En jungel "out there"...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile En jungel "out there"...

Hjelp!
    Ikke lett å bli klok her, blir bare mer forvirra jo mer jeg leser her...
    Velger derfor og spørre om hjelp:

Ønsker LCD tv 42" til ca 15-26000kr. Må ha:

- 2 tunere, dvs jeg ønsker å se på sky(digital) og dreambox(digital) samtidig
    - HD ready
    - Har lest at på noen tv'er henger fotballen igjen..tven må selvsagt være optimal med hensyn til fotballkamper!
    - skal også brukes til xbox,ps2 samt den nye xboxen når denne kommer. Litt databruk også kanskje, men det er ikke så nøye

Så, hvilke tv'er burde jeg kikke nærmere på? takker for svar!

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet.

Hvis jeg skal ta kravene dine bokstavlig så finnes det ikke en slik tv å få kjøpt.

42" LCD finnes det pt. ikke så mange av og de er ganske dyre. Tror bare det er Atec og Viewpia som er i det prisleiet som du snakker om. Uansett snakker vi om koreanske billigmerker.

Du ønsker 2 tunere, men skal bare se på satellitt?? Er litt usikker på hva du egentlig ønsker her. Har du 2 satelitt-tunere (DB+Sky?). Da trenger du en TV som kan kjøre PIP (bilde i bilde) på de to inngangene du vil bruke til disse. Er usikker på om det finnes tv-er til den prisen som kan gjøre dette. Ofte har de kun PIP mellom tv-ens interne analoge tuner og en annen AV-kilde.

Jeg ville anbefalt deg følgende:
    1. Vurdert om du kan gå ned til 37" eller 40" LCD. 40" er også relativt dyre, men her har f.eks. Samsung noen aktuelle modeller.
    2. Hvis 42" er et krav bør du vurdere om plasma også kan være aktuelt f.eks. Panasonic TH-42PV500. Her må du nok legge på et par tusenlapper.

Uansett er det lurt å gjøre noen søk på f.eks. AVnytt og dinpris.no slik at du kan stille litt mer presise spørsmål.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Hei og velkommen til forumet.

Du ønsker 2 tunere, men skal bare se på satellitt?? Er litt usikker på hva du egentlig ønsker her. Har du 2 satelitt-tunere (DB+Sky?). Da trenger du en TV som kan kjøre PIP (bilde i bilde) på de to inngangene du vil bruke til disse. Er usikker på om det finnes tv-er til den prisen som kan gjøre dette. Ofte har de kun PIP mellom tv-ens interne analoge tuner og en annen AV-kilde.

Uansett er det lurt å gjøre noen søk på f.eks. AVnytt og dinpris.no slik at du kan stille litt mer presise spørsmål.

Takk for det, og takk for svar
    Men altså, ja, jeg har 2 satelitt-tunere (DB+sky) og ønsker å se på disse samtidig. Må man da kjøpe tv med 2 tunere, eller holder det å kjøpe et som har PIP?

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du har satelitt tunere tilkoblet for å ta inn tv-signalene, så bruker du ikke tunerne i tv'n, det holder derfor at tv'n har PIP. Bare pass på at tv'n kan vise bilde fra to forskjellige AV tilkoblinger samtidig, på noen har jeg sett den viser kun den interne tv-tuneren på ene siden, og fritt valgt AV-tilkobling på den andre bildesiden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •