Beste TV min. 50" busjett ca 30 000 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Beste TV min. 50" busjett ca 30 000 kr

Skal ha meg en skikkelig tv som er klar for det meste, HD-Ready, er veldig interreserti i skikkelig god bildekvalitet, der tven kommer til å bli brukt til tv-titting, video (hjemmekino) spillkonsoller og litt pc for morro skyld.

Sikler litt etter denne her: http://www.elprice.no/modules/module...uArr=&mid=1103

Men har hørt så mye om DLP tver og at de er så mye bedre og er på vei inn i markede.

Så er det spørsmål om farge 8 bit, 10 bit og har lest om samsung som har en 12 bit (86,6 milliarder farger)

Er interresert i å kjøpe en skikkelig god og fin tv som jeg kan ha en stund før den blir "utdatert"

Synest Panasonic har veldig bra bildekvalitet, men er veldig dyr, er philips son modell som linket over grei nok, eller andre merker dere har å annbefale?

Håper på svar :-)

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 50" til under 30k har du ikke så veldig stort utvalg.. det MÅ bli bakprojeksjon (DLP/LCD) .. Jeg tror -selv- at pr. i dag at de nye TI HD4 produktene til Sagem og Samsung vil gi mest "bang for the buck". (Samsung SP50L6 og Sagem HD-D50H, og det gir deg litt penger til over til andre ting som er viktig for bra bildeopplevelse) En 50" Plasma er det faktisk også mulig å få.. men jeg er ganske hellig overbevist om at det ikke er HELT siste gen. paneler.. (men jeg har ikke sett dem selv, så du må ikke ta "my word for it") ... Jeg hadde i så fall heller gått ned til 42 på plasma og fått en skikkelig kanon-bra HD plasma TV (hvis den MÅ være flat)! Du kan lese masse om alternativene på 42" PDP her på forumet, og også på 50" DLP..

JEG har bestilt meg 50" DLP (L6).. så det forteller iallefall hva JEG liker

(EDIT: Jeg så ikke at det var en Philips PDP med ok specs du kunne få for 30k... Kommentarene mine vedr. 50" pdp til under 30K gjelder ikke DEN.. men still.. 50" DLP til ~20 står sansynligvis ikke tilbake for denne med unntak av synsvinkel)

Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Skal ha meg en skikkelig tv som er klar for det meste, HD-Ready, er veldig interreserti i skikkelig god bildekvalitet, der tven kommer til å bli brukt til tv-titting, video (hjemmekino) spillkonsoller og litt pc for morro skyld.

Sikler litt etter denne her: http://www.elprice.no/modules/module...uArr=&mid=1103

Men har hørt så mye om DLP tver og at de er så mye bedre og er på vei inn i markede.

Så er det spørsmål om farge 8 bit, 10 bit og har lest om samsung som har en 12 bit (86,6 milliarder farger)

Er interresert i å kjøpe en skikkelig god og fin tv som jeg kan ha en stund før den blir "utdatert"

Synest Panasonic har veldig bra bildekvalitet, men er veldig dyr, er philips son modell som linket over grei nok, eller andre merker dere har å annbefale?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver og jakter på det samme, og har bestemt meg for DLP/LCD TV. Hva er forskjellen på denne nye TI HD4 chippen contra de forrige (antar TI HD3?).

Er det noen steder i Norge man kan se disse nye Samsung TV'ene?

MrG

Newcomer klenoth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser at elkjøp skal ha 10000 kroner mer for samme TV
    hehe, ja de gjør Norge billigere :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig synes at Pioneer PDP-506XDE er den desidert råeste 50" ute på markedet. Det blir nok litt mer enn 30k. I Norge fåes denne skjermen til litt over 40k, men fra Sverige får du den til litt over 35k. Hvis du venter til over jul, tror jeg helt klart du kan få den til rundt 30k. Vet at det er litt lenge å vente, men da får du markedets desidert vakreste 50".

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal ta meg en titt på denne Philips tven, ser ut som en veldig bra tc mht sepcsene så har høye forventninger ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal ta meg en titt på denne Philips tven, ser ut som en veldig bra tc mht sepcsene så har høye forventninger ;-)
    Væææær så snill å slutt å les deg til om en tv er god eller ikke. Det er som oftest en av de største feil man kan gjøre nor man skal kjøpe dyr elektronikk. For eksempel finnes det ingen målestandard for kontrast, lysstyrke, oppdateringstid osv for lcd/plasma mellom de forskjellige produsentene. Dette betyr kort og godt at mens et seriøst selskap vil teste sin skjerm i sitte avstand i lyst rom kan en useriøs kjøre sort hvitt, målt inne i tv'en i mørklagt rom. Dette vil selvsagt gi totalt forskjellige "resultat". En bingoskjerm med 10.000:1 kontra en skikkelig skjerm med 3.000:1 vil ofte suge balle for å bruke det utrykket. Så det viktigste! er å se selv!

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verd å merke seg med denne modellen er at den ikke har egen VGA eller Component inngang. Når den likevel kan kalle seg HD-Ready så er det pga. Philips "spesial" DVI-I inngang. Skal du kople til Component eller VGA så gjøres det med medfølgende adapter fra DVI-I til VGA og VGA til Component. 3 innganger i en altså, men i praksis da bare en inngang, du kan ikke bruke VGA og DVI på likt f.eks. Alt annet må koples til via 2 SCART hvorav bare den ene støtter RGB. Ellers er det S-Video og Composite, ingen av dem som tar progressive bilder såvidt jeg vet. Verdt å være klar over ihvertfall.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble veldig usikker her nå....er det da slik at philips tven er "fake hd-ready" eller noe pga inngangen....og at denne inngangen ikke støtter proggresive scan som vil gå ut over bildekvaliteten?

Har veldig lyst på en 50" plasma skjerm, mem vil være helt sikker på at jeg gjør et bra kjøp.......hadde glatt gått for pioneer eller panasonic om jeg hadde hadd penger til den, men synest denne philips skjermen så veldig gunstig ut.

Er det noen steder man kan lese om tester på denne skjermen?
    Skulle fått den testet mot Panasonic og Pioneer for å være helt bombesikker, men det lar seg skjeldent gjøre finner som oftest bare 1 av de 3 modellene å se på samtidig :-/

Om det er noen som ser et "kjempetilbud" på en bra 50" plasma e.l så ikke nøl med å gi beskejd så jeg kan få tatt en titt ;-)

Ghos2K

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble veldig usikker her nå....er det da slik at philips tven er "fake hd-ready" eller noe pga inngangen....og at denne inngangen ikke støtter proggresive scan som vil gå ut over bildekvaliteten?

Har veldig lyst på en 50" plasma skjerm, mem vil være helt sikker på at jeg gjør et bra kjøp.......hadde glatt gått for pioneer eller panasonic om jeg hadde hadd penger til den, men synest denne philips skjermen så veldig gunstig ut.

Er det noen steder man kan lese om tester på denne skjermen?
    Skulle fått den testet mot Panasonic og Pioneer for å være helt bombesikker, men det lar seg skjeldent gjøre finner som oftest bare 1 av de 3 modellene å se på samtidig :-/

Om det er noen som ser et "kjempetilbud" på en bra 50" plasma e.l så ikke nøl med å gi beskejd så jeg kan få tatt en titt ;-)

Ghos2K
    Skjermen er ekte HD ready, men dersom du bruker DVI inngangen til DVD spiller f.eks. så kan du ikke bruke Component eller VGA samtidig, det stiller heller ikke EICTA krav til. Men det er en praktisk dårlig løsning synes jeg. Dersom du i fremtiden skal kople til flere DVI/HDMI enheter så må du kjøpe en ekstern switch til dem, eller så må du nappe ut og sette inn kabelen til den enheten du ønsker å bruke hele tiden.

Ellers selger Lefdal denne TV'en til ca. 34,000,- og har 1 igjen på lager på Strømme. Med deres 150% garanti vil TV'en koste deg 28,000,- Jeg har sett på forum i USA en fyr som har sagt at bildet er utrolig bra, men man vet jo aldri hva slags referanse dem har, kanskje han var vant til en 15år gammel 28" CRT? Alt hadde jo blitt kjempebra da.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sålenge kvalitetsforskjellen ikke er like stor som det var mellom den billige Hitachi (pma500) skjemen sammenlignet med Panasonic sinbe modeller så blir det denne philips skjermen, om det bare er å kjøpe en slags dmi (hub) så går vel det greit.....akkura samma løsning som jeg har på scart koblingen kjøpte en ug med uttak for 3 scart koblinger, et fett det vel?

Ghos2K

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en 25'' sony.......

Men hva med Philips 42PF9966 ??
    Tror halstensen i drammen har en stk inne til under 30k.
    her er litt leseinfo

http://reviews.cnet.com/Philips_42PF...2.html?tag=top

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    jeg har en 25'' sony.......

Men hva med Philips 42PF9966 ??
    Tror halstensen i drammen har en stk inne til under 30k.
    her er litt leseinfo

http://reviews.cnet.com/Philips_42PF...2.html?tag=top
    Er nok ute etter 50" hopper rett på sak der og smeller til med noe stort, så ellers ikke store forskjellen mellom den tven jeg har i kikkerten nå og den du linket til....bortsett fra det at den er 42".

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Verd å merke seg med denne modellen er at den ikke har egen VGA eller Component inngang. Når den likevel kan kalle seg HD-Ready så er det pga. Philips "spesial" DVI-I inngang. Skal du kople til Component eller VGA så gjøres det med medfølgende adapter fra DVI-I til VGA og VGA til Component. 3 innganger i en altså, men i praksis da bare en inngang, du kan ikke bruke VGA og DVI på likt f.eks. Alt annet må koples til via 2 SCART hvorav bare den ene støtter RGB. Ellers er det S-Video og Composite, ingen av dem som tar progressive bilder såvidt jeg vet. Verdt å være klar over ihvertfall.
    Mener du og si at jeg ikke får brukt progressive scan om jeg kobler til en slags "hub" med flere kontakter slik at jeg kan koble til flere enheter samtidig?
    Eller kan jeg fremdeles få progressive scan om jeg kobler i en DvD (det som er viktisk) har ikke satelitt tv eller noe slikt ennå, bare DvD og spillkonsoller..... fungerer dette bra i min situasjon?

Ghos2K

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=pstraums]På 50" til under 30k har du ikke så veldig stort utvalg.. det MÅ bli bakprojeksjon (DLP/LCD) .. Jeg tror -selv- at pr. i dag at de nye TI HD4 produktene til Sagem og Samsung vil gi mest "bang for the buck". (Samsung SP50L6 og Sagem HD-D50H, og det gir deg litt penger til over til andre ting som er viktig for bra bildeopplevelse) [QUOTE]

Overalt på nettet så er SP50L6 markedsført med TI-HD3, ikke HD4.

MrG

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må gjenta mitt råd, Ghos2K. Sats på en Pioneer PDP-506XDE på nyåret. Jeg mener og tror at du kan få tak i denne skjermen til ca 30k da, og den skjermen er jo den desidert beste 50" på markedet. Legger du til 8k kan du få den nå med en gang.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du og si at jeg ikke får brukt progressive scan om jeg kobler til en slags "hub" med flere kontakter slik at jeg kan koble til flere enheter samtidig?
    Eller kan jeg fremdeles få progressive scan om jeg kobler i en DvD (det som er viktisk) har ikke satelitt tv eller noe slikt ennå, bare DvD og spillkonsoller..... fungerer dette bra i min situasjon?

Ghos2K
    Var ikke så lett å forklare dette gitt, altså, TV'en har en DVI-I inngang, og ingen VGA eller Component innganger. Hvis du på død liv skal bruke Component for eksempel, så må du montere en adapter på DVI inngangen for å ta imot Component signalene, da har du i praksis ikke DVI inngang lenger. Da denne er omgjort til en Component inngang. Antakelsen er at Philips har gjort det slik for å spare penger. PF7320 er jo ikke akkurat flaggskipet demmes.

Du må altså bestemme deg for hvilken type inngang av de tre du vil bruke, jeg hadde gått for DVI og en DVI switch om det blir nødvendig senere.

Alternativt har jeg sett Samsungs siste 50" monitor til ca.32,000,- Den har alt du trenger av innganger men altså ikke TV-Tuner eller høyttalere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    Jeg må gjenta mitt råd, Ghos2K. Sats på en Pioneer PDP-506XDE på nyåret. Jeg mener og tror at du kan få tak i denne skjermen til ca 30k da, og den skjermen er jo den desidert beste 50" på markedet. Legger du til 8k kan du få den nå med en gang.

Skal tenke på det ;-) Hvor var det du så denne til 38k?

Har bare sett den til 45-55k jeg sålangt derfor det ble litt i dyreste laget på linje med panasonic sin :-/

Om du har en link så hadde det vært kjempe så får jeg ta en nærmere titt på den om den vakler i pris :-) for akkurat slik jeg ser det nå er den blandt de dyreste som ligger litt utenfor mitt budsjett )

Ghos2K

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fra Sverige jeg tenkte på med 38k NOK (Fyndbörsen). Husk at der finner du prisen i svenske kroner.

Det finnes utallig mange sider med info om denne, men du kan gå på Pioneer.no. Pioneer sine tidligere modeller falt ikke mye i pris, men denne generasjonen kan virke som prisen faller raskere på. Jeg tipper rundt 30k på nyåret.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gått ann å få sett eller lest om de helt store forskjellen emllom denne pioneer og philips sin modell.....prisen er jo 50% dyrere, så blir litt vle mye.....og fra sverige er jo 24% MVA

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •