Help!! TH-50PV500E & pioneer 506xde Hvem skal jeg kjøper ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Help!! TH-50PV500E & pioneer 506xde Hvem skal jeg kjøper ?

Hvem som er best av de to ? .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yala
    Hvem som er best av de to ? .
    506xde vant jo eisa

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har "trålt" en del hjemmekinoforum rundtomkring og mange som har sammenlignet de 2 mener faktisk at Panasonic er bedre, ikke vet jeg bortsett fra at Panasonic er meeeget bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er vel hvem du spør. Smak og behag.
    Det som ville vært interessant er å få kjørt en test av disse sammen for å vurdere f.eks sortnivå. På dette punktet har jo Pana historisk sett vært kongen, mens Pio først har tatt dette alvorlig på siste generasjon.

Jeg håper noen som har sett disse to samtidig kan gi en tilbakemelding på dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Jeg har "trålt" en del hjemmekinoforum rundtomkring og mange som har sammenlignet de 2 mener faktisk at Panasonic er bedre, ikke vet jeg bortsett fra at Panasonic er meeeget bra
    har selv sammenlignet begge 2 og synes pioneeren synes er minst like god som pv500. Folk vil ha ulike meninger, men for meg hadde valget vært relativt klart. samtidig synes jeg 506xde knuser pv500 på design.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fullstendig enig med deg, Superprice. Synes 506XDE knuser PV500 på design. På bildekvalitet tror jeg det er ikke mye som skiller disse to. Jeg personlig mener at 506XDE har et bedre bilde, men det er vel litt delt mening om. Bare gå for Pioneer'en. Det kommer du aldri til å angre på...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge to er glimrende skjermer. Tror de er ganske likeverdige når det gjelder bilde, men Pioneer har flere tilkoblingsmuligheter (bl.a. to HDMI) og et stiligere design. Dessuten har jeg sett at noen har hatt div. tekniske problemer/feil med Panasonic på div. forum. Tror Pioneer er mere driftsikker.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonicen har jo en oppløsning på 1366x768, mens Pioneer PDP-506XDE "bare" har 1280x768. Noen som kan kvalifisert synse litt om disse to skjermenes evne til å oppskallere et TV-signal. Hvilken skjerm er best i den øvelsen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg har sett begge skjermene i 50 tommer størrelse. Jeg er klart best fornøyd med Panasonicen. Det var noe med bildet på Pioneeren som gjorde at jeg fikk en kvalmende følelse. Er det bare meg eller opplever andre dette? Når jeg gikk nærmere bildet på en HD sending så jeg små snøkorn jevnt over det hele. Dette er ikke tilfelle med Panasonicen. Har lest andre steder at dette skal være på Pioneeren. Ellers så har pana innebygget høyttalere som gir god lyd. Skal man ha pioneeren med høyttalere er det 10000+ i forhold. 506XDE har bedre menysystem og design, men jeg legger mest vekt på bilde. Derfor gikk jeg for Panasonic TH50PV500 og angrer ikke. God på kabeltv signaler er den også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det du har der er et luksusproblem.. begge to er svært gode skjermer, så du kommer nok til å bli fornøyd uansett!!!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har satt opp en teknisk sammenligning av de to skjermene på AVnytt. Helt klart to meget gode skjermer, du kan liksom ikke gjøre noe "feil" samme hvilken du velger av disse!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det riktig at Panasonicen har HDMI x3 ?
    Om den bare har en er det vel riktigere å sammenligne med FDE
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.../cat/11/page/4
    Bortsett fra PIP da

Ønsker du å kjøpe i norge er vel FDE ca 7000,- billigere enn Panasonicen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...eller enda bedre, sammenligne både PV500, FDE og XDE HER! Du hadde selvsagt rett vedrørende antallet HDMI-innganger på PV500, det er kun en. Har oppdatert produktet nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 spørsmål om skjermene:
    1) Er det riktig at Pioneer ikke kan vise bilder fra digitalkameraer hvis bildet består av 8 mpix? Kan Panasonic det?

2) Hvordan fungerer AUTOFORMAT på ANALOGE-KABEL-TV-signaler på Pioneer? Jeg vet det fungerer utmerket på Panasonic. Jeg er litt skeptisk til det som står i Pioneer's bruksanvisning.

3) Hvilken TV gir best bilde på analoge signaler?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What Hi Fi Awards 2006(kom ut idag) har kåret 436XDE til beste 40-43" flat skjerm. Den er sammenlignet med PV500 og andre. PV500 var på topp av listen helt til den nye pioneeren kom ut.
    The magazine praises "its outstanding picture quality." With DVD and HD "the image is still-water smooth and blacks are deep and rich." They also claim class leading contrast and detail levels. Their only caveat is the panel can still have problems with fast moving sports.
    Jeg har en 506XDE og er bare superfornøyd med den. Jeg mener at dette er det beste som finns av plasma TV akkurat nå. Angrer ikke ett sekund over at jeg kjøpte den.
    Ser at noen nevner snøkorn på pioneer. Vel de finnes ikke her hos meg, så det må da være noe med materialet som ble sett på, eller oppsettet av TV'en.
    Har sett masse filmer på den nå, og er veldig imponert over skarpe, kontrastrike, detaljerte og fargerike bilder.
    Ber om unskyldning hvis noen PDP XX5 eiere føler seg truffet, men det er såååå stror forskjell fra 435HDE som jeg hadde før og 506XDE.
    Sortnivået er mye, mye bedre, og kontrasten og fargene er på topp. Kontrast og farger er det beste jeg har sett på plasma, sortnivået er vel likt med panasonic og LG. Hvem som er best på sortnivå spiller for meg ingen rolle, for det er så små forskjeller mellom disse tre at man ikke vil merke det når skjemen står i stua uansett. Sort oppleves som sort og det er det som er det viktigste mener nå jeg. En plasmaskjerm vil uansett aldri bli helt sort.
    Satt i stum mørke igår og så på Sin City og storkoste meg.
    Det finnes også flere ting som er forbedret. F.eks. de ulike Noice Reduction funktionene virker også bedre nå, og kan nå brukes uten å forringe bildet. Har DNR(digitalNR=flimmerfilter) på medium/lav etter behov, og MpgNR(moskito noice fjerning) på lav. Støy i bildet er minimal/ikke til stede.
    Valget mellom disse to skjermene går vel sikkert mye på smak og behag, men jeg har altid hatt en forkjærlighet for Pioneer.
    Det oser som regel kvalitet av de produktene de produserer, og 506XDE er ikke noe unntak etter min mening.
    PS. Slå av pure cinema så er ikke sportsendinger noe problem heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint å høre! Bra du er fornøyd...

Jeg sto på venteliste på en 42 pv500 som aldri dukket opp, så i mellomtiden kom 436xde til salgs på fyndbörsen, har bestilt og jeg føler egentlig nå at det var like greit at PV500 ikke kom i tide. Men det er nok 2xhdmi pluss design som har overtalt meg, ikke så mye bildekvalitet, jeg klarer i alle fall ikke å se forskjell. Begge er sinnsyke!

4 uker and counting ... !

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor vil 43" XDE være på TV-sendinger (kabel-tv)? MIn far har lyst på en, men hovedbruket blir disse tv-sendingene da. Fra før av har vi noe som kan anses som en svært dårlig Nokia 28" tv.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corvy
    Fint å høre! Bra du er fornøyd...

Jeg sto på venteliste på en 42 pv500 som aldri dukket opp, så i mellomtiden kom 436xde til salgs på fyndbörsen, har bestilt og jeg føler egentlig nå at det var like greit at PV500 ikke kom i tide. Men det er nok 2xhdmi pluss design som har overtalt meg, ikke så mye bildekvalitet, jeg klarer i alle fall ikke å se forskjell. Begge er sinnsyke!

4 uker and counting ... !

Ja det blir sikkert kjempedigg med pioneer plasma i huset ;-)

Tar det 4 uker å sende fra fyndbøsen til norge? Vurderer å smelle til på 50 tommeren deres utover om dne går litt ned i pris som noen her på forumet spår ;-)

Ghos2K

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar det 4 uker å sende fra fyndbøsen til norge? Vurderer å smelle til på 50 tommeren deres utover om dne går litt ned i pris som noen her på forumet spår
    Det går mye fortere enn det når de har den på lager. xx6 serien til Pioneer selger som varmt hvetebrød så det blir fort leveringsproblemer. Han på Fynd sa at alle han hadde på lager var bestilt så da må jeg vente på neste forsyning. Når denne kommer forventer jeg at det går en del fortere.

Send de en mail når du vurderer å handle. Husk, svenskekronen er rekordlav nå så det lønner seg mer enn noen gang!

Hvor vil 43" XDE være på TV-sendinger (kabel-tv)? MIn far har lyst på en, men hovedbruket blir disse tv-sendingene da. Fra før av har vi noe som kan anses som en svært dårlig Nokia 28" tv.
    Den skal være av de beste på analoge signaler også, den er bra på alle signaler og ikke så kresen som mange andre skjermer. Tilsvarene Panasonic vil jeg tippe å si. Dersom den skal brukes mest til analoge sendinger ville jeg kanskje vurdert 436fde versjonen for å spare noen tusenlapper. Den har bare 1 HDMI og ingen digital-tuner (xde har 2 hdmi pluss digital tuner). Det er en sammenligning av skjermene her: http://avforum.no/forum/showthread.p...hlight=xde+fde

Uansett tror jeg xx6 serien til Pioneer nå er de beste skjermene sammen med PV500 serien til Panasonic (ikke ekstern tuner men like bra bilde).

Test i What Hi-Fi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •