QPV37 LCD-HD05 vs Viewpia 37" LCD TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question QPV37 LCD-HD05 vs Viewpia 37" LCD TV

Jeg er veldig usikker på hvilken av disse to jeg skal velge, Viewpia sin modell er klart litt billigere, men det betyr ikke noe særlig for meg.

Er det noen som har testet begge produktene og har en klar objektiv formening om hva som er best?

PS: Jeg skal bruke den som TV (Force Satelitt mottaker) og sammen med PC (MCE 2005)

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har erfaring med wiewPia 37" det er en meget bra Tv, hvis Du leter etter en bra montitor et bra valg, har testet med Force 556 scart optimalt iforhold til hvilket bilde den kan levere. Pc med HDMI gir Knall bilde det beste til nå! men det har noe å si nå man får Wind. i 37" med samme kvalitet som Eizo leverer på sine 19".
    Lider noe under analoge signal på enkelte kanaler uten dekoder(UPC sine råtne kabler) men det gjør også langt dyrere skjermer!.
    Hvis Du ikke vil betale ca. 5k mer for Qvision som jeg ikke har testet men lest en hel del om så anbefales begge to men erarings messig vil Du helt sikkert bli meget fornøyd med Wiewpia.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig.

Har også en Viewpia LCD 37 og den er knall med progresivt scan og component kabel.

Når det gjelder TV må du ha bra signal ellers blir bilde lett "grøtete". Har slitt lenge med dårlig UPC som UPC sier det ikke er feil på. I det siste har imidlertid UPC's teknikere justert forsterkerne i området og bilder er blitt meget bra. Dermed er bildet på skjermem også blitt meget bra selv om du bør sitte relativt rett foran TV'n.

Vet ikke hvordan andre TV'r er med hvis du har bra signal kan du trygt kjøpe Viewpia. Hvis signalet er dårlig er ikke Viewpia det rette - da kan den gamle TV gjøre like god jobben til du får skaffet deg bedre signal. Finnes ikke noe mer irriterende enn å bruke 10-30' på TV for å oppdage at bildet blir helt ræva.

PS Viewpia har nylig kommet med en oppdatering i TV'n som fikser noen svakheter som har vært. Kjenner ikke til hvordan dette slår ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg uansett må bruke parabol for å få inn TV signaler der jeg bor er ikke en svak innebygget tuner noe jeg bekymrer meg for. Stort sett ser det ut som de fleste er fornøyd med Viewpia apparatene sine - så kanskje det er unødvendig å spenne 5 høvdinger på en Qpv.

Er det noen som vet hvor panelene kommer fra i de to modellene?

Newcomer BrunoBajsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme situasjon som oyo, og klarer ikke helt bestemme meg for hvilken av disse to tv-ene jeg skal gå for.

Nå er QPV satt ned til kr. 17.990,- og Viewpia til kr. 14.990,-

Pengepungen min er for tiden heller skral, så det spørs om jeg gidder legge 3.000 kr ekstra for å få QPV hvis ikke det er merkante forskjeller i kvalitet o.l.

Noen som vet om det kommer nye modeller av disse to 37"-erne?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BrunoBajsen
    Er i samme situasjon som oyo, og klarer ikke helt bestemme meg for hvilken av disse to tv-ene jeg skal gå for.

Nå er QPV satt ned til kr. 17.990,- og Viewpia til kr. 14.990,-

Pengepungen min er for tiden heller skral, så det spørs om jeg gidder legge 3.000 kr ekstra for å få QPV hvis ikke det er merkante forskjeller i kvalitet o.l.

Noen som vet om det kommer nye modeller av disse to 37"-erne?
    Hadde ikke betalt noe ekstra for QPV mot Viewpia, er jo samme skjermen i praksis, bare det at QPV er innom flere mellomledd på veien slik at den blir dyrere, mens Viewpia kommer direkte fra fabrikk til salgsledd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har QPV 37" og er strålende fornøyd med den! Har sett på flere skjermer dyrer enn denne, men ingen har til nå vært bedre. Men jeg mener jeg ikke ga mer enn i overkant av 16 lapper for den.. 17.990 syntes jeg høres litt mye ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme situasjon. Er det noen som har sette begge to med samme kilde og kan si noen om billedkvalitet? QPV gjør det jo bra i tester, men den har jo ikke så bra specs?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke jeg har gjort en brøler nå - en QPV37 er i bestilling..
    Krysser fingrene for at det er et bra produkt..

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg mener du har gjort et godt valg! QPV tven er spekket med utstyr og er norsk produsert(som jeg mener er en fordel!) Jeg mener at den andre tv`en ikke er like bra på kontrast... Jeg syns det er heller litt lurt å legge på litt ekstra penger på bunken, så få noe man er 100% fornøyd med!:wink: Du kan glede deg til du for det!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at den er norsk produsert trenger absolutt ikke være en fordel. panelet er laget i asia uansett, og jeg tror ikke qpv sitter her på berget og designer bildebehandlingskretser...

jeg var akkurat inne i oslo og prøvde xbox 360 på den nye media center tven til qpv. den tven hadde et helt forferdelig bilde. han fra microsoft gråt nesten over at han ikke fikk kjørt xboxen på pioneer plasmaen som stod 5 meter fra han på andre siden av rommet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •