LCD HDTV til rundt 15.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD HDTV til rundt 15.000,-

Så, i påvente av Xbox360-releasen, hungrer jeg etter en bedre TV, for å utnytte den maksimalt! Jeg har kikket på flere HDTV'er i det siste, og kommet mer eller mindre frem til noen her. Virker disse rimelige i forhold til pris / kvalitet?

Først har jeg kikket på Samsung LE-32R51B. Jeg har fått kikket på denne i bare noen få minutter, men den så ikke værst ut. Noen som har tittet på den?

Så har jeg også sett på Sony KLV-S32A10, på Sony-center i Karl Johansgate. Denne så ikke fullt så bra ut, med tanke på fargegengivelse og etterslep. Denne ligger på 14.999,- noe som er relativt dyrt, tror jeg. Jeg har også sett på storebror Sony KLV-V32A10E, som var betydelig bedre, og betydelig dyrere. Viewpia 32" eller 37" er ute av spørsmålet, ettersom jeg virkelig har mistet troen på TV'en etter alle halvgode tilbakemeldinger og kritikk av TV'en. Har noen sett noen andre 32" til ca. 15000 det er verdt å ta en titt på?

mvh
    matti.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville anbefalt å tatt en titt på samsung modellen over, husker ikke benevnelsen i farta siden samsung har no helt vanvittig lange og idiotiske tall/bokstav navn. Den ligger litt over 15 000 i vanlig butikk dog. vet ikke hva du kan finne den til om du leter. Den er iallefall meget god på tv synes jeg, også dårlig fotball sending. Var forsåvidt testet i dvd og hjemmekino for en måned siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung

Gå for samsungen! Etter min mening er det den beste av de du hungrer etter. Fordelen med Sony'en er at der er det hurtigtilkoblinger på siden av Tv'en. På samsungen må du faktisk, etter det jeg har forstått, bakpå Tv'en for å koble til det meste. Dette er jo veldig dumt dersom du skal ha Tv'en hengendes på veggen.
    På bildekvalitet er jo Sony veldig bra. Toppmodellen deres, altså WEGA-versjonen er vel en del dyrere. Ser den ligger på rundt 22k i de fleste butikker. Men den har i allefall det meste!
    Hitachi har også en 32". Med motorisert fot.. den heter 32pd5200, tror jeg. Arrester meg noen hvos jeg tar feil! :-) Den er i allefall veldig bra, men i likhet med Sony'en er nok også denne litt dyrere enn det du ser etter. Derfor hadde ikke jeg vært i tvil om at du får best bildekavlitet i forhold til pris dersom du går for samsungen. Du kan være obs på at det finnes en modell av samsungen som heter a41 og ikke a51. Samsung forteller at disse to er makne spesifikasjonsmessig, og at det kun er fargen på høytalerne som er forskjellig. Uansett, skal vi tro dem, så er det bare å gå for a51-modellen, for den er billigst. Faktisk sett den helt nedi 12k eller noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet ut Samsung LE-26R51B og LG RZ26LX2.
    Begge i 26" ....ble min favoritt LG RZ26LX2...

http://avforum.no/forum/tv-apparater/24754-samsung-le-26r51b-vs-lg-rz26lx2.html

Newcomer olejonny sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du projektor?

Ja har du?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    ....... Har noen sett noen andre 32" til ca. 15000 det er verdt å ta en titt på?
    Har du sett på Toshiba sin 32", du finner tekniske data på AVNytt. Fikk sett den i noen minutter på fredag, er helt klart et alternativ.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Du kan jo ta en kikk på panasonic sin TX32LX50. den ligger vel på 16995, men du får utrolig mye mer igjen for pengene dine på en slik en på det jeg mener er overpriste sony og samsung apparater.

har foresten også sett Sharp sine LC32P50 apparater til 14990 på div elkjøp butikker. den er HD klar på alle måter, men den får ikke HD-ready stempel pga at den mangler HDCP støtte på HDMI kontakten...

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starsky
    Du kan være obs på at det finnes en modell av samsungen som heter a41 og ikke a51. Samsung forteller at disse to er makne spesifikasjonsmessig, og at det kun er fargen på høytalerne som er forskjellig. Uansett, skal vi tro dem, så er det bare å gå for a51-modellen, for den er billigst. Faktisk sett den helt nedi 12k eller noe.
    Du er inne på noe, men a41 kan på ingen måte sammenlignes med R51, Du tenker på R51 og M51 Link. Her er det kun designet (Og prisen) som er forskjellig. R51 var også testvinner i det lyd/bilde tidsskriftet som ble nevnt, uten at en del av dette forumets brukere lar seg imponere pga. bladets frynsete rykte.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Nei.. ikke enig.

Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Du er inne på noe, men a41 kan på ingen måte sammenlignes med R51, Du tenker på R51 og M51 Link. Her er det kun designet (Og prisen) som er forskjellig. R51 var også testvinner i det lyd/bilde tidsskriftet som ble nevnt, uten at en del av dette forumets brukere lar seg imponere pga. bladets frynsete rykte.
    Tja.. det stemmer ikke helt det du sier heller. Jeg tenkte på disse to modellene:
    LE-32R51BXXEE og LE-32R41BXXEE
    Disse to er helt like spesifikasjonsmessig, men med litt annen farge på høytalerne. Prisen er også forskjellig. Hvorfor vet jeg ikke... det kunne heller ikke samsung svare på når jeg ringte dem.

Linker:
    http://www.samsung.com/se/products/t...v/le32r51b.asp
    http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=58137

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    R41, R51 og M51 (?) er identiske funksjonsmessig. Det er som Starsky sier kun designet som skiller dem. R51 har en mer "V" formet høyttalere under skjermen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    Du kan jo ta en kikk på panasonic sin TX32LX50. den ligger vel på 16995, men du får utrolig mye mer igjen for pengene dine på en slik en på det jeg mener er overpriste sony og samsung apparater.

har foresten også sett Sharp sine LC32P50 apparater til 14990 på div elkjøp butikker. den er HD klar på alle måter, men den får ikke HD-ready stempel pga at den mangler HDCP støtte på HDMI kontakten...
    Dette er vel såpass graverende at man ikke bør ta i den med tang engang ? Kjøper du da en toppmodell dvd spiller eller hd tuner som bruker HDCP er jo tv'en ubrukelig. Hadde en fyr på jobb som sku ha en slik billig 10 000 kroners plasma og koble på en 10 000 kroners pioneer dvd spiller. Gikk dårlig det ja.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starsky
    Tja.. det stemmer ikke helt det du sier heller. Jeg tenkte på disse to modellene:
    LE-32R51BXXEE og LE-32R41BXXEE
    Disse to er helt like spesifikasjonsmessig, men med litt annen farge på høytalerne. Prisen er også forskjellig. Hvorfor vet jeg ikke... det kunne heller ikke samsung svare på når jeg ringte dem.

Linker:
    http://www.samsung.com/se/products/t...v/le32r51b.asp
    http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=58137
    Vel, nå skrev du jo visserlig A41, og den har ikke dynamisk kontrast, mens R41 er oppgitt til å ha 8bits fargedybde hos best-buy, det står det også hos Samsung i Frankrike som pstraums bruker. De eneste som 100% sikkert har samme spec. er R51 og M51. Har nok sneket seg en liten "Cut 'n' Paste" feil inn hos Samsung.no

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå skrev du jo visserlig A41, og den har ikke dynamisk kontrast, mens R41 er oppgitt til å ha 8bits fargedybde hos best-buy, det står det også hos Samsung i Frankrike som pstraums bruker. De eneste som 100% sikkert har samme spec. er R51 og M51. Har nok sneket seg en liten "Cut 'n' Paste" feil inn hos Samsung.no
    R41 og R51 er 100% samme TV. Eneste unntak er det svarte designelementet rundt panelet.. på 51 går det ned i en V, på 41 er det helt horisontalt.... A41 har ikke dynamisk kontast. Alle i R serien har 10 bit panel og Dynamisk kontrast kontra 8 bit på a og den nye t serien. At prisen varierer kommer kun av at forskjellige kunder har valgt forskjellige modeller og priser dem individuelt.. veil. utsalgspris ligger rundt 18000.. alt under det er bra for hvilkensomhelst av disse, sammenlignet med hva som helst annet. M51 er mye samme tech, men med litt annet design og skjulte høyttalere.. m61 er den råeste med aller siste tech på panel og bildebehandling... (men denne koster også over 20k i 32" størrelse)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    There we have it right from the man himself.

Jeg trodde samsung.fr var plassen å gå dersom man ville være sikker på spec? Jeg skjønner jo at det er vanskelig å holde styr på alle modellene, og spesielt fra region til region hvor det jo er mer naturlig at det forekommer forskjeller. Men jeg må si det er fortvilende når det er produsentens hjemmesider som er kilden til missinformasjon. Og hvor ligger logikken i at skjermer med forskjellig tallkode skal være identiske? :-? Men kult at man kan velge skjerm med samme spec. men forskjellig design, synd prisen varierer sånn. Jeg liker designet på R51 godt nok til at det hadde blitt mitt valg, selv om M51 er den desidert peneste av dem. Og, vel, R41 er vel også litt mer min smak, men jeg hadde ikke betalt mye mer for designet. Også trist at Samsung har valgt å gå for 32" og 40" istedenfor 32", 37" og 42" LCD. 5 inch increments are just right. Fra 32" til 40" sier det seg selv at det blir et ganske stort gap imellom i lommeboken også.

Men du pstraums, lover du å lage en ny tråd, når Samsung kommer med en PF9830 killer? (Og nårtid ca. tror du det blir? )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ok.. hehe

Ja, det snek seg inn en liten feil der. Jeg skrev A, men mente R. Min feil det. Men uansertt så ser det ut til at vi alle ble enige til slutt! Ikke verst bare det! ;-)

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar meg en tur på Hifiklubben i morgen og kikker nærmere på LE-32R51B'en, i alle fall.

Men, hva skal man tro om kontrasten på hele 3000:1? Selv med en klype salt, kan dette være så høyt?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Jeg tar meg en tur på Hifiklubben i morgen og kikker nærmere på LE-32R51B'en, i alle fall.

Men, hva skal man tro om kontrasten på hele 3000:1? Selv med en klype salt, kan dette være så høyt?
    Det er litt vanskelig å si hva panelets faktiske kontrast er, produsenten har jo angitt den dynamiske kontrasten, og har vel ikke av markedsføringshensyn veldig interesse av å gå ut med lavere verdier. Jeg tror de siste LCD panelene på markedet i dag har 1200:1 i kontrast, og det er vel ca der Samsungen også vil ligge, kanskje litt lavere. Det er ikke uinterressant det du spør om, for dynamisk er benevnelsen de bruker for forskjellen mellom helt hvitt og helt svart på panelet. Altså med baklyset på maks for hvitt og på minimum for helt svart skjerm. Mens den faktiske kontrasten er den maksimale forskjellen man kan ha mellom 2 punkter samtidig. Noen mener at det er litt juks å oppgi dynamisk kontrast, mens andre mener det er en genistrek å bruke baklys som kan dimme avhengig av om hvor mørkt eller lyst en scene i filmen skal være. Uansett vil jeg si at så lenge den faktiske kontrasten er på par med de beste konkurentene så må det være lov å angi den dynamiske kontrasten for å vise at det er forskjell på den opplevde kontrasten mellom 2 modeller. Philips oppgir 5000:1 på noen av sine modeller, det er også dynamisk, de kaller teknologien for AmbiLight.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •