filmfølelsen og 9955 oppleves som mye bedre. I tillegg bruker 9955 en bedre skjerm. (ikke ALiS)

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da blir det ikke Philips. Takker og bokker for alle gode råd!

Men, dette var sannelig ikke lett. Har foreløpig gjort følgende vurderinger:
    - LCD er uaktuelt pga. dårlig kontrast og dårlig oppdatering ved bevegelse
    - Philips ALiS er ikke bra nok.... (jukse HD?)
    - Alt over 37" blir dessverre for stort for stua vår
    - Panasonic 37" m.fl. har for dårlig oppløsning

Stod da igjen med Hitatchi 32PD3000, men ser at denne også benytter ALiS, så der røyk vel den også?

Virker som om det beste rådet blir å vente til teknologien blir bedre og ikke minst litt rimeligere slik at det blir mulig å få en god plasma-tv med høy oppløsning til i overkant av 30K. Kanskje til våren?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at du vil se HDTV kompatible skjermer til våren like over 30k. Prisene falt minimalt i år i den prisklassen, (bortimot null)

De eneste HDTV Plasmane på markedet er vel Pioneer og proffmodellene til Panaonic og stort sett alle 50"

Hvis du lurer på hvorfor ALiS er en dårlig ide så kan du se her:

http://www.avsforumfaq.com/~plasma/#alis

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere skal ikke være så redde 480 linjers oppløsning.
    Sitter dere 2m fra skjermen så ser dere ikke antydning til linjer eller screendoor.
    Nedkonvertert PAL ser fantastisk bra ut, for ikke så snakke om sone 1 NTSC DVD fra en progressive scan DVD spiller.

I USA der HDTV sendinger er tilgjengelig, er det faktisk flere som fortsatt velger 480p fordi resultatet blir meget bra på normal betrakningsavstand,
    og prisen er langt hyggeligere enn skjermer med ekte HD oppløsning.

Roger

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen. Her lærer jeg noe hver dag! Tror nesten den beste løsningen er å ta med seg noe DVD-er, ta en runde på noen butikker med godt utvalg i Plasma-skjermer for å sammenligne.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akseln: Ikke tvil om at man kan få mange gode tips her, men det beste jeg kan gi deg er å kikke selv. Be om god test i butikken med medbrakte filmer. Det er alltid en viss mulighet for at selgeren setter på filmer som er spesielt gunstig for den skjermen han vil selge.

Når det gjelder plasma 9965 og LCD 9975 fra Philips var det faktisk 40 medlemmer fra 20 land i EISA-juryen som var uenig med enkelte av gutta her inne. 9975 er på mange måter en flott skjerm med digitale kilder. Med dårlig kildekvalitet er den ikke spesielt overbevisende.

På den annen side ville jeg aldri ha brukt så mye penger på en flat-tv nå. Ingen jeg har sett holder mål til prisen.

-Kjetil-

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips har sluttet å lage 9965-32" Tror også at 37" er på vei ut.

Lefdal selger 9965-37" for 39999,-

Siba selger den for 31995,-

Så kjøper du den på Lefdal så får du 12000,- igjen på kjøpsgarantien.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vette
    Så kjøper du den på Lefdal så får du 12000,- igjen på kjøpsgarantien.
    NB! Siba kaller 37" for "37PW9965" og ikke "37PF9965". Vet ikke om dette er det samme, men det skal ikke mer til før prisgarantien ikke gjelder. Hør med Lefdal først.

Fikk forretsten igjen 1.350,- på en Pioneer DVD opptaker på Lefdal i dag, så det fungerer helt fint!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..

32PF9965 har gått ut til fordel 30PF9975. Sistnevnte er riktig nok LCD, men gjorde nok plasmaen i omtrent samme størrelse overflødig.

Jeg har ikke fått noen indikasjoner på at 37PF9965 er på vei ut.
    Det kommer sikkert nye plasmaer i løpet av året. Det bør komme nye i alle fall...

Hvis Lefdal skriver 37PW9965 og ikke 37PF9965 gjør de en feil. PW indikerer CRT widescreen og PF Flat TV.

-Kjetil-

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akseln skrev:

NB! Siba kaller 37" for "37PW9965" og ikke "37PF9965". Vet ikke om dette er det samme, men det skal ikke mer til før prisgarantien ikke gjelder. Hør med Lefdal først
    .

Det er samme TV.Philips har ingen TV som heter 37PW9965.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •