Beste TV min. 50" busjett ca 30 000 kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Var ikke så lett å forklare dette gitt, altså, TV'en har en DVI-I inngang, og ingen VGA eller Component innganger. Hvis du på død liv skal bruke Component for eksempel, så må du montere en adapter på DVI inngangen for å ta imot Component signalene, da har du i praksis ikke DVI inngang lenger. Da denne er omgjort til en Component inngang. Antakelsen er at Philips har gjort det slik for å spare penger. PF7320 er jo ikke akkurat flaggskipet demmes.

Du må altså bestemme deg for hvilken type inngang av de tre du vil bruke, jeg hadde gått for DVI og en DVI switch om det blir nødvendig senere.

Alternativt har jeg sett Samsungs siste 50" monitor til ca.32,000,- Den har alt du trenger av innganger men altså ikke TV-Tuner eller høyttalere.
    Du nevnte noe om at med en slik "overgang" fra DVI --> component støtten den ikke progressiv scan..... er dette tilfelle?

er ikke helt sikker på hva alle de forskjellige utgangene brukes til, men er vel DVI ingangen som brukes mht DvD spiller vel? Oh hadde det ikke vært likegreit å kjøpe en DVI hub om det finnes og da løst det problemet?

Den Samsung tven du snakket om hvilket merke er det?

Så en Sony 50" til ca 35k på flatskjermer.no også, men er usikker på om forskjellen på philipsen og de andre er verdt de ekstra 15-20 000 kr.

Skulle gjerne sett en "offisiel" test av skjermen, for hvis denne er veldig bra der forskjellen mellom pioneer tven som ble nevnt her så ser jeg heller på "mest for pengene" prinsippet, for akkurat nå er de andre tvene 20 000 kr dyrere, men er de verdt det? Der det sitter ;-)

Ghos2K

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Skulle gått ann å få sett eller lest om de helt store forskjellen emllom denne pioneer og philips sin modell.....prisen er jo 50% dyrere, så blir litt vle mye.....og fra sverige er jo 24% MVA
    Prisen på fyndbørsen er oppgitt inkl. 25% svensk moms. Dette trekkes fra, så må du betale 25% norsk moms når du tar den inn i Norge. Det blir nesten det samme mao. Du kan nesten bare gange prisene i Sverige med 0,85 og legge til forsendelses kostnader. Nå er det en annen tråd om akkurat det. I Tyskland er momsen 16%, så derfra trekkes det fra og så legges til 25% norsk moms.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Du nevnte noe om at med en slik "overgang" fra DVI --> component støtten den ikke progressiv scan..... er dette tilfelle?

er ikke helt sikker på hva alle de forskjellige utgangene brukes til, men er vel DVI ingangen som brukes mht DvD spiller vel? Oh hadde det ikke vært likegreit å kjøpe en DVI hub om det finnes og da løst det problemet?

Den Samsung tven du snakket om hvilket merke er det?

Så en Sony 50" til ca 35k på flatskjermer.no også, men er usikker på om forskjellen på philipsen og de andre er verdt de ekstra 15-20 000 kr.

Skulle gjerne sett en "offisiel" test av skjermen, for hvis denne er veldig bra der forskjellen mellom pioneer tven som ble nevnt her så ser jeg heller på "mest for pengene" prinsippet, for akkurat nå er de andre tvene 20 000 kr dyrere, men er de verdt det? Der det sitter ;-)

Ghos2K
    Component støtter progressive signaler. SCART standarden gjør det ikke. Samsungen blir vel hetende noe sånt som PPM50M5HSX, prøv et søk på produktguiden.no. 50PF7320 så jeg på Elkjøp i Kristiansand i dag, de kjører bare analoge TV signaler der så det var umulig å si noe den ene eller den andre veien, annet enn at den klarte seg like godt som alt annet i butikken, og faktisk litt bedre enn 50PF9946 (Tror det var) som hang rett over.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Component støtter progressive signaler. SCART standarden gjør det ikke. Samsungen blir vel hetende noe sånt som PPM50M5HSX, prøv et søk på produktguiden.no. 50PF7320 så jeg på Elkjøp i Kristiansand i dag, de kjører bare analoge TV signaler der så det var umulig å si noe den ene eller den andre veien, annet enn at den klarte seg like godt som alt annet i butikken, og faktisk litt bedre enn 50PF9946 (Tror det var) som hang rett over.
    Jeg har ingen grunn for å uttale meg, men jeg er nesten bombesikker på at Philipsen med et bra LG panel (jeg regner med at det må være det) banker sonyen når som helst... iallefall for den som synes svart er kult. Jeg kan desverre ikke fatte og begripe at noen kan gjøre noe galt ved å kjøpe en Philips plasma, men philips bildeforbedringstech og lg panel med 10k-1 høyoppløst til under 30k? det er nesten som det høres ut som det er noe alvorlig gæærnt med den prisen der....

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Jeg har ingen grunn for å uttale meg, men jeg er nesten bombesikker på at Philipsen med et bra LG panel (jeg regner med at det må være det) banker sonyen når som helst... iallefall for den som synes svart er kult. Jeg kan desverre ikke fatte og begripe at noen kan gjøre noe galt ved å kjøpe en Philips plasma, men philips bildeforbedringstech og lg panel med 10k-1 høyoppløst til under 30k? det er nesten som det høres ut som det er noe alvorlig gæærnt med den prisen der....
    Regner med det var Ghos2K du mente å quote?

Når det gjelder Sony så har vel de ramlet litt av på flatskjerm racet? Kanskje det du hinter til når du sier at du tviler på at de kan måle seg med LG/Philips panel? Jeg har heller ikke mulighet til å si noe om Sony Plasma, men jeg så en LCD modell i dag som sannelig var brukendes. Har glemt modellnummeret, den var alt for dyr til å interessere meg uansett. Den stod rett under en Hitachi 42"PD7200 som ble foret med HD via component fra satelitt. Sony'en viste en helt vanlig DVD og det var faktisk ganske imponerende. Kanskje gutta som ga oss trinitron i sin tid er på vei tilbake?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tror philipsen gir mye for pengene, men savnet component hdmi utganger på det :-/

Skal sjekke litt nærmere med den pioneer`en fra sverige og holde meg oppdatert der.....får se det ann utover om økonomien lar seg strekke til den, men masse gode innlegg her osm er til god hjelp folkens :-)

(sjekket akkurat prisen på Pioneer PDP-505XDE hos søta bror og med dagens valuta koster den ca 36000 kr + frakt om alt er tatt med i beregningen.

Om det bare er 6000 kr i prisforskjell tror jeg at pioneeren er litt mere aktuell, siden den har vunnet pris som beste plasma tv osv.

Merket at pioneer kjører litt lavere oppløsning i forhold til alle andre modeller (1280 x 768,) Er det noe ngrunn til dette? Blir vel ikke mye merkbar forskjell eller blir det? vel, skal holde meg oppdatert via naboene våre og se hva det blir til slutt ;-)

(Er det noen steder man kan få tak i billigere veggfester? Var skamdyr disse visst :-/ )
    Ghos2K

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder en finger på Pioneer sin "årests plasma" tror jeg....veldig greit med extern tuner boks + at den er fin og se på og i samme kvalitetsklasse osm panasonic.

Skal se an prisen hos svenskene om den går nedover, og håper den kommer ned mo 30 000 kr rundt nyttår.

Flere som vet om dette er reelt eller eventuelt når den beste tiden er å kjøpe den?

Hadde tenkt å smelle til med pioneer sin dvd opptager med 250gb hdd og kankje jeg får en god deal hos fyndbørsen ;-)

Ghos2K

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det var Ghos2K du mente å quote?

Når det gjelder Sony så har vel de ramlet litt av på flatskjerm racet? Kanskje det du hinter til når du sier at du tviler på at de kan måle seg med LG/Philips panel? Jeg har heller ikke mulighet til å si noe om Sony Plasma, men jeg så en LCD modell i dag som sannelig var brukendes. Har glemt modellnummeret, den var alt for dyr til å interessere meg uansett. Den stod rett under en Hitachi 42"PD7200 som ble foret med HD via component fra satelitt. Sony'en viste en helt vanlig DVD og det var faktisk ganske imponerende. Kanskje gutta som ga oss trinitron i sin tid er på vei tilbake?
    Det var det som var meningen ja Jeg bommet litt i farten... Men på LCD så bruker de jo orntlige siste gen. paneler på plasma så har de valgt en litt "annerledes" strategi Bildebehandlingen til Sony har vel strengt tatt altid vært førsteklasses... Men den hjelper ikke all verden hvis panelene ikke er helt "top of the range" (tidligere gen lcd f.eks)

Newcomer raytak sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ghos2K....

Tror selv jeg satser på pionner 506 nå, hadde egentlig tenkt meg en 42" men mye vil ha mer..... ;-) .

Ser utrolig fin ut, liker den, men panna sin 50" blir gjerne litt billigere kansje, hehe e ikke lett å ta en avgjørelse på dette........

rt 8-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raytak
    Ghos2K....

Tror selv jeg satser på pionner 506 nå, hadde egentlig tenkt meg en 42" men mye vil ha mer..... ;-) .

Ser utrolig fin ut, liker den, men panna sin 50" blir gjerne litt billigere kansje, hehe e ikke lett å ta en avgjørelse på dette........

rt 8-)
    på Fyndbørsen var pannasonicen dyrere faktisk, prisforskjellen mellom 42 og 50" var ikke sååå stor da, og tror du får mere film opplevelse med større tv ;o)

Jeg kommer til å slå til så snat det kommer et kjempetilbud eller prisen dropper litt ned, bare venter i spenning :-)

Om vi får med flere som bestiller samtidig kan vi kankje få til noe rabatt ;-D jeg skal i tillegg ha en pioneer dvd opptager med 160/250gb hdd kjører tungt når vi først er i gang så blir nok en del penger inn der for svenskene ^^

Ghos2K

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •