Kjøpt meg Panasonic TH42PA50E, men...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpt meg Panasonic TH42PA50E, men...

men jeg har lest en ting to forskjellige steder som motstrider hverandre.

Fikk med en sånn garanti hefte, og der stod det hvordan man skal bevare skjermen mest mulig. Unngå å vise sorte kanter, alltid få fyllt skjermen helt ut. Hvorfor? Unngå å ha logo/bannere stille på skjermen siden dette kan brenne seg fast. Stemmer det? NRK, TV3 har jo sånne logoer under filmer hele tiden.

Leste et annet sted at fastbrenning av logoer osv, er mer for de eldre plasmaene. Stemmer det?

En annen ting, leide meg DVD i går og jeg fikk ikke fyllt hele skjermen. Leide en helt ny film (Kingdom Of heaven) som jo burde hatt 16:9 sending. Jeg hadde en liten sort kant over og under, når jeg hadde på 16:9 på TVen. Hvis jeg zoomet så fikk jeg fyllt hele bildet, og kuttet bare 1-2 millimeter av bildet, men jeg fikk ikke med meg siste Tekst-linjen, siden den var på den sorte nederste rammen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wixwox
    men jeg har lest en ting to forskjellige steder som motstrider hverandre.

Fikk med en sånn garanti hefte, og der stod det hvordan man skal bevare skjermen mest mulig. Unngå å vise sorte kanter, alltid få fyllt skjermen helt ut. Hvorfor? Unngå å ha logo/bannere stille på skjermen siden dette kan brenne seg fast. Stemmer det? NRK, TV3 har jo sånne logoer under filmer hele tiden.

Leste et annet sted at fastbrenning av logoer osv, er mer for de eldre plasmaene. Stemmer det?
    Er størst problem på eldre plasma tvr ja, men om ett statisk bilde står på veeldig lenge kan det nok brenne seg fast. Men tviler på at dette skjer ved tre fire timers tv titting. Må nok adskillig mer til. Er vel også en slags skjermrens funksjon som gjør at det ikke burde være noe problem

Sitat Opprinnelig postet av wixwox
    En annen ting, leide meg DVD i går og jeg fikk ikke fyllt hele skjermen. Leide en helt ny film (Kingdom Of heaven) som jo burde hatt 16:9 sending. Jeg hadde en liten sort kant over og under, når jeg hadde på 16:9 på TVen. Hvis jeg zoomet så fikk jeg fyllt hele bildet, og kuttet bare 1-2 millimeter av bildet, men jeg fikk ikke med meg siste Tekst-linjen, siden den var på den sorte nederste rammen.
    Det er fordi de flete dvd filmer ikke er 16:9, men 1.85:1 el.l....da vil du få to svarte stripe oppe og nede.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •