Plasma med eller uten tuner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Plasma med eller uten tuner?

Beveger meg inn på et område som jeg har fint lite peiling på. Har lett mye etter en brukbar plasmaskjerm til en overkommelig pris. Likte designet og bilde på LG RZ42PX12. Men prisen er jo ganske høy.

Siden jeg har TV via bredbånd (Lyse) har jeg slik jeg har forstått det ikke behov for TV-tuner og kan derfor gå for den noe rimeligere varianten LG MZ 42PM12X. Er dette riktig?

Så noen siste spørsmål. Noen som vet om det er samma tilkoblingsmuligheter for disse skjermene og om skjermen med unntak av tuner og høytalere er tilnærmet identiske? Velger man kilde med fjernkontrollen på samme måte som en med TV-tuner? :-? Som sagt fint lite peiling på dette Takker for alle svar

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det. Du trenger ingen tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

behov for 2 tunere?

Tenker på å gjøre det samme kjøpet. Det virker imidlertid som om det er behov for 2 tunere for å få pip. Er det noen som vet om en løser dette greit ved feks å bruke en dvd-spiller med tuner? Og, er det noen som ellers som har noen gode argumenter for/mot å velge en tv med tuner?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste ulempen med å ikke ha tuner, er vel at man ikke får tekst-TV. Hvis man er avhengig av å ha det da. Eller får man tekst-TV med Lyse TV opplegget?

Jeg bruker plasma direkte koblet til en UPC digital TV dekoder(med en DVDO iScan HD imellom), og det funker fint. Men altså ingen tekst-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått dekoder fra Lyse enda, men tror det er innebygd tekst tv på den. Men hvorfor er det så stor forskjell i pris på de to dersom det eneste som skiller disse er tv-tuner og høytalerer? Den uten tuner og høytalere selges for rundt 17000, mens med innebygd tuner og høytaler ligger rundt 30000 (billigste jeg har funnet)

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tibian
    Har ikke fått dekoder fra Lyse enda, men tror det er innebygd tekst tv på den. Men hvorfor er det så stor forskjell i pris på de to dersom det eneste som skiller disse er tv-tuner og høytalerer? Den uten tuner og høytalere selges for rundt 17000, mens med innebygd tuner og høytaler ligger rundt 30000 (billigste jeg har funnet)
    Den ene er en ren monitor-skjerm og den andre er en fullverdig tv, men det gjøres litt for stor forskjell i prisene, ja.
    Husk at du kan oppgradere panelet med TV-tuner ved behov, den har sånne utskiftbare moduler, som kan kjøpes.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne ikke tenkt meg å kjøpe så stor skjerm med høyttalere. En ting er at skjermen er stor nok uten, men mest betydning har lydkvaliteten. Vil tro at den som ønsker seg stor skjerm også er interessert i 'stor' lyd. Altså ønsker man seg et surround anlegg.
    Har selv en ren monitor skjerm og surround anlegg. Ulempen er at det blir flere fjernkontroller (3 - 4), og man må trykke på flere av de for å skifte mellom forskjellige kilder. Men det går det fint å venne seg til.
    Jeg valgte en skjerm som såvidt hadde de inngangene jeg trengte (SCART RGB). Vet det finnes mange skjermer uten SCART, og da kan det bli et problem. Mange leverer en såkalt media-boks (tuner) i tillegg, og det er kanskje nødvendig selv om slike var rådyre sist jeg sjekket.

Hvilke utganger er det på dekoderen til Lyse?

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Hvilke utganger er det på dekoderen til Lyse?
    Det er nok vanlig scart på Lyse sine dekodere, ja.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •